Odlučili smo da i ove godine vidimo šta ekipa iz CD Projekt RED-a (sa novim logoom kako za firmu tako i za Witchera) ima da nam prikaže po pitanju ovog dugo očekivanog naslova. Podsećamo, datum izlaska je februar naredne godine, a dizajneri su se pohvalili time da su do sada uspeli da dobiju preko 140 nagrada širom sveta za ovaj naslov.
Igra, kao što smo pomenuli i protekle godine, izgleda zaista sjajno i sve ono što vidite na sinematicima jednako je onome što se događa u samoj igri. Jako nam je žao što je fotografisanje zabranjeno jer bismo zaista voleli da to možemo da vam pokažemo. Postoji veliki broj detalja po pitanju lokalne flore, faune i građevina, što čini da svaka regija, put i skretanje koje preuzmete izgleda originalno i potpuno drugačije. Novigrad je mesto u kom se igra održava i ono što nam dizajneri posebno ističu jeste činjenica da su ubacili veliki broj NPC likova koji samostalno “žive svoje živote” što omogućava da grad deluje jako živo i autentično. Kažu, svaki put kada dođete u grad dešavanja će biti drugačija, odnosno ljudi će svoje svakodnevne poslove obavljati bez obzira na vas.
Podsećamo i da u igri postoji veliki broj zadataka ali od vašeg delanja zavisi da li ćete ih otkriti i uraditi ili ne. U ovoj demonstraciji smo bili u prilici da vidimo Geralta koji odlazi u misiju u šumi na jugu. Kako je u pitanju “nameštena” prezentacija teleportovali smo se u željenu regiju ali dizajneri kažu da bi nam bilo potrebno preko 20 minuta brzog jahanja konja da do tamo dođemo, pod uslovom da nas niko ne napadne usput ili da mi sami ne nađemo neku dodatnu misiju sa strane. Naravno, brzo putovanje je omogućeno kada prvi put posetite neku regiju, kao što je poznato i iz prethodnih delova.
Čini se da je sistem borbe dodatno unapređen u odnosu na prošlogodišnju prezentaciju i borbe sada deluju znatno fluidnije i “odzivnije” nego što su to do sada bile. Ovo je svakako dobar novitet za one koji su do sada imali problem sa sistemom borbe (mi smo jedni od tih). Novo oružje koje je ubačeno u igru je samostrel, oružje koje je dobro poznato u svetu gejminga kao izuzetno efikasno i kul za korišćenje. Borba je bila poseban fokus dizajnerima tokom razvojnog procesa i kažu da su specijalno poveli računa o tome da borbe u trojci budu zanimljivije i da igrači žele da ih iskuse a ne da ih izbegavaju (osim kada nije apsolutno neophodno uđi u okršaj). Zanimljivo je i da su za borbe na raspolaganju različiti načini vođenja okršaja, odnosno postoji mogućnost da nekog protivnika porazite samo magijom, drugog pak korišćenjem samo hladnog oružja a trećeg kombinacijom ova dva. Postoje efikasna i manje efikasna oružja protiv različitih vidova neprijatelja, ali dalje od toga je sve na igraču.
U misiji koju smo imali prilike da isprobamo videli smo nekoliko različitih putanja da se dođe do rešenja, tj. nekoliko načina da se misija završi, a dizajneri nas uveravaju da je to slučaj sa većinom misija u igri. Takođe, kao što su gradovi živi i poseduju NPC-jeve koji rade svoje svakodnevne poslove, isto tako i u ostalim regijama postoji živi ekosistem na koji morate obratiti pažnju. Najveći broj čudovišta možete i napati ili izazvati na drugi način, ali je u skladu sa vašim nivoom iskustva nekad ipak bolje pustiti ih odnosno skloniti se, ukoliko ne želite da skončate pre vremena.
Witcher naravno ima svoja Witcher čula koja može da aktivira i pronađe dalje savete. Meditacija u Witcher 3 omogućava da Geralt brzo “zameni” vreme dana odnosno da meditira do podneva, predvečerja, ponoći ili zore, što je jako važno jer se veliki broj misija i događanja na mapi odigrava samo u određeno doba dana. Naravno, meditacijom Geralt može i da se pripremi za naredne borbe tako što će poboljšati određenu karakteristiku, spremiti specijalne naptike i ostalo.
The Witcher 3 Battle Arena
Iskoristili smo priliku na CD Projekt štandu da isprobamo i Witcher multiplayer online battle arenu pod imenom The Witcher Battle Arena. U pitanju je naslov isključivo za mobilne platforme što dosta govori o tome koja je ciljna grupa i koliko je igra zahtevna. Najlakše je posmatrati je kao jednostavnu MOBA igru sa ne previše opcija: Svaki od junaka kojeg možete odabrati ima svoj osnovni napad ali i tri magije koje izučava i pojačava kako napreduje tokom misije. Takođe, skupljanjem zlata tokom igre možete da kupujete bolje naoružanje koje se grana u skladu sa tim za koji se pravac odlučite. Igra je fluidna, grafika je dosta jednostavna ali funkcionalna i čini se da je u pitanju zanimljiva desetominutna zabava za trenutke predaha. Igra će biti free 2 play kada se bude pojavila i zasigurno će popularna među igračima, makar dok Witcher 3 bude aktuelan među komunom. Mi smo igrali standardni “control point” mod protiv živih protivnika i moramo reći da je zabava zaista zagarantovana. A ukoliko nemate žive saigrače uvek se možete oprobati protiv botova.