Lako je reći da su visoko rangirani igrači bolji od nižerangiranih. Dubljom analizom razlika između igrača podrške iz ove dve grupe, dolazimo da zanimljivih saznanja.
Igrači nižeg MMR ranga, kako god bilo ustaljeno mišljenje, kupuju observer wardove. Kako su oni iskorišćeni, tojest gde su postavljeni i kada, je već drugo pitanje. Sama činjenica da su kupljeni je dovljan pokazatelj da igrači na toj poziciji u ovom rangu imaju predstavu šta je njihov zadatak.
Pregled mape
Sem postavljanja wardova da bi vaš tim imao uvid u protivničko kretanje, ne treba zaboraviti i obstruiranje protivničkog uvida u mapu i manevara vašeg tima. Igranje u potpunoj tami, sa skoro nikakvim informacijama o protivniku, sem onih koje su dostupne putem pogleda koji daju tornjevi je jako teško. Preglednost znači izvor informacija, informacija vodi ka sigurnosti a sigurnost znači mogućnost farmovanja i potencijalnog genkovanja protivnika.
Igrač 2k MMR grupe će, u proseku, kupiti polovinu sentry wardova koje će 5k MMR igrač kupiti. Ako uzmemo u obzir broj kupljenih observer wardova (u proseku 8) po meču, ovo pokazuje da broj sentry wardova nije dovoljan da bi se obstruirao protivnički pregled mape.
Efikasnost kupljenih predmeta
Što je niži MMR rank igrača podrške, to više farma oduzima od njihovog carry igrača. GPM (Gold Per Minute) koji imaju je delom GPM koji bi trebao da pripadne njihovim carry igračima. Ruku na srce, oni ovo ne rade namerno i delom je uslovljeno time da ni carry igrači tog MMR ranga ne farmuju efikasno, te ostaje dovoljno prostora za igrača podrške da ukrade po koji last hit.
Sa druge strane, igrači podrške nižeg MMR ranga igraju dosta pohlepnije. Često će doći do situacije da ovaj igrač čuva zlato da bi kupio veći predmet, mesto da obezbeđuje osnovne potrebe za tim. U najvećem broju slučajeva poboljšanje curriera bi trebalo da ima prioritet nad kupovinom Bootsa. Ovo je nešto o čemu većina igrača podrške u ovom rangu nema predstavu. Odlaganje kupovine letećeg curriera za 1 do 2 minuta, može značiti da će vaši core igrači izgubiti okršaj u svojoj stazi.
Postoji validan razlog zašto se neki pro igrači podrške veličaju zbog njihove igre u kojoj se oni, takoreći “izgladnjuju”, zarad dobrobiti i potreba tima u tom trenutku. Igrači nižeg ranga ne prepoznaju trenutni status i situaciju u meču i ne znaju kada je biti siromašan dobra stvar a kada je situacija nastala njihovom ne efikasnošću.
Eliminacije i davanje zlata protivniku
Pošto igrači nižeg ranga često imaju više zlata, samim tim i zlato kojim nagrađuju protivnika pošto ih ovaj eliminiše raste. Naravno, svaki heroj daje više zlata protivniku u nižim rangovima igre. Samim tim je i odgovornost igrača podrške u tim rangovima da imaju što manje eliminacija.
Svima je poznat termin – “space created”. Ovaj termin je postao i meme i šala, kad god neko pogine u igri. Igrač koji bude eliminisan iza neprijateljskih linija, pribavljajući informacije, povlačeći nekoliko protivničkih heroja na sebe, trošiti njihovo vreme dok ga traže i jure i nakon svoje eliminacije dajući protivniku minimalno zlata je pravi “space created” potez.
Eliminacija pri pokučaju postavljanja observer wardova nije idealna situacija i treba je izbegavati. Eliminacija zato što je igrač podrške farmovao je najgora moguća situacija. Naravno da je taj Blink Dagger ili Force Staff važan za igrača podrške, i da on ima dušu i da mu treba nečto zlata, ali ovakva eliminacija ne bi smela da se desi uz propisno postavljene wardove.
Postoje izuzeci. Želite da vi budete meta eliminacije ako je protivnički tim, pod okriljem dima, došao u vašu džunglu tražeći carry igrača.
Kako poboljšati svoju igru
Dota je kompleksna igra, gde svaki igrač drugačije napreduje i ima drugačije slabosti na kojima treba da poradi. Iako ovde prikazani obrasci ne mogu biti primenjeni na svima, daju sliku generalnih problema sa kojima ćete se pre ili kasnije susresti u igri.
Ako kao igrač podrške vidite da imate dosta zlata za vaču poziciju, pametno ga investirajte. Kupite defanzivne predmete koji će vas učiniti težom metom za eliminaciju kao i predmete koji će pomoći vašim saigračima da prežive. Budite svesni da, ma koliko zlata imali, vi ste i dalje igrač podrške. Nikada ne zaboravljajte wardove i preglednost mape.
Ako imate problema da dođete do zlata, stavite potrebe tima na prvo mesto. Ne treba da igrate celu partiju bez Bootsa, ali nemati predmete zarad uspešnosti ostatka tima je sasvim u redu. Ovakvim postupcima ćete videti manje “>We need Wards!” poruka.
Na osnovu ovih statistika možemo videti razliku između 2k MMR i 5K MMR igrača podrške. Na svakom igraču je da razvija sposobnost prepoznavanja situacije u kojoj se njegov tima nalazi i šta se od njega samog očekuje dok igra rolu podrške u Dota2 meču.
Originalan tekst i analiza na Dotabuff.com