Poslednja analiza novih Un’Goro karata pre nego što večeras (petak, od 19h) izbace sve do sada preostale karte iz seta i kada ćemo saznati kako izgleda ceo Un’Goro set.
Ukoliko ste propustili neki od pretnodnih delova analize, možete ih naći na ovim linkovima:
Paladin i “Bounce” Rogue – Un’Goro Analiza #7
Bahami specijal – Un’Goro Analiza #8
Adaptacija najboljih – Un’Goro Analiza #9
Buff za tebe, buff za mene, buff za sve! – Un’Goro analiza #10
Ravasaur Runt
Em slab, em nezanimljiv. U suštini ova karta bi eventualno mogla da se nađe u nekoj novoj vrsti Warlock Zoo decka, ali nam se ipak čini da je previše slaba čak i za tako nešto. Potencijalno ima sinergiju i sa kartama kao što su Alleycat i Lost in the Jungle, u nekim Aggro Hunter ili Paladin deckovima.
U svakom slučaju ništa preterano vredno pomena, ali sasvim korektno. Svakako je dobar izbor za Arenu, gde će u najgorem slučaju biti 2/2 Beast, što je ok.
Cornered Sentry
Ovo je već jako zanimljiva defanzivna karta za Warriora koja svakoga na prvi pogled podseća na Dirty Rat. Iako su u osnovi ovo slične karte, uloge su im ipak poprilično različite. Dirty Rat se najbolje pokazao protiv Combo špilova, gde uz pravi tajming i malo sreće može protivniku iz ruke da izbaci ključni deo njihovog komboa.
Ova karta definitivno ima mnogo bolju defanzivnu ulogu i pritom ima sjajnu sinergiju u Warrioru sa raznim Whirlwind efektima. Možete dati metu vašem Acolyte of Pain, možete odigrati ovo i Armorsmith ili recimo Frothing Berserker. U control matchupu možete odigrati Cornered Sentry i Brawl, kako biste povećali šanse da umru neki bitni i veliki minioni. Tu je i kombinacija sa Mind Control Tech, ali ona nije previše jaka.
Dakle veoma svestrana karta koja ima puno sinergije sa raznim Warrior kartama i koja će sasvim sigurno biti jedan od kandidata za mesto u mnogim Tempo i Control Warrior deckovima.
Ravenous Pterrordax
Taman kada smo počeli da se pitamo šta se dešava sa Zoo kartama i gde su nestale, pojavio se jedan klasični Zoo minion za Warlocka. Ravenous Pterrordax je tipičan primer veoma jake zoo karte čiji se moćan efekat lako aktivira. Dupli Adapt na ovom minionu može da ga pretvori u čuveni 4 mana 7/7, ili bilo koju drugu jaku kombinaciju za svega 4 mane.
Ono što je možda negativno za sinergiju ove karte jeste što Imp Gang Boss odlazi u Wild, ali su tu i dalje Possessed Villager i Forbidden Ritual, kao glavni aktivatori za Pterrordaxa, a možda Zoo u međuvremenu dobije još nekog token generatora.
Zanimljivo je da je ovo već drugi Beast u ovoj ekspanziji koju je dobio Warlock, nakon legendarne Clutchmother Zavas, što je i u skladu sa prašumom i džunglom ove ekspanzije, pa tako viđamo “zveri” u raznim netipičnim klasama.
Evolving Spores
Izleda da je Druid u ovoj ekspanziji osuđen na čudne karte, pa tako nakon Living Mana sada imamo i ovu. Definitivno karta za Token Druid špilove, ali isto tako definitivno previše skupa i prosto neigriva. Sve i da košta 3 mane opet bi bila neigriva, jer pored karata kao što su Savage Roar, Mark of the Lotus i Power of the Wild nema šta da traži. Sve tri nabrojane karte su prvo efikasnije u istim ulogama koje prokrivaju, a drugo nemaju RNG momenat, već tačno znate šta možete da očekujete.
Naravno, postojaće neke situacije u kojima ćete zaželeti da imate ovu kartu i neku od Adapt opcija koja bi vam baš u tom trenutku bila savršena, ali te retke situacije nisu vredne ove cene. Da je recimo čak i 4 mane 2/3 minion sa istim efektom, već bi bila druga priča.
Ne znamo kako je tačno tekao proces balansiranja ove karte, i zašto je Blizzard rešio da je baš 4 mane ok cena za ovu kartu, ali moguće da su videli da bi postojala neka previše jaka kombinacija da je ova karta kojim slučajem jeftinija.
