Prošlo je nedelju dana od kada je u život stupio patch koji je doneo dve značajne balans promene, nerf Leeroya i Buzzarda. Leeroy koji je u raznim varijacijama, deckovima i kombinacijama harao ladderom i turnirima maltene od prvih alfa dana Hearthstone-a, konačno je dočekao dan da bude oslabljen. Mnogi su smatrali da je ovaj potez trebao ranije da dođe, ali bolje ikad nego nikad. Sa druge strane Hunter je dobio ogromnu popularnost na laderu od izlaska Naxxramasa i karata poput Webspinnera, Haunted Creepera i Mad Scientista, pa je Blizzard izvor nadmoći Huntera našao u njegovoj mogućnosti da vuče previše karata sa Starving Buzzardom, te je isti poskupeo za čak 3 mane (sa 2 na 5) i postao 3/2 minion.
Ove promene jesu male količinski, ali su kvalitativno ogromne i očekivano donose puno novina kako na laderu tako i na turnirima. Ladder se pre peča sastojao od ogromnog broja Hunter igrača, a na turnirima smo Huntera retko kad viđali iz prostog razloga što su igrači uglavnom banovali Huntere. Da vidimo sad od klase do klase kako je na njih uticao novi patch i šta se trenutno igra
Hunter
Krenućemo od klase koja je najviše pogođena ovim patchom. Ovako oštar nerf Starving Buzzarda, karte koja je suštinski bitna za ovu klasu i koja je Hunteru omogućavala da brzo i efikasno reciklira svoje karte kako bi došao do rešenja, logično je veoma pogodio ovu klasu. Buzzard je sada postala maltene neigriva karta, spora i nepraktična za ono što je Hunteru potrebno, pa su midrange Hunter deckovi poprilično izumrli. Sa druge strane deathrattle-secret Hunter se i dalje solidno drži, Loot Hoarder je uzeo mesto Buzzardu kao minion koji vuče kartu, ali i budži vašeg Undertakera. Takođe, vidimo pokušaje vraćanja u život ekstremno agresivnih Hunter deckova koji su i ranije bili ne toliko zavisni od Buzzarda i koji sada sasvim fino funkcionišu zahvaljujući stabilnom pritisku hero powera. Videćemo da li će naredni period doneti još neke novine kod huntera.
Druid
Nekada najstabilnija klasa, od izlaska Naxxramasa kao da je upala u stagnaciju. Videli smo određene pokušaje novih verzija token Druida, ali je sve to bilo lutanje. Danas je Druid ponovo dosta prisutan, gotovo zaboravljeni ramp Druid opet zauzima svoje mesto na sceni i igrači ga sve češće igraju na laderu, ali i na turnirima. Token Druid se utopio u midrange combo Druida koji je osmislio StrifeCro, a popularizovao Kolento. Sa druge strane nije retkost i da naletimo na oldskul token Druida,sa Violet Teacher i Power of the Wild obogaćenog Naxx kartama, ali pak retro midrange sa Azure Drake-om i Argent Commander-ima.
Priest
Klasa koja je dugo vremena važila za najslabiju u igri, čiji je jedini bastion bio Amaz na koga su gledali kao na Don Kihota koji uporno igra svog Priesta, proteklih mesec dana uspela je da se izdvoji kao jedna od najjačih klasa. Deathrattle Priest važio je za sigurica kaunter do skora popularnom Hunteru, ali je ubrzo uz par dorada postao gotovo nezaustavljiv. Stabilan priliv karata, efikasni AoE, veliki izbor odgovora na sve izazove i agresivni startovi čine sve verzije Deathrattle Priesta veoma stabilnim. Control Priest takođe je veoma dobra odluka za lader ove sezone, praktično nema ozbiljniju prepreku od Handlocka, koji će se dosta igrati nakon nestanka invazije Huntera. Trenutno popularna verzija control Priesta je ona koju je osmislio Ukrajinac Neira. Sve više na evropskom serveru viđamo i takozvanog 94 Priesta, izuzetno popularnog u Aziji, koji se sastoji od svih mogućih karti koje “kradu” protivnikov špil. Možda ne najefikasniji, ali svakako izuzetno zabavan špil.
Paladin
Još jedna klasa koja je dugo vremena bila na dnu popularnosti. U prošlim vremenima, Paladin se iskristalisao kao snažna control klasa uz po koju aggro varijaciju (šokadin), i danas je takođe u tom rangu. Savremena verzija Tauntadina je verovatno jedan od najsporijih špilova protiv kog možete da igrate. Neutrališe vaše pretnje jednu po jednu, efikasno čisti tablu kombinacijom equalitiy-a i drugih karti, postavlja zid taunt miniona i na kraju vas najčešće dobije u fatigue borbi. Izuzetno je efikasan protiv većine control špilova, ali naravno da nije nepobediv. Samo treba igrati strpljivo i graditi tablu polako. Još uvek nismo videli neku novu verziju aggro Paladina koja će maksimalno da koristi Avange, ali verujemo da će meta iznedriti već nešto ubrzo.
