Tokom Gamescom manifestacije smo imali priliku da se uživo sastanemo sa razvojnim timom Wargaminga i dobijemo mnoštvo informacija iz prve ruke pre svega o vrlo popularnom World of Tanks i najavljenom World of Warships. Prvo ćemo vam prezentovati šta su nam ljudi iz WG-a ispričali, a zatim i šta su odgovorili na pitanja koja ste postavljali na našem forumu i FB stranici.
World of tanks će nastaviti da se razvija u tri glavna pravca. Prvi pravac je ono što oni nazivaju većem osećaju uključenosti igrača u samu atmosferu – poboljšavanje zvukova, grafike i dinamike igre i to će se dešavati inkrementalno, kroz svaki novi patch pomalo. Druga bitna stvar jeste uvođenje Havok endžina i to u dve glavne oblasti – fizika ponašanja tenkova i mogućnost uništavanja i rušenja više vrsta objekata nego što je to do sada bilo moguće. Po pitanju fizike tenkova smo dobili objašnjenje da na primer nećete biti u mogućnosti da tenk, kao do sada, zaustavite praktično u mestu, već da će to uveliko zavisiti od njegove težine, gusenica, kao i terena po kome se krećete. Treći bitan element unapređenja igre će biti više posvećivanja e-sportsu. U tom smislu će se ići na dva različita pristupa, kao i do sada biće clan wars i globalna mapa (sa još više različitih događaja), koji su namenjeni profesionalnijim timovima, ali je tu bitna stavka i novi Strongholds mod koji je namenjen igračima koji žele da ostvaruju benefite timske igre, ali ipak nisu na tom nivou profesionalnih igrača. Strongholds koji se pojavio s poslednjim patchom omogućava klanovima da učestvuju u random bitkama s drugim timovima u varijanti 7 na 7 i za to dobijaju industrijske resurse. S tim resursima oni grade svoju „bazu“ i različite strukture u bazi koje donose benefit u vidu bolje zarade srebra, više xp-a po borbi igračima, više crew xp-a i slično, što svima i uvek treba. S druge strane u nekom od narednih patcheva se očekuju i Strongholds modifikacije koje mogu direktno uticati na tok određenog meča kao što su pozivanje teške artiljerije ili vazdušnog napada na protivnika. Naravno ove pogodnosti će moći da se koriste samo u Strongholds modu bitaka. Takođe je ideja da Strongholds bude prilagođen različitim nivoima igrača, pa se tako uvek možete odlučiti za bitke to VI, VIII ili X tiera, u zavisnosti od toga koliko ste ambiciozni i čime igrači u vašem klanu u tom momentu raspolažu.
Još noviteta vezanih za World of tanks se uglavnom tiču mobilne verzije WoT Blitz čiji opis za iOS platformu ste imali prilike da pročitate na našem sajtu nedavno, a mi smo sada imali priliku da uživo probamo i Android verziju. Suštinski nema nikakve razlike u grafici ili igrivosti, ali je glavno pitanje odlaganje Android verze velika šarolikost hardvera na ovoj platformi. Mi smo igru probali na nekom od novijih Samsung Galaxy Tab modela od 10“ i razumljivo da na modelu od 400+ evra to radi super, ali je pitanje gde će se povući granica kod slabijih tableta i telefona i na toj optimizaciji se i dalje radi i to će trajati još par meseci. Dobra vest je da će se igrači nalaziti na istom serveru bez obzira da li dolaze sa Android ili iOS uređaja.
Največi novitet u Wargaming ponudi na ovogodišnjem Gamescomu je svakako World of Warships i ceo njihov štand u oficijelnom delu je bio maltene podređen ovoj igri, a imajte u vidu da je to jako veliki štand. Mi smo imali priliku da ekskluzivno odigramo malo ove igre, a ostali igrači to mogu očekivati krajem godine kada kreće u testiranje zatvorena beta verzija. U onome što smo mi videli je bilo samo nekoliko brodova, otprilike 5-8 tiera i moguć je bio samo PvE scenario, odnosno borba s kompjuterski kontrolisanim protivnicima, odnosno botovima. Prevdiđene su četiri klase brodova – razarači, krstarice, bojni brodovi i nosači aviona, koji nažalost nisu bili implementirani u verziji koju smo videli. Prvi utisak o igri je da je značajno dinamičnija nego što smo očekivali, kada su uključeni i mali razarači i avioni i pucanje na sve strane, uključujući i torpeda u vodi sve dobija jednu jako akcionu dimenziju, lično sam više očekivao da će biti neka vrsta dosadnog okretanja broda od pola sata tako da sam vrlo prijatno iznenađen (ruku na srce WG-ove igre nikada nisu ni bile namenjene da se dožive kao simulacije). U našem scenariju je bila aktuelna vožnja japanskog bojnog broda i vrlo je interesantno što postoje kupole i sa prednje i sa zadnje strane, tako da na protivnika možete pucati samo onim kupolama koje su u tom momentu okrenute ka njemu. Naravno možete okrenuti i bok pa opaliti sa sve četiri baterije, ali je tada najveći deo vašeg trupa izložen neprijateljskoj vatri što je veliki rizik. Male i brze razarače uopšte nije lako pogoditi iz velike udaljenosti što im daje mogućnost da duže požive i eventualno se približe nekom većem brodu kako bi ga napali torpedima.
