Najnoviji Paladins champion Tyra stigla je u zakrpi OB40, u trenutku kada su se igrači nadali nekom championu u Frontline klasi. Ipak, dobili smo novog pripadnika Damage klase (potvrđeno je, doduše, da Hi-rez trenutno radi na dva nova Frontlinera).
Tyra je zamišljena kao lovac na opasna stvorenja, i njen dizajn prati tu ideju, mada ne možemo da ne primetimo da dosta podseća i na popularni Viking izgled što se tiče kose, a pomalo i glasovne glume. Od postojećih championa, najsličnija je Viktoru, bar što se tiče mehanike i oružja. Tyra je opremljena puškom sa 26 metaka i nekoliko gadnih pirotehničkih iznenađenja.
Skillovi
Na levom kliku nalazi se njen basic napad koji se zove Auto Rifle. Svakih 0.09 sekundi ispaljuje jedan metak koji pravi 120 štete. Na desnom kliku je Nade Launcher za ispaljivanje granate koja pravi 700 štete i ima mali AoE.
Basic napad i Nade Launcher gif
Njen Q skill je Fire Bomb. Kada ga iskoristite, Tyra baca nešto što prilično liči na Molotovljev koktel koji, kada se rasprsne, za sobom ostavlja vatru u trajanju od 6 sekundi. Protivnicima koji stoje u vatri Fire Bomb će naneti štetu u vrednosti od 9% njihovog maksimalnog health-a. Burn efekat traje 0.6 sekundi, ali kontinuiran kontakt s vatrom obnavlja efekat, pa je preporučljivo skloniti se iz vatre što pre. A to važi i za Tyru – njen Fire Bomb i njoj pravi štetu, pa pazite kako ga koristite.
Fire Bomb je definitivno predviđen kao zoning tool, odnosno sredstvo za odvraćanje neprijatelja – činjenica da koristi maksimalni health umesto čist damage je jasan pokazatelj da ga treba koristiti na ciljevima i strateškim mestima, kao što je Point i mesta gde ima “zagušenja” na mapi. Fire Bomb će Frontlinerima napraviti mnogo više štete nego Flankerima, pa kada vidite Fernanda, Makou, Barika ili Ruckusa, obavezno ih počastite Fire Bombom i oterajte sa Pointa.
Većina championa na F skillu ima nekakav oblik escape-a, ali ne i Tyra. Njen F skill je Hunter’s Mark, kojim obeležava bilo kog neprijatelja koga može da vidi, nakon čega je on otkriven na mapi i Tyri i ostatku tima u trajanju od 6 sekundi. Takođe, obeleženi neprijatelj će primati 15% više štete od Tyrinih basic napada.
Hunter’s Mark ne deluje kao preterano koristan skill, posebno kada se uzme u obzir da bi F trebalo da bude escape. Ipak, Hunter’s Mark ima neke zanimljive sinergije sa kartama (koje ćemo preći kasnije), a koje donekle umanjuju taj nedostatak. U ranked i kompetitivnim mečevima, svakako može poslužiti kao efikasan način da se timu stavi do znanja koga treba napadati.
Tyrin ultimate skill E zove se Crossfire, i daje joj 40% attack i movement speed u trajanju od 4.5 sekunde. Tokom trajanja ultimate-a, Tyra ne mora da repetira oružje. Meci lete zaista impresivnom brzinom, i uz kombinaciju sa ostalim njenim skillovima, moguće je u toku te 4.5 sekunde ubiti dve, pa čak i tri mete, mada je, naravno, u praksi to nešto teže izvesti.
Karte
Svaki champion opremljen je sa 16 tipova karata koje igrači mogu da koriste da dodatno podešavaju skillove, pa ni Tyra nije izuzetak.
Fire Bomb karte su Incensed, Napalm, Salamander Hide i Volatile, od kojih svaka ima drugačiju modifikaciju Fire Bomb-a.
Incensed daje određeni procenat movement speed-a svaki put kada se aktivira Fire Bomb (8, 16, 24 ili 32 posto, u zavisnosti od ranka karte).
