Novi izveštaj SuperData kompanije, potvrđuje da industrija prepoznaje da igrače, gledaoce i fanove sve više zanima esport.
Esport industrija svake godine postaje sve veća. Sve češće viđamo vesti o novim, većim turnirima sa nagradnim fondovima od kojih se vrti u glavi. Novi izveštaj kompanije SuperData, koji sumira 2016 godinu u digitalnim medijima i igračkoj industriji, naglašava važnost esporta.
Kako SuperData navodi, “iako je relativno malo tržište (892 miliona dolara), esport je postao fokus izdavača, TV producenata i oglašivača.” Veliki izdavači poput Activision, Riot Games i Electronic Arts, sada prodavanje prava za TV prenose vide kao ne tako mali prihod.
U ovom izveštaju možemo videti razne trendove koji su se razvijali tokom godine. Na primer, esport je pustio korene i na mobilnim platformama, zahvaljujući popularnosti Clash Royale i Vainglory. Igrači su u ovoj godini potrošili 41 bilion dolara na mobilnoj platformi, te se ovaj deo industrije konačno pravilno formirao i sada više liči na tradicionalno izdavaštvo igara. Za njega se sada izdvaja više novca, prvenstveno za bolju produkciju i marketing.
Zanimljivo je da je Blizzardov Overwatch duplirao prihod sa impresivnih 585.6 miliona dolara, dok je Counter Strike zaradio manje od polovine – 257.2 miliona. Na free-to-play tržištu League of Legends je inkasirairao 1.7 biliona dolara, dok je Valveov pandan u MOBA areni Dota2, zaradila 260 miliona dolara.
SuperData predviđa rast prodaje i prihoda u esport industriji čak do 2019 godine. Ovaj novac će primarno dolaziti iz Azijskih zemalja koje trenutno imaju 125 miliona esport fanova koji su u ovoj godini potrošili oko 328.6 miliona dolara.