Jedan od highlightova celog Gamescoma za nas je bio The Evil Within. Bethesda je bila vrlo konkretna, pa su novinari bili pošteđeni zamarajuće prezentacije o samoj igri, gde bi većinu iznetih informacija i onako znali. Umesto toga nam je prosle kraćeg uvoda u to koji ćemo deo igre imati priliku da odigramo, dat kontroler u ruke i u zamračenoj prostoriji sa slušalicama na ušima smo imali priliku da isprobamo The Evil Within.
Mi smo nekih 45 minuta igrali Xbox One verziju. Ono što ćemo na samom početku reći je i najvažnije – igra deluje izuzetno dobro! Rekli bismo znatno bolje nego na trejlerima.
Verovatno već znate da iza ovog naslova stoji Shinji Mikami, legendarni japaski game developer koji se proslavio pre svega sa Resident Evil naslovima. Poslednja Mikamijeva horor igra je bio Resident Evil 4, jedan od najuticajnijih naslova na ceo žanr ne samo survival horora, već i third person action igara uopšte. Povratak Mikamija horor žanru nam je od samog starta zvučao kao odlična ideja. Trejleri i gameplay klipovi koji su do sada prikazani su međutim delovali pomalo zbunjujuće, bar u poređenju sa onim što smo sada imali prilike da odigramo. Pre svega – igra neodoljivo podseća na Resident Evil 4. I to je sjajana vest!
Chapter koji smo igrali se nalazi u prilično kasnoj fazi igre, pa su se i upozorenja ljudi iz Bethesde da ćemo poginuti priličan broj puta u toku igranja, zaista i obistinila. Da li zato što nismo imali priliku da se lepo upoznamo sa kontrolama, ili zato što je igra i zamišljena kao pravi survival naslov gde je vaš opstanak konstantno na ivici, uglavnom game over ekran je nešto na šta smo se navikli u toku tih 45 minuta. Odmah da uputimo i jednu zamerku na loading ekrane koji su prilično dugi, mada treba imati u vidu da se ne radi o finalnoj verziji igre. Sebastian, lik koga kontrolišete u igri će ginuti na prilično brutalne načine, pa se spremite na to da ga vidite i u delovima, znatno češće nego recimo što je slučaj za glavnog lika u drugim igrama. Mikami je poznat po tome što nije štedeo ni Leona iz RE4, a to je sada podigao na još brutalniji nivo.
Po pitanju grafike, The Evil Within izgleda zaisat fenomenalno. Pravi next-gen naslov, a svemu još više doprinosi izuzetno dobar art dizajn. Okruženja kojima smo imali priliku da se prošetamo su na nas ostavila izuzetno pozitivan utisak i sigurni smo da će tako biti i u ostatku igre. Većina stavri iz okruženja je inače vrlo neprijateljski raspoložena prema vama, pa vas u gotovo svakoj sobici čeka nešto na šta morate da obratite pažnju. Puno stvari koje su se dešavale u toku gameplay-a nam nisu bile jasne, iz prostog razloga što se radi o kasnoj fazi igre. Ghost like stvorenja koja su svet oko nas prebacivala na trenutak u nešto nalik drugoj dimenziji, kao i na primer ulazak u “dream like” okruženje preko izvesnog ogledala, samo su neke od tih stvari.
Combat u igri je takođe ostavio dobar utisak na nas. U prvi mah nam se činilo da je kamera preblizu Sebastiana, međutim vrlo brzo smo se na to navikli. Stvorenja koja vas napadaju su izuzetno smrtonosna, a imali smo priliku da iskusimo i manjak municije na koji su nas upozorili pre nego što smo uzeli kontroler u ruke. Jedini način da se u potpunosti rešite neprijatelja je da ih spalite nakon što ste ih oborili na zemlju. Šibice su naravno još jedan od item-a kojih nikada nećete imati dovoljno, a poluraspali zombi koji ustane posle vašeg poslednjeg hitca iz sačmare je i dalje prilično opasan protivnik. Sve u svemu, imamo utisak da je napetost nešto što će vas jako retko napuštati u The Evil Within.
Jako puno sitinih detalja nas je podsetilo na Residen Evil 4, kao što smo već napomenuli, s tim što se vidi i malo mračniji pristup. The Evil Within se u roku od samo 45 minuta koliko smo imali priliku da ga igramo, popeo na sam vrh liste igara koje najviše iščekujemo u narednom periodu. Verovatno najbolji potez za Bethesdu bi bio da objavi demo za ovu igru. Imamo utisak da bi jako malo ljudi moglo da odoli ovom naslovu kad bi imalo priliku da ga iskusi iz prve ruke.
The Evil Within izlazi 17. oktobra ove godine za PS4, Xbox One i PC, kao i za starije PS3 i Xbox 360 konzole.