Napalm smanjuje healing za dodatnih 5, 10, 15 ili 20 posto.
Salamander Hide smanjuje štetu koju Tyri pravi sopstveni Fire Bomb za 20, 40, 60 ili 80 posto.
Volatile smanjuje cooldown Fire Bomb-a za jednu, dve, tri ili četiri sekunde.
Hunter’s Mark karte su Favored Quarry, Hunting Season, Ranger i Tracker.
Favored Quarry otkriva obeležene neprijatelje jednu, dve, tri ili četiri sekunde duže.
Hunting Season daje 200, 400, 600 ili 800 health-a ako Tyra ubije svog obeleženog neprijatelja.
Ranger smanjuje cooldown Hunter’s Mark-a za jednu, dve, tri ili četiri sekunde.
Tracker daje 5, 10, 15 ili 20 posto movement speed sve dok je Hunter’s Mark aktivan.
Nade Launcher karte su Bandolier, In the Fray, Quick Release i Turn the Table.
Bandolier smanjuje cooldown Nade Launcher-a za 0.5, 1, 1.5 ili 2 sekunde.
In the Fray smanjuje štetu koju Tyri pravi sopstveni Nade Launcher (u slučaju velike blizine) za 25, 50, 75 i 100 posto.
Quick Release daje 10, 20, 30 ili 40 posto reload speed tri, šest, devet ili 12 sekundi nakon korišćenja Nade Launcher-a.
Turn the Table daje 50, 100, 150 ili 200 heal-a kada Tyra pogodi neprijatelja Nade Launcherom.
Poslednje 4 karte su uglavnom vezane za damage ili armor.
Locked and Loaded daje bonus municiju, 2, 4, 6 ili 8 dodatnih metaka u šaržeru puške.
Primal Might smanjuje sve aktivne cooldown-e za 10, 20, 30 ili 40 posto nakon svake eliminacije (u Paladins, eliminacije su vaši killovi i asistencije).
Survivalist povećava maksimalni health za 50, 100, 150 ili 200.
Trail Blazer vam obezbeđuje slow immunity do određene granice, pa sa njom ne možete biti usporeni više od 50, 60, 70 ili 80 posto.
Naše preporuke:
U basic deck-u za Tyru koji ćete igrati ako ne menjate karte su Trail Blazer III, Ranger III, Locked and Loaded II, Salamander Hide II i Survivalist II. Ovo je prilično fino zaokružen deck koji vam daje pomalo od svega, i svakako ga treba isprobati da biste videli koji način igre vama najviše odgovara kada je Tyra u pitanju. Ipak, on nije fokusiran ni na jedan skill, što vam kada uđete u štos sa championom svakako nije potrebno.
Od deckova koji se oslanjaju na Hunter’s Mark preporučujemo sledeći: Volatile III, Primal Might III, Tracker III, Ranger II i Hunting Season I. Ovaj deck vam daje kraći cooldown Hunter’s Mark-a i povećan movement speed dok on traje, što umanjuje nedostatak escape-a. Takođe, svaki put kada ubijete obeleženog neprijatelja, dobićete 200 health-a. Sa ovim deckom moći ćete i češće da bacate Fire Bomb kako biste ostali relevantni u borbama oko Point-a, i smanjuje vam sve cooldown-e kada nekoga eliminišete.
Za survivability koji se najviše oslanja na Nade Launcher: Survivalist IV, Tracker II, Quick Release III, Bandolier II i Incensed I će vam dati dodatni health, movement speed svaki put kada aktivirate Hunter’s Mark i Fire Bomb, smanjeni cooldown na Nade Launcher-u i brži reload kada ispalite Nade Launcher.
Za maksimum damage-a od basic napada i Nade Launchera, tu su Quick Release IV, Bandolier IV, Favored Quarry II, Locked and Loaded I i Primal Might I – brz reload, mali cooldown na Nade Launcheru, i fina sinergija sa Fire Bomb i Hunter’s Mark.