Mage
Kroz ovih godinu dana Hearthstone-a (od alfe) Mage je nekako uvek težio ili ka čistim freeze control špilovima koji bi na kraju protivnika spržili burst damge-om ili džinovima, ili pak aggro mage-om koji bi gledao da protivnika ubije što pre agresivnim minionima i burst spellovima. Ali od pojave Naxxramasa Mage je nekako postao najefikasniji u midrange etru. Igraju se razne varijacije Secret Mage deckova, od onih koji se oslanjaju na Deathrattle minione, do onih koji u potpunosti idu na heavy secret prisustvo. Sve ove varijacije su u manjoj ili većoj meri uspešne, pogotovo od kada se smanjio broj Huntera na laderu, i izuzetno je naporno igrati oko velikog broja Mage secreta. Ipak, verovatno najpopularniji mage deck trenutno jeste Hyped Mage deck, nazvan po istoimenom igraču. U pitanju je mešavina freeze i secret magea, koji kombinacijom kontrole i efikasnih midrange miniona pokušava da osvoji tablu kontrolišući protivnika, a za late game tu su molten gianti, ukoliko budu potrebni. Na BlizzCon EU kvalifikacijama videli smo i aggro Mage-a u novom ruhu, koji se pokazao veoma uspešnim, a koji se takođe oslanja na veće prisustvo secreta.
Warrior
Još od zimskog nerfa Charge karata, Warrior je nekako mirovao i nije bilo ni jednog ozbiljno igranog špila osim Control Warriora i njegovih blagih varijacija. Tu i tamo bi se pojavio po koji face Warrior, ali bi brzo ispario. Sa izlaskom Naxxramasa Control Warrior se dodatno naštimovao sa Belcherom i Unstable Ghoulom, a proteklih mesec-dva bio je izuzetno igran špil, pre svega zato što je bio stabilan counter Hunteru, a generalno se dobro nosio sa ostalim klasama, osim Shamana, koga je i onako bilo manje zbog popularnosti Huntera. Situacija je i dalje ista, puno ljudi igra Control Warriora, koji i dalje važi za odličan špil iako mu sve više klasi preti, pogotovo u control mečevima, i sve je teže izaći sa njima na kraj kao control warrior.
Shaman
Shaman je dugo bio u prikrajku na laderu, jer je previše Huntera značilo puno teških mečeva. Sada kada je Huntera manje, čini se da je i Shamana više, pogotovo kada se podigla popularnost Handlocka, koga Shaman tradicionalno kontrira. Shaman se nije puno promenio u periodu pre i nakon Naxxa. I dalje je to midrange klasa koju odlikuju izdržljivo prisustvo na tabli, efikasni removali, efikasni trejdovi i završnica u vidu Alakira ili Doomhammera. Igraju se varijacije sa Deathrattle minionima, ali i klasični midrange Shamani koji izvlače value iz manjih Naxxramas miniona kao što su Nerubian Egg i Hounted Creeper. Sve u svemu prilično zahvalna klasa za igranje u ovom trenutku, i ako ih Priest i Paladin i dalje solidno kontriraju efikasnim AoE removalima.
Warlock
Osim standarnih zoo deckova kojih uvek ima u manjem ili većem obimu na laderu (mada čini nam se manjem nego ikada), ono što svakako obeležava ovaj period jeste još jedno dizanje iz mrtvih Handlocka. Jedan od špilova koji je simbol Hearthstone-a, ponovo je postao izuzetno popularan, zahvaljujući nerfu Huntera, koji je bio najjači counter Handlocku. Nakon nerfa Leeroya, Handlock se vratio svom originalnom obliku sa Jaraxxusom. Nema više neverovatnog bursta, ali zato ima solidne stabilnosti koju beskonačno 6/6 inferna za dve mane donosi. Čini se da ni Shaman više nije toliko težak matchup kao što je bio, i da su jedini pravi izazovi Handlocku trenutno Control Paladini, koji su u stanju da efikasno odgovore na sve vaše pretnje, i protiv njih treba igrati veoma strpljivo.
Rogue
Klasa koja je uz Huntera posredno najviše nerfovana ovim patchom jeste Rogue. Miracle Rogue, verovatno najpoznatiji deck Hearthstone-a, poskupljenjem Leeroya faktički je izgubio svoj smisao pošto više nije moguće uraditi „turn 8“ combo. Igrači međutim nisu odustali od Miracle Rogue-a, pošto su brzo shvatili da je njegova snaga u vuči karata, pa se miracle prekomponovao na midrange control deck umesto klasičnog burst decka, a naravno tu je i standarni Malygos Miracle, zabavan, ali ne toliko efikasan deck.
Ovo bi bio pregled trenutnog stanja u meti, ali prošlo je tek nedelju dana od patcha i videćemo šta će nam vreme i kreativnost igrača doneti u narednom periodu. Narednih mesec dana su prepuni turnira i verujemo da ćemo videti gomilu novih ideja i špilova.