Pored standardnih baterija postoji i pomoćna artiljerija koju kontroliše AI koja može da ošteti protivnika, ali ne i da ga ubije. Vrlo interesantno je da bojni brodovi mogu lansirati po jedan izviđački avion koji je kontrolisan od strane računara (kao uostalom i svi avioni u igri). Ovo je dosta bitno i zbog činjenice da vaš brod može pucati samo na brod koji i sam vidi jer je isključena mogućnost da pucate na brodove koje vide vaši saigrači ali ne i vi. Opravdanje za ovaj potez je što bojni brodovi imaju jako veliki domet topova pa bi se dešavalo da pucaju preko udaljenosti od cele mape, što bi ubilo dinamiku igre. Iako nije bilo nosača aviona u misiji su se pojavljivali avioni (možda s kopna?) i za sad smo primetili bombardere za obrušavanje i torpedo bombardere, pored već pomenutih izviđačkih aviona. Veliki brodovi imaju i anti avionske topove koje takođe kontroliše AI, a kao i za pomoćnu artiljeriju vi tu možete odrediti prioritet da li treba da ciljaju izviđače, bombardere i sl. Kada su u pitanju oštećenja brodova, postoje moduli koji će se uvek moći popraviti, ali i one koje neće biti moguće popravljati. Na primer ako vam oštete pogon ili kupolu to ćete moći da popravljate. Ipak ako vam unište jednu celu kupolu više neće biti moguće dalje je popraviti. Biće moguće i nasukati se na obalu, ali to neće praviti štetu na brodu već ćete samo morati da se polako vadite iz te situacije, što će vas činiti izuzetno lakom metom. Sve u svemu igra ima još dosta da se razvija, ali na osnovu viđenog na Gamescomu lični utisak je da to ide u vrlo dobrom smeru.
I sada ostaju još konkretna pitanja koja smo postavljali:
Kada će biti novih grana u WoT i šta je s japanskom heavy granom?
Za sada je prioritet samo ubacivanje novih vozila u postojeće grane, ne i novih grana. Uskoro možemo očekivati nove nemačke i ruske light tenkove, kao i nove američke light tenkove i lovce na tenkove u okviru postojećih grana. Verovatno će do kraja godine biti ubačena evropska tenkovska grana, ali nije sigurno, a izbegli su odgovor na pitanje za japansku heavy granu.
Zoom mod sličan kao na Xbox360 verziji?
Neće ga biti, tj ne razmišljaju o tome, suštinski niko to nije ni tražio, a i taj pogled ne utiče na dinamiku igre, third person je bolji kada se gleda šira slika, a snajper mod kada treba preciznost.
WoT Blitz za Wondows Phone?
Za sada nije uopšte u planu, smatraju da premali broj korisnika ima ove uređaje, pogotovu tablete koji su verovatno prva ciljna grupa. Ako WP bude imao veći prodor na tržište uradiće port.
Borba protiv bot/micro programa?
Shvataju borbu protiv varanja vrlo ozbiljno i to na nekoliko nivoa. Prvi je naravno reporting od strane korisnika. Drugi je njihov interni AI program koji analizira ponašanje igrača na serveru i analizira mnoge stvari – koliko je pređena daljina, koliko je pucano, procenat pogodaka i slično. Naravno neće da otkriju sve detalje ali to radi. I na kraju tu je tim ljudi koji pregledava mečeve, bilo one koji dodju kao report, bilo one koje njihov softver izbaci kao sumnjive. Ono što oni takođe tvrde da je dobro jeste što je čitav game mechanics na serveru. Tako da apsolutno nije moguće da postoji cheat koji bi otkrio pozicije celog suprotnog tima jer to zna samo server, tj neko bi morao da uhakuje server da bi takav info dobio.
Klijent je postao preveliki, hardverska zahtevnost sa Havok?
Pitanje prostora na disku deluje da ih uopšte ne dotiče, otprilike odgovor je bio „pa to nije problem, imate WoW koji je 30GB“. Ono što će uraditi po tom pitanju jeste da će da naprave klijent tako da neko kada prvi put downloaduje igru skida samo deo asseta koji mu je neophodan za početak igranja, a da se tek kasnije skine ceo klijent.
Po pitanju hardverske zahtevnosti imaju dve varijante, jedna je da prave dva odvojena klijenta, za high i za low podešavanja, a drugo je da rade optimizaciju postojećeg klijenta. Za sada i dalje preovladava opcija da rade optimizaciju postojećeg.
Na pitanje na kakvim mašinama generalno igraju ljudi WoT kažu da su na EU serveru tu negde u proseku, a da je najveći problem ruski server jer tamo ljudi ili imaju baš krš računare ili imaju najbolje moguće, skoro da i nema sredine.
Micro lagovi prilikom patcha i iskljucivanja igrača kao peer za torrent?
Oni kažu da klijent kada skida novi patch radi kao peer za torrent samo dok skida patch, kad se uđe u igru prestaje torrent sesija. U tom smislu kad izađe novi patch je problem samo opterećenosti servera, a to rešavaju.
Zašto je na e-25 ostao stari sistem za kamuflažu?
Njihova tvrdnja je da nije ostao stari sistem već da je to pitanje karakteristika vozila. Naime kada vozilo puca ono se otkriva onoliko koliko je samo veliko i koliki mu je kalibar topa. E-25 je u tom smislu jako mali i ima jako mali kalibar topa što mu jako pomaže da ostane kamufliran i neprimećen.
Toliko za sada, jedva su nas izbacili sa štanda, ako bude još noviteta javićemo :)