Mogućnosti su beskrajne, deckova ima koliko i igrača, pa svakako eksperimentišite dok ne nađete deck koji vam odgovara (ili dok neki pro igrač ne postavi definitivni standard i metu za ovog championa). Izbor decka dosta zavisi i od situacije od partije do partije – npr, protiv healera kao što su Ying i Mal’Damba možete koristiti deck koji se oslanja na Napalm kartu, protiv stealth ili blink championa kao što su Skye, Sha Lin i Evie deck koji se oslanja na Favored Quarry, itd.
Buildovi
Pored champion karata, postoje i univerzalne Burn karte koje se kupuju u toku mečeva (dakle, menjaju iteme), u 4 osnovne kategorije: Defense, Healing, Attack i Utility.
Za Tyru, najbolja karta iz Utility kategorije je definitivno Nimble, koja pruža dodatni movement speed (10, 20 ili 30 posto, u zavisnosti od toga koliko ste kredita potrošili na kupovinu karte).
U Healing kategoriji je izbor takođe lak, Life Rip je verovatno najisplativija karta iz ove kategorije jer daje lifesteal osnovnom napadu koji je kod Tyre jako brz, osim ako u timu nemate dobrog healera kao što su Ying ili Mal’Damba – onda razmotrite Rejuvenate koji vam daje dodatan heal od drugih igrača.
Što se tiče Attack kategorije, izbor zavisi od protivničkog tima. Dobar izbor za Tyru bio bi Wrecker koji razara štitove, ali naravno, nećete kupovati Wrecker ako u suprotnom timu ne postoji Frontliner, jer sva četvorica trenutnih Frontlinera imaju štit (Fernando, Barik, Makoa i Ruckus). Cauterize takođe nije loš izbor protiv healera, mada je ovu kartu generalno bolje prepustiti blasterima koji imaju AOE basic napad (Bomb King, Pip, Evie, Drogoz). Protiv Barika, Kinesse i Ying, Bulldozer je jaka opcija jer ćete im mnogo lakše uništiti turrete, trapove i iluzije, a u svim ostalim situacijama Deft Hands za dodatni reload speed je takođe dobar izbor. (U suštini, jedina karta koju nikada ne bi trebalo da kupujete iz Attack kategorije je Aggression.)
U poslednjoj, Defense kategoriji, najčešće ćete birati između Haven i Blast Shields – ako su protiv vas Cassie, Sha Lin, Androxus, Buck, Tyra, Viktor i ostali championi bez puno AOE damage-a, birajte Haven; ako je pak protivnički tim jak sa AOE championima kao što su Bomb King, Evie, Drogoz (posebno Drogoz!) i Pip, birajte Blast Shields.
Taktike
Tyra je champion bez escape-a, među gomilom championa koji imaju ako ne leap ili teleport, ono bar dash ili neki movement speed buff. Stoga je pozicioniranje ključno za nju. Problem je što kada sa njom pucate na neprijatelja sa veće udaljenosti, trzaj puške rasipa dosta damage-a i definitivno sa većih udaljenosti nije efikasna kao što su to Cassie, Sha Lin i Kinessa, pa i Viktor. Ipak, kada sa njom priđete bliže, to često ispadne preblizu zbog nedostatka escape-a, pa je potrebno naći neku zlatnu sredinu što se pozicioniranja tiče.
Ipak, Tyra ima sjajnu kontrolu ciljeva zahvaljujući Fire Bomb-u, a i u 1v1 situacijama kada je fokusirana na jednu metu ju je prilično teško ubiti pre nego što ona ubije vas (naravno, pod uslovom da je iole precizna). Dodajte na to njenu sposobnost da otkrije neprijatelje na mapi i da napravi ogromnu štetu Frontlinerima najbrže moguće, i trebalo bi da bude izuzetno jaka u pravim rukama.
Sve u svemu, vreme će pokazati da li je i koliko ovaj champion dobar što se tiče kompetitivnih mečeva. Ne predviđamo da će biti top pick jer za sada u Damage klasi ima championa koji takođe rade dobro ono što i Tyra radi, ali su manje rizični za igru.
AUTOR: Jana Glavonić