Jedno od najvećih iznenađenja Čehoslovačke linije medium tenkova za mene mora biti Škoda T 25, tier 6, dragulj medju blatom. Upravo taj manjak svesti o snazi i kompetentnost ovog malog ’zvrka’ jedan je od razloga nastanka ovog članka u kojem ću, ja se nadam, uspeti da podignem zainteresovanost čitalaca, ne za ovu liniju već za jednog od njenih središnjih predstavnika. Obzirom da se radi o tier 6 mašini ne očekuje se veći grind a nagrada za isti je izuzetno vredna i svakako zaslužna trajnog mesta u garaži.
Osnovne karakteristike vozila:
Vatrena moć:
- Šteta po minutu: 1,915.28
- Prosečna šteta granate: 110
- Probojnost (AP/APCR/HE): 132/185/38mm
- Veličina klipa: 3
- Vreme punjenja celog klipa: 7,67s
- Vreme punjenja suksesivnih granata u klipu: 1,33s
- Vreme nišanjenja: 2,01s
- Disperzija na 100m: 0,36
Mobilnost:
- Maksimalna brzina: 60/20kmh
- Snaga/težina: 21,69
- Okretnost: 30°/s
- Trenje terena (tvrdog, srednjeg, mekog): 0,96; 1,05; 1,82
Oklopnost:
- Trup (napred, strana, pozadi): 50/35/35mm
- Kupola (napred, strana, pozadi): 50/35/35mm
- HP: 730
Sporedne karakteristike:
- Depresija/elevacija cevi: 10/20°
- Okretnost kupole: 40°/s
- Preglednost: 360m
- Kamuflaža: 5.75 / 4.33 / 1.50
- Brzina standardnih granata: 900m/s
Što se tiče mog iskustva sa Škodom T 25, moram da kažem da sam se više nego prijatno iznenadio tenkom od kojeg nisam puno očekivao, može se reći da sam ga i prevideo u želji da što pre dodjem do ’starije braće’. Obzirom da se radi o autoloader-u ili ti ’klipašu’ kako volim da ga zovem, stil igre se mora adaptirati shodno toj činjenici. Ono što izdvaja baš ovu mašinu od drugih tier 6 mediuma je brzina punjenja uzastopnih granata. Na neki način ovaj tenk nam daje važan deo iskustva igranja sa tier 9 i 10 Čehoslovacima.
U poredjenju sa ostalim ’srednjašima’, Škoda T 25 je više nego kompetentna. Brzina, oklopljenost i sve ostale važne karakteristike približno su u nivou sa verovatno najboljim tier 6 tenkom, Cromwell-om. Imajući to u vidu neretko sam izvodio ovaj tenk u Timske okršaje (popularne ’čarke’), i imao zapažene rezultate u poredjenju sa drugim članovima tima koji su vozili popularnije medium-e.
Što se opremanja Škode tiče, moj izbor je pao na: optiku, ventilaciju i opremu za brže nišanjenje. Nije bilo nikakvog dvoumljenja po ovom pitanju obzirom da ’nabijač’ ne dolazi u obzir kod autoloader-a, dok nažalost vertikalni stabilizator nije ponudjena opcija. Jedna stavka ovog tenka može odbiti potencijalne vozače istog, a to je probojnost standardnih granata. Neretko sam bio primoran da odmah na početku ’udarim dvojku’ ukoliko mi match making nije bio naklonjen.
Mislim da nije potrebno više govoriti o Škodi T 25. Kao što sam već rekao, naišao sam na dragulj medju blatom. Svakako prijatno i više nego potrebno iznenadjenje u inače za grind zahtevnoj liniji.
Autor: Dimitrije Stankov