Igrači često zaboravljaju osnovna pravila pri igranju rangiranih mečeva. Neverovatno je koliko su ova pravila jednostavna i delotvorna, a ipak većina igrača koje srećete, a možda i vi sami, ih ne poštuje.
Igrati rangirane mečeve nije lako. Ako ste sami, saigrači, ili vi dok niste pročitali ovaj tekst, će praviti gluposti koje će vas koštati meča. Ako ste sa drugarima u grupi koja je veća od 3, postoji šansa da će vam sistem za protivnike dati tim od 6 igrača koji igraju zajedno i komuniciraju.
Prateći pravila koja smo ovde naveli, nadamo se da ćete bezbolnije napredovati kroz rang listu i više uživati u Overwatchu:
1. Prednost uzvišenog terena
Biti na uzvišici znači biti iznad protivnika. Biti iznad protivnika vam daje nekoliko prednosti. Manji hitbox i bolji zaklon su osnovne prednosti. Sa visokim terenom dolazi i bolja preglednost mape i bolji domet za oružja. To nas dovodi i do toga da kada sumirate sve ovo, imate i više opicja za napad.
Da li treba ceo tim da bude na uzvišici? Da, apsolutno svi. Čak i Reinhardt. I još jednom da, čak i ako protivnički tim dolazi ispod vas.
2. Zajedno smo jači
Koliko puta ste čuli u rangiranoj partiji da neko preko mikrofona prijavi nešto kao: “We got a pick! Go go go!” ?
Imati pik znači da je vaš tim fragovao nekog od protivničkih heroja, i samim tim borbu za point okrenuo privremeno u vašu korist. Situacija je u tom momentu 6vs5 i treba je iskoristiti. Većina profesionalnih timova kada napada, na prvom pointu, I SAMO TADA, igra Widowmaker ili Hanzoa.
Napraviti prvi pik znači da vaš tim može slobodno da krene u okršaj za point. Ovakva situacija će uglavnom rezultirati još jednim fragom u vašu korist, a za protivnički tim će predstavljati skoro nepremostivu prepreku da se uspešno odbrane. Samo korišćenje ultimatea ili bogovski precizan DPS igrač može preokrenuti ovu situaciju.
3. Curenje ili bacanje na protivnika jedan po jedan
Recimo da se desila obrnuta situacija od prethodno prikazane. Protivnički tim je napravio pik na vašem timu. Vaš tim se uspaničio i uprkos tome što protivnik ima brojčanu prednost, odlučuje da kompletno izgine u pokušaju da dobije okršaj koji je u startu izgubljen.
Nakon toga onaj koji se prvi vrati u igru odluči da sam izvidi situaciju. Nesrećna Junkratova granata ga ponovo eliminiše. Drugi igrač koji se vrati u igru odluči da proveri gde je taj nesrećni Junkrat, ali ga u transportni brod pošalje precizan metak Widowmakera koji ga je iščekivao pomoću Infrared Vision.
Ovo je jedan od najvećih problema u rangiranom igranju. Bacanje na protivnika jedan po jedan nepotrebno troši vreme na satu i potpuno je beskorisno, sem za protivnički tim koji na ovim leminzima povećava ultimate brojač.
Ako poginete, sačekajte na startnoj poziciji ostatak tima i napadnite zajedno. Efektivnije je izgubiti 10 sekundi dok čekate ostatak tima nego 2 minuta u neprekidnim okršajima koji nisu 6vs6.
4. Pozicioniranje
Pozicioniranje je umetnost stajanja i bitisanja, tamo gde vaš heroj treba da bude. Ako ste Reinhardt, vaše mesto je ispred tima, štiteći vaše DPS igrače i podršku od headshotova.
Ako ste Zenyatta, vaše mesto je uz Renihardta, kome ćete obezbediti Harmony Orb. Takođe ćete gledati kroz Reinhardtovu šoferku, tražeći potencijalne mete za Discord Orb, kojim ćete omogućiti vašem timu da dođe u situaciju 6vs5.
Ako se tim drži zajedno, i pravilno je pozicioniran, neće doći do neugodnih situacija da support bude pikovan. Ako tenk radi posao, nedopustivo je da support pogine. U tom slučaju support nije bio dobro pozicioniran. Ako je tenk poginuo, zašto je support još uvek tu? Zašto nije potrašio zaklon ili se regrupisao sa ostatkom tima.
