U 2016. godini StarCraft 2 je definitivno doživeo preko potrebno osveženje i povratak na staze uspeha. Od ubedljivo najpopularnijeg eSporta tokom 2011. i 2012. godine, pa sve do neslavnog perioda u 2013. i 2014. godini kada se o igri podrugljivo pričalo uz epitet “dead game” (mrtva igra), StarCraft 2 konačno ponovo staje na noge.
Veliku zaslugu za to ima odlična treća StarCraft 2 ekspanzija, Legacy of the Void, koja je igri donela ključne promene koje su igru ponovo učinile uzbudljivom i atraktivnom za publiku. Povećan broj startnih radnika učinio je igru dinamičnijom, a brže trošenje resursa je stvorilo potrebnu za stalnom ekspanzijom zarad resursa, što je povećalo stalne mikro okršaje širom mapa i otežalo “turtle” strategije.
Istina, StarCraft 2 više nikad neće doživeti dane stare slave, ali to je generalni trend gde su primat nad RTS igrama preuzeli MOBA naslovi. Veliki StarCraft 2 turniri imaju redovnu i stabilnu gledanost sa brojkama koje figuriraju od 25 do 50 hiljada aktivnih posmatrača, što je za StarCraft 2 budućnost kao eSporta sjajna stvar.
Developeri, na čelu sa David Kimom, su shvatili da moraju da slušaju igrače i njihove želje i primedbe, kako bi igru održavali balansiranom, svežom i interesantnom. Poslednje najave velikih promena za 2017. godinu govore nam u prilog tome da ćemo svake godine gledati puno radikalnih noviteta koji će strategije i buildove čini svežim i uzbuljivim.
U prilog svetloj budućnosti StarCraft 2 govori i činjenica da je po prvi put još od 2012. godine nagradni fond StarCraft 2 turnira u porastu. Vrhunac je bio početkom 2012. godine, kada je preko 4 miliona dolara bilo u opticaju za StarCraft 2 eSports događaje, da bi nakon toga brojke krenule da padaju u kontinuitetu sve do ove godine.
Porast nagrada je rezultat povećanog nagradnog fonda WCS serije, zatim novi WESG turnir koji organizuje Alibaba Group, gde će StarCraft 2 imati nagradni fond od 402 000 dolara, ali i povratak StarCraft 2 na World Cyber Arena, gde će se StarCraft 2 igrači boriti za deo kolača od 200 000 dolara.