Jedan od velikih izazova za kreatore igre World of warships je kreiranje što raznovrsnijih brodova pa tako u kombinaciju ulaze i brodovi koji nisu postojali u stvarnosti već su postojali samo na papiru, odnosno u planovima.
U ovom tekstu možete pročitati kako ceo proces teče iz perspektive razvojnog time i koje je sve prepreke potrebno prevazići. Prvo uzimaju nacrte za brodove a onda ih porede s realnim mogućnostima tehnologije tog doba u smislu dostupnih motora i opreme, karakteristika koje je dati brod trebalo da ispuni (tonaža, širina, visina, brzina) i slično i onda na kraju to sve balansiraju sa ostalim brodovima u igri. Tako ćemo imati priliku da vidimo bojni brod Montana klase koji je trebalo da bude pandan japanskom Jamatou, ali iako su bili odobreni od strane američkog kongresa su kasnije otkazani kada se ispostavilo da su nosači aviona daleko efikasniji. S druge strane ćemo imati priliku da se susretnemo i sa japanskim G15 super nosačem, takozvanim Super Taihō nosačem.