Imali smo priliku da uživo popričamo sa regionalnim marketing menadžerom za region Balkana kompanije Nvidia gospodinom Trajanom Tegletom o tome kako ova kompanija vidi trenutnu svoju poziciju na tržištu, nekim predviđanjima za budućnost, ali i kako izgleda tržište Srbije u odnosu na region i Evropu.
Šta su vaši planovi i šta možemo očekivati u bliskoj budućnosti u pogledu grafičkih čipova za personalne računare?
Nedavno smo objavili izlazak našeg najnovijeg flagship modela, GTX 1080 Ti, i tako dali igračima pun spektar proizvoda baziranih na revolucionarnoj Pascal arhitekturi. Takođe Nvidia trenutno ima rešenja koja nude isti nivo performansi i energetske efikasnosti i na desktop PC i u notebook računarima opremljenim poslednjim Pascal čipovima koje nude naši partneri. Verujemo da će kombinacija performansi, efikasnosti i tehnološkog napretka naše trenutne linije proizvoda dovesti do nove ere na najpopularnijoj igračkoj platformi u svetu – PC računaru.
Nova GeForce GTX 1080 Ti grafička kartica je konačno donela igranje u 4K rezoluciji na računaru sa jednom grafičkom. Da li mislite da će u bliskoj budućnosti postojati veći pritisak da se povećava rezolucija video igara i na taj način tražiti još moćniji hardver? Da li očekujete da ćemo viđati 8K ekrane i grafičke procesore u relativno bliskoj budućnosti? I da li je po Vašem mišljenju povećanje rezolucije uopšte dalje neophodno, tj da li će to potrošači uopšte i primetiti?
GeForce GTX 1080 Ti je zaista dragulj performansi i efikasnosti koji donosi ekstremne performanse u najviši segment tržišta namenjen entuzijastima. Prema poslednjim anketama na Steamu najpopularnija rezolucija kod igrača je i dalje Full HD, ali vidimo povećanje 2K i 4K rezolucija godinu za godinom. Verujemo da će naša trenutna ponuda imati koristi od tehnološki najnaprednije Pascal arhitekture za najpopularnije rezolucije, ali takođe i za VR. U pogledu nekih budućih rezolucija monitora mi ćemo se truditi da obezbedimo najbolje iskustvo igranja na svim popularnim rezolucijama.
Pascal arhitektura je donela vrlo značajan skok performansi u domenu grafičkih kartica za laptop računare koje su sada ekvivalentne sa onima na desktopu, da li verujete da će segment igranja na prenosnim računarima nastaviti da raste?
Verujemo da je igranje na laptpovima videlo pravu revoluciju uvođenjem Pascal arhitekture. Ovo je omogućilo našim partnerima da ponude odlične prenosne sisteme sa pravim gejmerskim DNK gledano od performansi pa do potrošnje energije zahvaljujući našoj battery boost tehnologiji. Battery boost je samo jedan od mnogih razloga zašto sada vidimo povećanje u prodaji gejmerskih laptopova za koje verujemo da će nastaviti da raste kako više modela postanu dostupni na svakom tržištu.
Osim u pogledu hardvera vidimo da Nvidia ulaže puno napora u drajvere i softver sa GeForce experience i Game ready drajverima, da li imate neke planove za dalje unapređenje softvera koje možete otkriti našim čitaocima?
Verujemo da to što imamo najefikasniju i najjaču grafičku arhitekturu nije dovoljno bez ozbiljne strategije vezane za drajvere. Nvidia je značajno investirala u razvoj naših Game Ready drajvera i tako da smo u poziciji da igračima već od prvog dana ponudimo drajvere za najpopularnije igre koje su izašle u prethodne tri godine. Takođe mi smo posvećeni da stalno popravljamo kvalitet naših drajvera i obezbedimo igračima povećanje performansi dugo nakon što su kupili novu GeForce karticu.
Nedavno smo imali seriju saopštenja u kojima smo naglasili našu posvećenost da imamo najbolje igračko iskustvo bez obzira na platformu na kojoj je razvijana igra. Zato sada imamo značajna povećanja performansi u DirectX 12 igrama ali takođe i u igrama koje su razvijane korišćenjem još novijeg Vulkan API.
Sa GeForce Experience želimo da igračima pružimo celokupnu softversku platformu na jednom mestu tako da imaju automatsko skidanje novih drajvera, optimizaciju podešavanja u igrama klikom na samo jedno dugme i mogućnosti naše Share funkcionalnosti. Sa GeForce Experience smo nedavno najavili da ćemo našu platformu više približiti ljudima koji razvijaju igre koji će lakše moći da ugrade naše funkcionalnosti kao što su ShadowPlay Highlihgts (mogućnost da se naknadno snimi neki zanimljiv momenat, prim. aut) ili Nvidia Ansel (mogućnost da snimite 360 stepeni screenshot iz igre, prim. aut). Sa ovim najnovijim poboljšanjima mislimo da ćemo imati još više novih i jedinstvenih igračkih iskustava za PC igrače svih tipova.
Da li je prema Vašem iskustvu srpsko tržište grafičkih kartica specifično u odnosu na neka druga kao što su Centralna ili Istočna Evropa? Ili je više orijentisano ka jeftinijim grafičkim karticama baziranih na nižim cenama?
Srpsko tržište je po trendovima slično globalnom kada gledamo ponašanje krajnjih korisnika sa sve više ljudi koji kupuju GeForce GTX kartice prošle godine nego ikada ranije. Verujemo da je ovo najviše zahvaljujući tehološki revolucionarnoj Pascal arhitekturi.
Da li postoje neki planovi da Nvidia proširi svoje prisustvo u igračkoj zajednici u Srbiji, recimo podržavajući neke događaje, eSports igrače ili nešto u tom stilu u bliskoj budućnosti?
Uvek tražimo nove prilike da dođemo do naših korisnika u okviru GeForce zajednice. Tako recimo kroz GeForce experience organizujemo redovna izvlačenja i nagradne igre za naše korisnike koji učestvuju u razlličitim događajima za koje mi smatramo da će doneti novu vrednost igračkoj zajednici.