Sistem spajanja ljudi u tim za meč u League of Legends do sada je funkcionisao kao i u drugim sličnim igrama – u skladu sa vašim znanjem i umećem igra pronalazi saigrače, vi ulazite u meč i potom birate heroje. Najčešće više ljudi želi istu rolu, jednako često neko izabere heroja bez konsultacija sa drugima što dovodi do toga da neko ili igra sa herojem/šampionom kojeg ne želi, ili neko kome se odbije mogućnost da igra kako bi on hteo krene namerno da umire. Događa se i da jedan tim ima 3 support lika a nekada niti jednog … sve to je pomalo frustrirajuće, zbog čega je na primer Heroes of the Storm uveo malo drugačiji princip – u njemu u startu birate svog heroja, pa vas igra makar spaja sa onima koji su donekle kompatibilni, iako i to može dovesti do nekih slabijih kombinacija.
Riot je stoga poradio na novom rešenju, “ranked teambuilder”. Ovo rešenje donosi mogućnost da igrač na početku, pre potrage servera, odredi dve role koje želi da igra (recimo, top/mid, mid/jungle, ili bilo šta drugo). Odluka je doneta jer igrači u proseku biraju 2.2 role kada igraju LoL. Postoji i alternativni odabir “fill”, čime igrač govori da mu nije bitno koju će rolu igrati.
Potom sistem nalazi igrače koji su odabrali kompatibilne role i ubacuje ih u isti tim. Tokom odabira šampiona, igrači i dalje mogu menjati svoje role u slučaju da to više odgovara postavci.
Više o svemu biće objavljeno na design blogu Riota u narednih nekoliko dana.