Već neko vreme se u World of Tanks vodi debata o tome da li treba da postoje modovi ili ne i kako se boriti protiv onih koji donose nepravednu prednost. Wargaming se na EU serveru sada obratio zvaničnom listom šta podržavaju a šta ne i na koji način će se boriti protiv modova koji su nelegalni.
Oni kažu da su već neko vreme radili na tome da automatski detektuju korišćenje modova ali da sada uvode jasna pravila kako bi svi igrači bili upoznati s njima i znali šta ih čeka u slučaju kršenja. Naravno, svesni su činjenice da ne mogu pretpostaviti koji sve modovi postoje i šta rade ali će se truditi da stalno ažuriraju ovu politiku u skladu s novim modovima. Zato su odlučili da modove podele u tri kategorije:
- Modovi koji unapređuju samo vizuelni deo igre, ne donose nikakvu gameplay prednost. Oni su apsolutno dozvoljeni.
- Modovi koji donose gameplay prednost ali oni misle da je takva prednost dobrodošla u igru i trudiće se da ih u narednim verzijama implementiraju u standardni klijent (primer damage panela iz prethodnog patcha).
- Modovi koji donose gameplay prednost ali oni smatraju da su loši po igru. Takvi su klasifikovani kao cheat i od sada će se smatrati nelegalnim.
Igrači koji budu uhvaćeni da koriste modove iz treće kategorije će prvo dobiti upozorenje i suspenziju naloga na sedam dana, a ako ponovo budu uhvaćeni da koriste iste modove dobiće trajni ban na nalogu.
Na kraju opisno su navedeni svi nelegalni modovi, baš zato i nisu hteli da navode precizna imena nego šta oni rade da se ne bi dešavalo da neki mod samo promeni ime i nastavi da se dalje koristi kao cheat:
- Modovi koji otkrivaju poziciju neprijatelja na način koji nije predviđen u standardnom klijentu tako što markiraju uništene objekte na mapi ili minimapi u realnom vremenu, tako što menjaju izgled tragova koje ostavljaju granate artiljerije da biste videli odakle su pucali, kao i oni koji prikazuju konturu vozila iako ga u tom momentu ne nišanite.
- Modovi koji omogućavaju da lakše blokirate granatu protivnika tako što prikazuju tačno gde on gađa, na primer kao laserski pokazivač
- Modovi koji prikazuju kada protivnik reloaduje ili prikazuju tajmer reloada protivničkih vozila
- Auto-aim ili takozvani “aimbot” modovi koji menjaju standardni auto aim koji postoji u klijentu tako da nišane u slabe tačke na tenku ili pucaju ispred tenka kako bi kompenzovali za njegovo kretanje, tako da cheater samo razmišlja o kretanju svog tenka, ne i o pucanju
- Softver koji omogućava automatsko korišćenje ne-premium potrepština. Ovde se pre svega misli na korišćenje automatske skripte koja pokreće standardni aparat za gašenje požara što menja automatski aparat.
- Modovi koji vam olakšavaju da vidite neprijatelja tako što prave objekte na mapi transparentnim.
- Softver koji ostavlja “duhove” protivničkih tenkova na mapi tamo gde su poslednji put bili spotovani
- Modovi koji na bilo koji način menjaju fizičke karakteristike tenkova u igri, performanse ili efekte koji se proizvode na druge objekte ili vozila ili na bilo koji drugi način zaobilaze pravila igre.
- Na kraju posebna kategorija su modovi koji vam omogućavaju da vidite tačno oklop i slabe tačke protivnika na tenku u samoj partiji, takozvani weak spot skinovi. Ono što je bitno jeste da se ovo još uvek ne smatra kao cheat, već Wargaming radi na sličnom modu koji će biti uključen u klijent u nekim od narednih patcheva ali koji će drugačije uticati na igru, tj neće davati toliku prednost onome ko ga koristi, tako da će ovo postati cheat tek kada bude implementiran njihov novi mod. Za sada još nije zvanično na ovoj listi. Ono što je bitno jeste da se ovo ni na koji način ne odnosi na modove koji vam omogućavaju da gledate oklop tenkova u garaži, to je sasvim ok, ovo se odnosi samo na to kada vidite drugačije skinove na tenkovima u samom meču.
Šta vi mislite, jel WG može da stane na put cheaterima? Jel koristite modove i jeste li nekada koristili nešto sa ove sada zvanične liste zabranjenih? Mislite li da je ovo korak u pravom smeru?