Ove nedelje nam je pod svetlima reflektora jedna igra koja naizgled ne pripada u eSportu. Iako je Super Smash Bros. Melee sada već stara igra, i dalje ima tvrdokornu fan bazu koja skoro pa fanatično učestvuje u održavanju igre živom. Između ostalog, ove nedelje je i Evolution 2017 objavio da će se Super Smash Bros. naći na njihovom spisku borilačkih igara na turniru.
A baš o tome se radi, da je Super Smash Bros. Melee i njegova verzija Super Smash Bros. for Wii U izuzetno kompetitivna, i brzinom nabijena igra. Igračka elita su sada već stara garda ljudi koji su sposobni da izvedu ogromne komplikovane nizove pokreta ekstremnom brzinom. Grafički izgled i postavka igre im nije bitna, jer prepoznaju mehaničku i tehničku komplikovanost toga u čemu se nadmeću.
Oni svakodnevno Super Smash Bros. Melee igri posvećuju pažnju koju misle da zaslužuje i dok smo svi mi ostali možda zaboravili na ovu igru, jezgro igrača koji je igraju se održava na okupu.
Druga priča koja nam je vratila ovu igru u centar pažnje je Genesis 4 koji se odigrao tokom vikenda i kontroverzno finale u Super Smash Bros. for Wii U. Jedan od učesnika, igrač Furukawa “komorikiri” Rei je primetio da mu nešto nije bilo kako treba tokom meča na ispadanje u loser’s bracketu turnira protiv “CaptainZack” Lautha.
Naime, iskusni komorikiri je primetio da je knockback mehanika igre, to jest kombinacija koja lansira protivničkog borca u vazduh veoma visoko i daleko, često rezultirajući ispadanjem čitavog borca sa mape i pobedom, smanjena u podešavanjima igre na 0.9 sa osnovnog po pravilima utvrđenog podešavanja na 1.0.
Borac je protestvovao, proveravanje podešavanja je pokazalo da je bio u pravu, ali pošto je sledeći meč već počeo, organizator se ogradio pravilnikom koji je naknadnu žalbu Japanca isključio kao zakasnelu.
Komorikiri je u našim očima bio oštećen, ali možda i nije pravilno odreagovao.
Čim se saznalo za ovo, još jedan igrač Samuel “Dabuz” Bubzy je protestvovao tražeći da se provere detalji njegovog meča sumnjajući na sličan scenario, a pošto to nije bilo moguće i izgledalo je kao naknadni pokušaj i korišćenje okolnosti, žalba je odbijena.
Tek naknadno su fanovi dokazali u testovima da je i u njegovom meču bilo neregularnosti.
In regards to the Zero vs. Dabuz set, I took the set and tested BOTH 0.9 and 1.0 launch rate under the same scenario. These are the results. pic.twitter.com/ZYsMtUeAk7
— AceStar 🏳️🌈🌟 (@AceStarThe3rd) January 22, 2017
Komorikiri je zaista delovao poraženo i izjavio je da će napustiti dalja takmičenja i iz statusa aktivnog igrača preći u neku od drugih uloga u ovom eSportu, i delovalo je kao da je jedan veliki event upropašćen zbog loših odluka organizatora.
Sada, naknadno, organizatori Genesis 4 priznaju svoju grešku i nude kompenzaciju komorikiriju i Dabuzu, uz izvinjenje jer znaju da ne mogu da im se iskupe za gorak ukus u ustima i neke uskraćene šanse kao igračima.
Čitava Super Smash Bros. Melee scena nama deluje veoma ozbiljno iako znamo koliko je mala. Pošto se ni mi ne snalazimo u terminologiji čitave igre u njenom kompetitivnom modu, možda ovaj vodič pomogne nekima od vas da razumeju o čemu se to radi tokom borbi.
Koliko igračkog i takmičarskog potencijala leži u ovoj već 16 godina staroj igri, dokazuje i to da se i danas na jednom eventu kao Evolution 17 daje mesto ovoj igri. Nadamo se da neki od vas mogu pronaći zabavu barem posmatrajući mečeve.