Petak je dan koji tradicionalno ostavljamo za EA behind the closed door prezentacije, na šta ste već navikli. Jedan deo igara pokrili smo još nakon EA prezentacije a ono što je sigurno jeste da ovaj izdavač na ovogodišnjem sajmu nije baš imao veliki broj noviteta, izuzev očekivanih poput Battlefield: Hardline i novog Dragon Agea. BioWare je iznenadio svojim Shadow Realmsom, što smo takođe pogledali a tu je i novi MOBA naslov iz Electronics Artsa – Dawngate.
Dawngate razvija ekipa pod imenom Waystone games, sačinjena od mnogobrojnih veterana iz velikog broja kompanija- BioWare, Visceral, Riot, Disney, Atari, Electronic Arts, NCsoft i tako dalje. Tim je specijalno okupljen sa idejom da razvija MOBA naslov pa su svi članovi kojih sada ima preko 60 u prošlosti radili na ovom ili sličnim naslovima.
Šta je ono što izdvaja Dawngate od recimo League of Legends i DOTA2? Pristup igri zasigurno ne. I Dawngate ide na profesionalne igrače, partije traju od 30 do 45 minuta, postoji veliki broj predmeta, kombinacija i mogućnosti. Novitet je zapravo mapa na kojoj se sve odigrava, koja je drugačija, poseduje dva glavna puta a ne tri ali i veliki broj sporednih ruta i “šume” koju možete ispitati. Nešto slično kao Heroes of the Storm. Igra poseduje i centralnu “misiju” odnosno cilj a pored toga sadrži i nekoliko kontrolnih tačaka na kojima vaše radilice skupljaju zlato (da, ima i toga). Od količine tačaka koje kontrolišete zavisi i količina zlata koju ćete imati što opet znači i koliko ćete dobre predmete imati za svog heroja.
Novitet u igri je i rola, o kojoj smo već pisali. Možete odabrati da budete hero-killer, taktičar, support ili čovek “iz džungle” a od odabranog puta zavisi i koliko ćete novca zarađivati, da li ćete posedovati bonus statistike i tako dalje. Primera radi, ukoliko odaberete podršku ali sa druge strane odete u šumu, nećete dobiti značajne bonuse. Isto tako, kao taktičar nećete dobijati novac za last-hitting (kojeg ima u igri) dok će to heroj koji je odabrao specifičnu rolu svakako ostvarivati. Pored role, postoji mogućnost biranja heroja, naravno, ali i seta specifičnih bonusa na svakom heroju. Sistem koji su osmislili dizajneri veoma je zanimljiv – na polju naizgled poput šahovskog slažete oblike koji najviše podsećaju na one iz Tetrisa. Naravno, značajniji bonusi su unutar krajnje čudnih oblika pa nećete baš biti u prilici da uklopite dva veća već recimo jedan veći i jedan manji bonus, nekoliko manjih i slično.
Što se tiče same mape, u bazama se nalazi kompjuterski kontrolisan “titan” odnosno guardian koji poseduje pet specifičnih mogućnosti. On se dosta dobro brani pa srušiti bazu neće biti jednostavno. Međutim, svaka od pet titanovih mogućnosti fizički je predstavljena kao građevina u bazi, pa uništavanjem neke od njih uništavate i njegovu “magiju”. Kada uništite svih pet, lako ćete doći glave i glavnom čuvaru protivničke baze.
Od drugih zanimljivih stvari, grafički igra dosta podseća na League of Legends i dizajneri ne kriju da im je to bila glavna ideja kada su stvarili igru. Nema kurira, ali postoje ward-ovi, i to isključivo jedan po heroju pa je potrebno dobro razmisliti gde ćete ga staviti. Heroji takođe ne poseduju manu već je jedino potrebno ispoštovati cooldown magije što znači da je ideja da svoje mogućnosti koristite što više, ne bojeći se da ćete ostati bez mane. Ono što smo mi probali deluje dosta zanimljivo i igra je fluidna i ne deluje nimalo laka, pa je jasno da se sa Dawngateom gađa na kompetitivni gaming. To potvrđuje i činjenica da su dizajneri već u pregovorima sa nekim poznatim eSports DOTA i LOL igračima da pređu u njihov tabor.
Interesantno je reći i da igru prati i priča, prikazana u vidu stripa koji se izdaje na svakih nedelju dana. Važno je istaći da priča iz stripa ima nekoliko putanja i igrači zapravo pred ulazak u partiju mogu da glasaju koja ih putanja heroja interesuje. Izglasana radnja se dalje razvija a to ima i uticaja na samu igru jer će na primer heroj koji odluči da ode u tamu u potrazi za odgovorima na svoja važna pitanja u igri kasnije biti predstavljen u mračnom skinu sa magijama koje se aktiviraju noću, dok će, ukoliko igrači odaberu da zapravo njegov put bude svetao, i njegove mogućnosti i magije biti jače po danu. Ostaje da vidimo kako će se ovo odvijati u praksi i kako će uticati na balans ove igre.
Igra je trenutno u beti za koju svako može da se prijavi i isproba ovaj zanimljivi naslov a od utisaka igrača zavisiće i kada će igra krenuti sa jakom kampanjom, što do sada nije bio slučaj. Trenutno se implementiraju eSports dodaci poput spectator moda, mogućnosti organizovanja turnira, strimovanje i slično, a dizajneri se nadaju da će kompletan ranking sistem biti implementiran do kraja ove godine.
Dawngate će biti free 2 play uz mikrotransakcije i rotaciju heroja na nedeljnom nivou, a dugoročni plan je da se na svake tri nedelje ubacuje novi heroj u igru. Nama se igra dopala pa ćemo za naredni period pripremiti i veći preview. Stay tuned.