Prošlo je skoro mesec dana od izlaska nove velike Hearthstone ekspanzije, sasvim dovaljno da se meta koliko-toliko stabilizuje, a mi da isprobamo sve moguće i nemoguće kombinacije novih karata, pa je vreme da saberemo utiske i svedemo konačnu ocenu.
Na dolazak MSoG su mnogi gledali kao na jedan izuzetno presudan momenat u istoriji Hearthstonea, jer je u pitanju ekspanzija koja nam dolazi posle jedne od najgore ocenjenih avantura u istoriji ove igre- One Night in Karazhan.
Stanje u igri je bilo toliko loše da su mnogi na sledeću veliku ekspanziju gledali kao na biti ili ne biti za Hearthsone, posebno zbog alarmantnog stanja u kome se igra nalazila, ali i neke od omiljenih klasa zajenice, kao što su Priest i Rogue.
Gadgetzan nam je doneo temu triju mafijaških porodica, svaka vezana za 3 specifične klase i svaka sa 3 jedinstvena stila igranja, dodatno propraćena sa po 3 (9 ukupno) tri-class neutralnih karata, koje se mogu igrati samo u 3 klase kojima pripadaju.
Goons tema bafovanja miniona u ruci je nekako potpuno zamrla i nije uspela da se pokaže. Hunter i Paladin, dve Grimy Goons klase, praktično ne postoje u ozbiljnoj takmičarskoj meti i kao nikada do sada njihovo prisustvo je potpuno zanemarljivo. Midrange Hunter je mrtav, a neka vrsta hand-buff Paladina polu postoji i može da kazni Control/Greedy deckove, ali je problem što takvih deckova – nema.
Isto važi i za „Reno“ temu Priesta i Magea. Iako smo dobili jako zanimljive „no duplicates“ legendarne u vidu Raza the Chained i Inkmaster Solia, nekako i Priest i Mage još uvek nisu uspeli da pronađu odgovarajuću dobitnu kombinaciju za ovakav tip špila, bar što se tiče takmičarski ozbiljnih deckova. Manjak konstantnosti i prevelika zavinost od Renoa su glavni problem ovih špilova. Jedino je Warlock i dalje tradicionalno dobar kao Reno deck, za šta su zalužni Life Tap koji mu omogućava da što pre dođe do rešenja, gomila AoE spelova za višestruko čišćenje table, i pouzdani finišer u vidu Leeroy + Power Overwhelming + Faceless Manipulator kombinacije. Kazakus se, očekivano, pokazao kao jako moćna i svestrana karta, ali ponekada ume da bude nepouzdan.
Jade tema očekivano najbolje prolazi u Druidu, gde je zamenila Malygos/Yogg Druid Karazhan metu. Jade Druid praktično ne može da izgubi ni od jednog sporijeg decka koji želi da grinda protivnika, jer se Jade Idol potrudio da Druid nikada ne ostane bez pretnji. Ali, već smo pomenuli, sporih deckova praktično nema u ovoj meti.
Čitavu post-Gadgetzan metu je definisao dvojac malih veselih Pirata – Patches the Pirate i Small-time Buccaneer. Ova dva ekstremno agresivna miniona učinila su da trenuno živimo u jednoj od najagresivnijih meti u istoriji Hearthstonea, gde postoji nekoliko deckova čija je eksplozivnost u rangu sa neslavnim Undertaker Hunterom.
Tu je na prvom mestu Aggro Pirate Warrior, agresivni deck koji postoji još od Old Gods vremena, ali je sada postao neverovatno dominantan upravo zbog dva pomenuta pirata. Uz Coin, neretko je u stanju da izbaci i 7 damage zbirno na tabli već turn 1.
Shaman se vrlo brzo prilagodio ovakvoj meti pa je sa Midrange varijante i sam prešao (ili bolje rečeno – vratio se) u Aggro varijantu, i sam koristeći Pirate za brzo otvaranje. U ovaj miks je dodato i par Jade karata, čisto radi stabilnosti i konstantnih pretnji.
Rogue, za koga su mnogi verovali da je mrtav nakon ove ekspanzije, zbog manje-više očajnih karata koje je dobio, je nastavio da radi ono što najbolje zna – Miracle. Miracle Rogue se sada prilagodio brzoj meti, pa je i sam ugradio Pirate paket, za agresivna eksplozivna otvaranja, koja usput pročiste deck i omoguće vam da brže stignete do Aukcionara.
Pored Reno Locka, jedini sporiji deck koji je nekako uspeo da se probije u više tirove je, očekivano, Dragon Priest. Deck ima puno tauntova i veoma se dobro nosi sa silnom agresijom trenutne mete, dok mu value karte poput Netherspite Historian i Drakonid Operative omogućavaju da se ravnomerno nosi i sa sporijim deckovima. Ipak, Dragon Priestu veliki problem umeju da budu Jade deckovi, jer prosto nema dovaljno dogovora sa silne Jade Goleme.
Tako da se trenutno nalazimo u poprilično „zaključanom“ stanju ranked mete, sa puno papir-kamen-makaze odnosa. Agresivni Pirate deckovi dominiraju, dok sa druge strane prisustvo Jade Druida je praktično zaključalo svaku mogućnost pojave sporih „grind“ deckova. Reno Warlock se drži dobro jer ima pomenuti kombo kojim može da burstuje Jade deckove, dok se Dragon Priest dobro nosi sa agresijom, ali ga dobijaju Miracle, Jade Druid, pa i Reno Warlock.
Čini se da su najveći krivci za trenutnu pat poziciju 3 karte: Patches, Small-time Buccaneer i Jade Idol, i da bi Blizzard korigovanjem ovih triju karata otvorio prostor za prisustvo nekih drugih mehanika i deckova. Ironično, iako je ova ekspanzija donela veoma malo RNG-a, sam draw rng je postao važniji nego ikada, jer mnogi matchupovi zavise od toga da li ste u prvih par poteza vukli ključne i bitne karte, poput dobrog aggro otvaranja, ili Renoa pre turn 6 protiv aggro decka, početni ramp u Druidu…