5. HP paketići
Naučite napamet gde su ovi paketići. Aktivno se trudite da ih negirate protivniku. Uvek se pozicionirajte između protivnika i paketića. Na ovaj način ćete imati HP prednost, jer da bi došao do paketića, protivnik mora da vas elminiše, a vi sa paketićem imate rezervni izvor HP. Ukratko – “džabe je krečio”.
6. Odbrana uskih grla na mapi
Kao odbrana, imajte na umu da napadački tim mora da prođe kroz seriju uskih grla na mapi na putu do cilja. Ova mesta su gde se okršaji 6vs6 dešavaju. Ne kada se kapije otvore, ne na payload kolima ili na ostalim glupim mestima na mapi koja ne služe ničemu.
Okršaji bi trebali da se dese, na primer, kod nadsvođenog prolaza na Anubis point A, na kapijama Volskaya point A i Hanamura point A.
Branjenje uskog grla je neuporedivo lakše nego jurcanje po mapi u pokušaju da se pronađe pik. Ako protivnički tim ima flankera, jedan igrač u timu bi trebao da ga prati, dok ostali stoje na svojim pozicijama – iza tenka.
7. Komunikacija
Možda i najvažnije pravilo – komunikacija. Tim koji aktivno komunicira preko mikrofona u timskom kanalu ima neuporedivo više šansi da pobedi. Ako možda nemate mikrofon, korisno je biti u timskom chatu, jer možete čuti korisne informacije:
- Kada i ko će kombinovati svoje ultije
- Upozorenja o nadolazećim protivnicima sa boka ili iza tima
- Upozorenja o protivničkim herojima koji nisu na svojim pozicijama i laka su meta
- Informacije o stanju protivničkih ultimatea. (vidljivo kroz Kill Cam)
- Informacije o tome kada su dostupni važni skillovi (dostupnog Luciovog Speedboosta)
Sve u svemu, velika količina informacija, koje, složićete se, stvaraju preglednu sliku bojnog polja i daju vam opcije za delovanje po istom.
8. Ultimate i njegova ekonomija
Prvo pravilo glasi – Nikada ne koristite ulti ako okršaj možete dobiti bez njega! Nema potrebe da pošto protivnički Genji vrisne Dragon Blade!, vaš tim pukne Transcendence, Sound Barrier i Tactical Visor. Samo jedan od ovih ultija je dovoljan.
Ako svi panično pritisnete Q, to je pobeda za protivnički tim, jer će pri sledećem okršaju, koji će se verovatno desiti odmah pošto vaši ultiji isteknu, protivnik obrisati pod sa vašim timom.
To nas dovodi do toga da je poželljno da aktivno pokušavate da izmamite ultije od strane protivničkog tima, jer je Overwatch igra momentuma. Ako je protivnik bez Transedence i Sound Barrier ultija, vaši DPS ultiji će biti mnogo efektivniji i pretvoriće se u više osvojenog terena i bolje pozicije.
9. Wombo Combo
Neki ultiji nisu baš najblji kada se aktiviraju sami za sebe. Jedan od takvih je, na primer, Graviton Surge. Ako igrate Zaryu i imate spreman ultimate, redosled je sledeći – pritisnite TAB i pogledajte ko od vaših saigrača takođe ima ulti a zatim pritisnite Z gde ćete obavestiti tim da je ulti spreman (ovo možete uraditi i preko mikrofona). Sledi, nadamo se, dogovor sa saigračima oko kombinovanja ultija i željenog efekta PREKO 9000!
Dobre nadogradnje na Graviton Surge su Deadeye, Barrage, Ryuu Ga Waka Teki a u mater! , pa čak i Bastionov Tank mod.
10. Ne štitite sebe već saigrače
Ako igrate Zenyattu ili Lucia, kriminalno je aktivirati Sound Barrier ili Transcendece samo zato što vam je Tracer nakačio Pulse bombu. Eksplodirajte, progutajte ponos i sačuvajte taj ulti kada protivnik pokuša Graviton Surge plus Barrage po vašem timu.
BONUS PRAVILO:
To što gledate anime serije, nije razlog da insta-birate Genjija ili Hanza. Verovatno ni ne znate da ih igrate.