Mnogo je razloga zašto baš Pz. IV H zaslužuje celokupan članak posvećen samo njemu. Jedan od prvih koji pada na pamet je taj što potencijalno predstavlja kamen temeljac ekonomije svakog igrača koji ne želi da uloži novac u igru. Panzer Kpfw. IV Ausf. H je statistički jedan od najprofitabilnijih tier 5 i 6 tenkova u igri. Drugi razlog isticanja ovog tenka je želja da se pomogne svima koji se muče sa ovom mašinom obzirom da je Pz. H jedan od mojih tenkova sa 3 znaka izvrsnosti (Marks of Excellence). Trenutno je moj učinak nešto slabiji (96%) dok je na vrhuncu on bio 98,9%. Sve ovo ističem sa ciljem da istaknem kompetentnost pisanja o ovom vozilu na prvom mestu.
Osnovne karakteristike vozila:
Vatrena moć:
- Šteta po minutu: 3,206.79
- Prosečna šteta granate (HE/HEAT/AP): 410/350/350
- Probojnost (HE/HEAT/AP): 53/104/64mm
- Vreme nišanjenja: 2,21s
- Disperzija na 100m: 0,53
Pz. IV H ima izbor između dva izuzetno dobra topa. Međutim, ukoliko želiti pravo iskustvo igranja ove mašine ni ne pomišljajte o stavljanju cevke od 75mm jer je jedan od razloga zašto ovo vozilo zarađuje toliko srebrnjaka upravo ’derp’ top koji mu dozvoljava da ispali značajno manje municije stoga smanjujući troškove ponovnog opremanja. Što se izbora granata tiče tu stavite za primarnu HE municiju dok pored nje ponesite i par HEAT granata čisto ukoliko ste sigurni da možete da zavšite protivnika koji nije preterano oklopljen sa jednim pogotkom. Imajte na umu da je HEAT inače izuzetno varljiva municija, pogotovo kada pucate na sićušna tier 5-6 vozila koja ćete najčešće sretati, a o međusobnom obožavanju gusenica i HEAT granata i da ne govorim.
Mobilnost:
- Maksimalna brzina: 40/18kmh
- Snaga/težina: 17.30
- Okretnost: 32°/s
- Trenje terena (tvrdog, srednjeg, mekog): 0,96; 1,05; 2,30
Što se mobilnosti tiče ona nije na preterano zavidnom nivou ali motor ima potrebnu snagu da bez problema dostigne maksimalnu brzinu. Sve u svemu ne očekujte pravu pokretljivost medium tenka ali i ovo obavlja posao.
Oklopljenost:
- Trup (napred, strana, pozadi): 80/30/20mm
- Kupola (napred, strana, pozadi): 50/30/30mm
- HP: 480
Zanimljiviji deo ovog vozila jeste i njegov oklop. U principu nije da radi previše pouzdano ali tu i tamo zna pozitivno da iznenadi. Ono što je dobro kod Panzera je način oklopljenosti tj. prisustvo takozvanog ’razmaknutog oklopa’ (spaced armor) koji efikasno sprečava HEAT municuju.
Sporedne karakteristike:
- Depresija/elevacija cevi: 10-8-5/20°
- Okretnost kupole: 45.89°/s
- Preglednost: 350m
- Kamuflaža: 17.93-3.75 / 14.17-2.96
- Brzina standardnih granata: 470m/s
Ono na šta treba paziti je svakako depresija topa. Statistički ona jeste 10° ali samo preko 60° prednjeg dela tenka. Sav prostor sa strane dozvoljava spuštanje cevi od samo 5° dok na zadnjem delu tenka to dostiže 8°. Zbog ovoga pokušavajte da virite preko brda samo sa prednjeg dela trupa. View Range u principu nije slaba strana Pz. IV H i sa ventilacijom, optikom i dobrom posadom očekujte oko 415 metara. Šteta je što brzina tenka nije veća jer bi to u simbiozi sa vrhunski okretiljivom kupolom omogućilo lako kruženje oko sporijih tenkova.
Sve u svemu istaživanje i ulaganje u ovaj tenk, module i posadu je više nego vredno. Sa preko 420 bitaka Pz. IV H je moj najigraniji tenk i sve do nabavke M4A1 Revalorisé-a bio je prvi tenk što se grindanja srebrnjaka tiče. Derp cevka je sa dobrom posadom pouzdanija nego što se čini a čar uništavanja zelenih i plavih T67 ’plebova’ čini iskustvo igranja Panzera IV H još većim uživanjem.
Dimitrije Stankov