Još jednom se dogodilo da je biznis upropastio video igru, prosto rečeno. Ili nešto složenije rečeno – biznis odluke iz vrha izdavača, menadžment, prodaja i svi ti delovi kompanije koji nisu direktno zaduženi za razvoj naslova, prišunjali su se Titanfallu 2, prebacili mu žicu od klavira oko vrata i u najboljem maniru Agenta 47 bez zvuka i facijalne ekspresije gledali kako se igra guši a potom i pada nepomično na zemlju. Zbog čega je to tako, moraćete da pročitate u nastavku, jer su nas stručnjaci iz marketinga savetovali da click-bait najbolje funkcioniše ako ne otkrijemo sve u prvom pasusu.
Zbog svega toga opis Titanfall 2 igre neće biti “normalan” opis u pravom smislu te reči. Titanfall 2 je sjajna igra. Respawn se potrudio i modifikovao sve ono što su igrači zamerali prvom delu ove franšize. Primarno – kampanja za jednog igrača. Sada je prisutna, “punokrvna” i naravno sa već viđenom radnjom i dijalozima, ali sasvim solidne akcije. Mogli bismo je uporediti sa najboljim segmentima DOOM kampanje ali i bilo kojeg dobrog akcionog shootera koji ste imali prilike da vidite. Kritika igrača “keca” oko toga da su titani suviše bezlični, poslušana je i promenjena – titan sada sa vama aktivno komunicira kroz pravljenje specijalne veze sa svojim pilotom. Poseduje poznati “AI humor”, daje vam savete, ideje, predloge … jednom rečju, zabavan je i osvežavajuć dodatak u franšizi.
Promenjeno je i mnogo toga po pitanju izvođenja, dodate su nove klase, novi načini borbe (hologram pilota za zbunjivanje protivnika, titan koji vitla mačem…) i ukupno gledano, singleplayer je prisutan i podignut na stepenicu iznad. Okršaji za više igrača takođe su uznapredovali pa čak ni najveća zakerala ne bi mogla da pronađu veće nedostatke akciji na online serverima. Čitav gameplay dodatno je ubrzan, akcija je žešća a noviteti poput mogućnosti da popravite titana ubacivanjem novih baterija menjaju balans i strategije za dobijanje okršaja.
Pomalo čudno za EA kao izdavača, ali pred izlazak igre pojavila se informacija i da Titanfall 2 NEĆE posedovati Season’s pass kao i da će svi DLC paketi biti isporučeni igračima besplatno. Kritika je dobro odreagovala na sve u vezi Titanfall 2 – prosečna ocena je blizu 90 odnosno 9/10, komentari stručne javnosti ne nalaze previše mana “dvojci”.
… ali, igra se prodaje “užasno”. EA je smanjila očekivanja od prodaje sa 9 miliona primeraka na 6, uz očekivanje daljeg smanjenja koje nisu najavili. Ujedno, od izdavača se ne može dobiti podatak o trenutnoj prodaji a liste najprodavanijih igara širom sveta Titanfall 2 smeštaju u najboljem slučaju na donji deo Top10 liste, ako se naslov uopšte na listi i nalazi.
Respawn CEO Vince Zampella dao je intervju za Glixel, gde je na pitanje “da li ćete napraviti narednu titanfall igru” odgovorio sa “Ne znamo i dalje. Igra je veliki uspeh kod kritike ali je prerano reći kada se gleda prodaja”. Potom je komentar dao Devin Bennett, publicista EA koji je rekao da “EA ostaje posvećen Titanfall franšizi” na šta je Vince odgovorio “Šta god to je*eno značilo”. Jasno je da odnos EA i Respawna nije najbolji.
Ključni razlog slabe prodaje igre, navode svi analitičari, leži u lošoj poslovnoj odluci EA i sada dolazimo do objašnjenja uvoda ovog teksta. Izdavač je, iako su se pojavile velike sumnje sa tim u vezi, ipak odlučio da Titanfall 2 izda u isto vreme kada u prodaju kreću i Call of Duty: Infinite Warfare, Skyrim Special Edition pa što da ne i Civilizacija 6 i WatchDogs 2. Međutim, čak ni to nije glavni razlog već – Battlefield 1 (i FIFA 17). Bez puno hit naslova tokom čitave godine, EA je odlučio iz samo sebi znanih razloga, a pod odbranom da se grupe igrača “ne preklapaju” da Titanfall 2 izda nakon Battlefield 1 i FIFA 17 i to samo nedelju dana po izlasku ovih hit naslova. FIFA17 se prodaje standardno dobro, Battlefield 1 sa druge strane beleži bolje nego očekivane rezultate a deblji kraj u celoj toj priči izvukao je, po svemu sudeći, Titanfall 2.
Još jedan, doduše u manjoj meri, problem koji sahranjuje Titanfall 2 je činjenica da je igra ovoga puta izdata za sve platforme – PC, Xbox One i PlayStation 4 i da nije Xbox ekskluziva, kao što je to bio kec. EA se nije potrudio da to saopšti igračima pa je anketa pokazala da je samo četvrtina njih zapravo znala da se Titanfall 2 pojavio za PS4. Znajući i da je Sony debelo uvezan sa Activisionom i da promoviše Call of Duty na sva zvona, nije ni bilo očekivati da će oni uraditi nešto povodom dodatne promocije TF2.
I na taj način smo došli do toga da, možda po prvi put u novijem periodu, EA ima sjajnu igru u svom portfoliju, ali da je njihov marketing i promocija zakazao. Dosadašnji slučajevi da “sipanjem” miliona dolara u kampanje guraju slabije naslove zamenio je očigledni izuzetak, a EA nije bio spreman da taj izuzetak na pravi način isprati.
Sada se vi pitate kakve to veze ima sa opisom igre? A sa kim planirate da odigrate partiju na serverima ako igrača ne bude bilo? Singleplayer kampanja, ma koliko zabavna bila, ima svoj kraj a i ne opravdava cenu, ali ako igra ima lošu prodaju, serveri će biti prazni.
Zbog svega toga, treba reći da Titanfall 2 zaslužuje sigurnu devetku, ali je ne može dobiti jer bismo na taj način smatrali da smo obmanuli čitaoce i uputili ih na igru koju niko neće igrati kroz nekoliko nedelja. I možda bi zbog toga ocenu trebalo posmatrati kao ocenu Electronic Artsu kao izdavaču a ne Respawn ekipi koja je uradila odličan posao.
OCENA: 7 / 10
+ sjajan singleplayer
+ poboljšani multiplayer
+ besplatni DLC
– loša odluka izdavača o vremenu izlaska
Kod za igru ustupio distributer EA za Srbiju – ComputerLand.