Ovi virtuelni predmeti, koji ne služe apsolutno ničemu donose veliki profit izdavačima League of Legends i Dota2 igara.
Besplatne igre (free to play) su neverovatno popularne. Pored hiljade kineskih MMORPG naslova i besplatnih kopija trenutno najpopularnijih pucačina, nalaze se i dva giganta – League of Legends i Dota2.
Iako Dota2 ima bolji startni model od League of Legends, gde su vam svi heroji odmah dostupni, neosporno je da oba izdavača, Valve i Riot, zgrću milione prodavajući kozmetičke predmete za vaše omiljene heroje, koje bezuslovno kupujete iako praktično nemaju nikakvu funkcionalnost.
Erik Frederiksen, ekonomista sa masterom iz poslovne administracije i ljubitelj ovih igara, se pozabavio ovim zanimljivim pitanjem u svojoj studiji i infografiku.
Fascinantna je činjenica da MOBA igre imaju procenat konverzije freemium u premijum preko 90%. Spotify ima 33%, Skype 10% a Dropbox 1%. Ako dobijemo odgovor na pitanje, zašto ljudi kupuju kozmetičke predmete u MOBA igrama, koji nemaju nikakvu funkcionalnost, mnogi drugi navedeni servisi mogu profitirati, jer oni zaista prodaju funkcionalnu i korisnu uslugu.
Demografski gledano, nema razlike između Evrope i Amerike u količini kupovine kozmetičkih predmeta. Jedina je razlika u tome da Amerika kupuje više iz zabave, dok se po svemu sudeći u Evropi, tačnije Istočnoj Evropi ljudi vode idejom brze i lake zarade trgovinom kozmetičkim predmetima, bez konkretne kupovine.
Zabava je takođe jedan od primarnih motiva koji je više izražen u mlađoj populaciji ovih igara. 94% kupaca virtuelnih dobara su igrači između 15 i 29 godina. Prihodi ovih lica ne utiču na kupovne navike.
Zanimljivo je primetiti da igrači kupuju kozmetičke predmete čak iako se ne slažu sa potezima kompanije koja je kreirala igru. Čak 74% igrača je kupilo kozmetičke predmete kao poklon za svoje prijatelje.
Motivi kupovine
U svojoj studiji, Erik Frederiksen navodi šest najvažnijih motiva zbog kojih se igrači odlučuju na kupovinu praktično beskorisnih virtuelnih artikala.
Hedonistički motivi
Igrači jednostavno žele da im heroji lepo izgledaju. Kupovina im je zabavna i zanimljiva.
Modifikacija
Igrači kupuju kozmetiku da bi modifikovali svoje heroje, i da bi njihovo vreme u igri bilo zadovoljavajuće.
Navika
Igrači kupuju kozmetiku, jednostavno zato što je na popustu ili je jeftina.
Pažnja
Neki igrači jednostavno žele da su u centru pažnje, a u igrama su skupi i retki kozmetički predmeti najjednostavniji način da se dođe do iste.
Podrška esport industriji
MOBA igre imaju razvijenu esport scenu. Kupovina kozmetičkih predmeta je jedan od načina na koji igrači i fanovi igre mogu i žele da podrže turnire i omiljene timove.
Socijalni pritisak
Prijatelji ne pritiskaju jedni druge da kupuju kozmetike. Ali je ismejavanje ružnog heroja, standardni deo rutine pre početka meča. Igrači koji igraju sa prijateljima kupuju više kozmetičkih predmeta nego igrači koji igraju sami. Ovde može da se smesti i srpski sindrom – “Komšija ima kuću od dva sprata? Ja ću da napravim tri sprata i bazen!”.
Pomenutih šest motiva su osnova putem koje izdavači ove dve gigantske MOBA igre ostvaruju profit iako su im igre u samom startu besplatne. Srećan igrač je i srećan kupac.
Kompletnu studiju i infografik možete pročitati ovde.