Još jedna od igara koju smo imali prilike da odigramo iza zatvorenih vrata na Gamescomu sa predstavnici gaming medija je bio Dying Light. Verovatno vam je već poznato da se radi o predstojećem survival horror open world naslovu iz prvog lica. Igru razvija poljski studio Techland, a izdavač će biti Warner Brothers.
Mi smo igrali co-op zajedno sa kolegom iz jedne švedske gaming publikacije, dok je iznad nas stajao i davao nam instrukcije jedan od developera iz Techland-a. Igru smo probali na Xbox One konzoli. Najpre su nam objasnili kontrole i one su nešto sa čime do kraja gameplay demoa nismo mogli da se izborimo. Naime igra ne koristiti ABXY tastere za glavne gameplay mogućnosti, već)L1, R1 i trigere. Osećaj prilikom skoka na L1 iz first person perspektive ili melee napada na R1 je jednostavno loš i ne vidimo zašto se kao default kontrole ne podrazumevaju standardni dugmići. Iskreno se nadamo se da će to moći da se promeni u finalnoj verziji igre.
Kada je krenuo gameplay, našli smo se u prilično poznatom scenariju. Co-op makljanje zombija udarcima i raznim predmetima iz okruženja. Cilj vam je puko preživljavanje na putu od mesta A do mesta B. Ključ je u igranju sa co-op partnerom, pošto su vam tako šanse za preživljavanje znatno veće. Sa njim takođe delite i broj života, pa kada ih istrošite, oboje ćete dobiti game over ekran, tako da vam je u svakom slučaju preporučljivo da se držite zajedno. Tu su i kratke kompetitivne misije koje počinjete ako na mestima gde su one dostupne, oba igrača na njih pristanu (dužim držanjem A dugmeta). Dve koje smo mi odigrali su se odnosili na to ko će za određeno vreme ubiti više zombija i ko će pre stići do određenog mesta.
Gameplay pored problema sa kontrolama deluje solidno. Vaš lik ima prilično razvijene sposobnosti skakanja i penjanja, pa očekujte veliku slobodu u tom smislu. Međutim ako ste igrali recimo Titanfall i navikli se na taj vid kretanja u first person igri, kretanje u Dying Light će vam opet delovati ograničeno.
Drugi deo demoa je bio mali boss fajt, odnosno misija u kojoj je potrebno da razbijete tri uporišta dok vas konstantno juri vrlo uporno i nezgodno zombi stvorenje. Ovde je već timsko igranje gotovo imperativ, pošto sami i nemate prevelike šanse. Mini boss je osetljiv na plavo svetlo koje imate, i jedini način da ga se otarasite je da ga prvo sa njime ošamutite, a zatim ubijete (respawnovaće se inače vrlo brzo). Tek na kraju prezentacije su nam saopštili da je zombija zapravo kontrolisao jedan od developera koji je sedeo za stolom preko puta našeg. Igranje i sa zombijima je jedan od multiplayer elemenata koji možete očekivati u finalnoj igri.
Na žalost prezentacija se završila pomalo neslavno, ne za nas i našeg co-op kolegu, već za developere, pošto smo na jednom delu mape upali u game breaking glitch. Naravno ne zameramo im na ovome, igra izlazi tek u februaru sledeće godine, pa je vremena za ispravljanje ovakvih detalja još uvek dovoljno.
Dying Light će izaći za PC, PS3, PS4, Xbox 360 i Xbox One. Igra deluje zabavno, ali i ne baš inovativno. Co-op mod je svakako dobar dodatak, i nadamo se da će do izlaska Techland implementirati možda i još interesantnih detalja.