Alien Isolation je survival-horor game, gde je fokus na preživljavanju a ne na stalnoj borbi sa tuđincima. U igri vas napada samo jedan jedini alien kojeg ne možete ubiti, pa je neophodno da se od njega krijete na sve moguće načine. Potrebno je i da mu postavljate zamke, budete nečujni, odvraćate mu pažnju i tome slično.
Što se tiče priče, postavljena je 15 godina nakon dešavanja u prvom delu filma, i prati Amandu Ripli, ćerku glavne junakinje prvog dela filma. Amenda traži odgovore oko toga gde joj je majka nestala, logično, ali kako je i sama naučnica dobija priliku da putuje na svemirsku stanicu u potrazi za odgovorima. Kako to obično biva, razdvaja se od ostalih članova tima i potom kreće sama u putovanje brodom. U kasnijem periodu igre ponovo će se susresti sa svojim kolegama, ali to naravno neće doprineti tome da igra postane išta manje “strašna”.
Iako je izdaje Sega, igra nema apsolutno nikakve veze sa propalim naslovom Aliens Colonial Marines, nije pucačina, nije akcioni naslov u pravom smislu te reči i najviše je inspirisana originalnim Ridli Skotovim filmom. To znači i da je okruženje u igri predstavljeno po uzoru na to kako su ljudi doživljavali budućnost kada je originalni Alien pravljen. Stvari tako izgledaju futuristički ali sa dozom dizajnerskih ideja iz osamdesetih godina pa i ranije. Ovo se recimo odnosi i na sam detektor pokreta u igri koji je preuzet iz filma, a zanimljivo je i to da kada gledate dešavanja na detektoru pokreta pogled vam se zamućuje po pitanju okoline, tako da ne možete da u istom trenutku vidite i detektor ali i okruženje. Možete da promenite fokus i vidite dešavanja oko vas, ali će vam potom detektor biti zamućen. Detektor takođe i ne radi baš najbolje, pa stalno “preskače” i gubi sliku a to se događa i sa drugim menijima unutar igre. Isolations poseduje još nekoliko simpatičnih caka – mapa koju možete da pogledate kako biste se snašli za dalji put nije vam otkrivena od starta, već morate tokom misija pronalaziti fragmente mapa na servisnim stanicama.
Amenda je inženjer što znači da može da prikuplja elemente i objekte iz okruženja i potom pravi nove i neophodne predmete. Kao što smo pomenuli, fokus je na preživljavanju i skrivanju a ne na pucanju (jer ionako ne možete ni da ubijete tuđinca), najveći deo inventara odnosi se na predmete za stvaranje diverzije – dimne bombe, zvučne bombe i tome slično. Tu je i revolver, za ipak neki vid sigurnosti ali i paket prve pomoći i dodatni inženjerski alati. Igra ne poseduje auto save funkciju tako da je moguće snimiti poziciju samo na određenim pozicijama. Dizajneri ovo pravdaju potrebom da održe tenziju unutar igre.
Tuđinac poseduje sopstvenu veštačku inteligenciju, dosta je pametan i vodiće računa o tome kako se vi ponašate kako bi se adaptirao tome. Ukoliko vas ugleda, najveći procenat šanse je da to nećete preživeti jer će vas prepoloviti jednim brzim udarcem ili ugrizom. Stoga je neophodno da budete jako tihi i da mu ne stajete na put. Dizajneri kažu da nisu pravili skroptovane sekvence i da su odlučili da stvarno igraju igru, što je dovelo do toga da najveći broj puta i sami poginu prilikom igranja demoa za novinare.
Atmosfera u igri je jako dobra i čini se da su programeri i dizajneri uspeli da ostvare efekat koji su želeli, ali uvek ostaje pitanje da niste baš najsigurniji da li je demo koji su prikazali baš zaista ono što ćemo videti u finalnoj verziji igre ili je ipak pomalo “namešten”. Ukoliko nije, ond igra zaista predstavlja konstantno gledanje u detektor pokreta i skrivanje u svaku rupu, pregradu ili orman u koji se možete sakriti, kako biste izbegli tuđinca dok pokušavate da preživite, pronađete odgovore i izbavite se sa ove svemirske stanice. I to sve u trajanju od oko 46 sati. U svakom slučaju, što se nas tiče, jedva čekamo da isprobamo naslov, a on izlazi 7. oktobra.