Servant of Kalimos
Stigli smo do prave priče, sa još novih elementala. Pored Quest karata, Elementali su definitivno glavna tema ove ekspanzije što se constructed tiče, i vidi se da se Blizzard sa gomilom moćnih karata valjano iscimao da Elemental sinergija prosto mora da radi.
Sluga Kalimosa je jedna od onih karata koja će u meču protiv sporih Control špilova da vam osigura Value, ali i potencijalni pravi odgovor u pravom trenutku. Statsi su sasvim ok za ovako dobar efekat, i praktično je karta u rangu sa Azur Drake po svojoj moći, i još jedan od razloga zašto taj slavni Hearthstone zmaj odlazi u Wild, upravo kako bi dao prostora ovakvim kartama da se igraju.
Imajte na umu da Discover daje prednost klasnim kartama, tako da su recimo u Shamanu velike šanse da dobijete Fire Elemental da vam popuni curve sledeći potez, ili recimo drugu kopiju Kalimos a i ko zna šta još. Definitivno karta koju ćemo videti u bar jednom primerku u Elemental špilovima. Posebno zato što postoji šansa i da dobijete kartu o kojoj ćemo pričati ispod.
Blazecaller
Ne znamo kome je u Blizzardu palo na pamet da dozvoli da se ovako moćna karta pojavi u igri, ali eto šta je tu je, stiže nam u Un’Goro i biće onaj faktor zbog koga će se Elemental deckovi igrati i biti neverovatno jaki. Ako uporedimo ovu kartu sa Firelands Portal, videćemo da uz tričavi uslov imamo mnogo jaču kartu, koja će nam uvek davati 6/6 miniona, za razliku od Portala koji je lutrija.
Što je najgore od svega, karta ide savršeno “on curve” kao aktivator za Kalimosa. Da ne govorimo što ovih 6 damage uvek može da ide i u facu, pa će se desiti da se napravi “voz” direktnog face damagea sa Blazecaller, Kalimos i pre njih Fire Elemental.
Ako je već ova karta napravljena da bude ovako moćna, čini nam se da je trebalo dati je da bude klasna Mage karta, a ne neutralna, jer kako sada stvari stoje, Mage nema bogzna koliko dobru Elemental sinergiju, dok je Shaman već prejak i nije potrebno da mu se daje mogućnost da koristi i ovu zaista neverovatno jaku kartu.
Spiritsinger Umbra
Karta koju nam je sinoć otkrio Kripp na svom Youtube kanalu je, sasvim smo sigurni, jedan od glavnih razloga zašto je Sylvanas otišla u Wild. Ova karta je prosto sramno jaka u kombinaciji sa Sylvanas, kombo kojim bi se dobijale partije i zato ćemo isti gledati samo u Wild formatu.
Umbra je definitivno glavni kandidat da ga gledamo u svakom obliku Deathrattle deckova, bio to Priest, Hunter ili recimo neki Rogue. Glavna snaga ove karte je što se sa cenom od 4 mane veoma lako kombinuje, a nije na odmet po potrebi igrati ga i “on curve”. U neku ruku, ova karta popunjava veoma sličnu ulogu kao što je i Brann imao sa battlecry minionima, jer sa njom faktički dobijamo 2x efekat deathrattlea, samo na mnogo bolji način nego što je to radio Baron Rivendare, jer se ne aktiviraju u istom trenutku, a i statsi su bolji.
Tyrantus
Poslednja karta za danas je legendarni Druid minion. Ovaj dinosaurus izgleda dosta snažnije i kvalitetnije nego što mnogi na prvi pogled misle, i ako će igde naći svoje mesto, to će definitivno biti u teškim Ramp deckovima. Uopšte nije lako ukloniti 12/12 miniona čistim trejdovima ako ne možete da odigrate spell na njega, i zamislite se samo u situaciji gde ovo čudovište stoji ispred vas dok ste vi recimo još na 7 ili 8 mana pošto je Druid naravno rampovao.
Ne kažemo sad da je karta bogzna kakva ludnica, ali je defnitivno previše potcenjena od strane zajednice, koja je bila brza da je ismejava, zato što deluje previše “obično”.
Odlučno tvrdimo, ova karta će se igrati više nego što mnogi očekuju, a posle nek se smeju kad se budu pitali zašto njihov Polymorph, Hex i Siphon Soul ne rade.
To je to za danas, pokrilimo smo sve dosadašnje karte, pa se vidimo kada večeras nam otkriju sve koje su preostale!
Autor: Nikola “Sawovsky” Savić