Never Alone je jedna od najinteresantnijih igara o kojoj smo imali prilike da saznamo više detalja od razvojnog tima. Možda ne toliko sama igra, već cela priča koja prati razvoj ovog projekta.
Naime na igri poslednje dve godine radi novoformirani tim pod nazivom Upper One Games, sastavljen od veterana industrije. Ono što je posebno interesantno je to što igru rade u saradnji sa Cook Inlet Tribal Council (CITC) neprofitnom organizacijom. Radi se o organozaciji koja se bavi očuvanjem kulturne baštine starosedelaca na teritoriji Aljaske. U cilju promovisanja njihove jedinstvene kulture, oni su se okrenuli video igrama kao medijumu preko koga pokušavaju da prezentuju vrlo bogat folklor starosedelaca Aljaske.
Imali smo priliku da porazgovaramo sa čelnim ljudima i Upper One Games-a kao i CITC-a. Naravno prvo pitanje na koje su nam oni odgovorili (i bez da smo ga mi postavili) je bilo – da li oni zapravo znaju šta rade i u šta se upuštaju. Uz osmehe na licu su nam saopštili da im je vrlo dobro jasno da trošiti novac ovakve jedne organizacije na projekat kao što je video igra (gde je jasno koliko je veliki rizik od komercijalnog neuspešno) može zaista da deluje pomalo suludo. Ipak, obe strane su uverene da su uradili pravu stvar, a entuzijazam kod ovih ljudi se zaista vrlo jasno mogao primetiti.
Sama igra podseća na naslove poput Limbo ili Journey. Radi se o atmosferičnom puzzle platformeru u kome kontrolišete devojčicu koja se zove Nuna i njenog vernog pratioca – belu lisicu. Možete da menjate sa kim ćete od njih upravljati u datom trenutku, a igra će nuditi i co-op igranje. Naravno Nuna i lisica imaju svoje specifične mogućnosti, pa ćete zagonetke rešavati koristeći ih u tandemu. Ništa od ovoga naravno nije preterano inovativno. Koliko god developeri mislili da rade nešto novo, ovakav koncept indie naslova pod uticajem gore pomenutih igara je u stvari možda i jedna od najviše korišćenih stvari u game developmentu u poslednjih par godina. Zaista smo se nagledali takvih igara. Međutim, ono što Never Alone čini posebnim se odnosi na čitav onaj prvi deo priče o razvoju igre. Art stil je u potpunosi inspirisan folklorom starosedelaca Alaske, kao i priča u igri na čijem radu su pomagali i članovi ove zajednice. Igra će (nešto poput Valiant Hearts) imati i delove u kojima ćete biti u mogućnosti da pogledate činjenice iz realnog života, odnosno u slučaju Never Alone – priče starosedelaca.
Alfa verzija koju smo imali prilike da probamo deluje nedovoljno ispolirano, mada se potencijal jasno vidi. Gameplay zaista nije ništa specijalno, ali imamo utisak da ukoliko na pravi način budu uspeli da zainteresuju publiku za celu pozadinsku priču koja prati ovu igru, Never Alone zaista moze da bude uspešan projekat. Iskreno to i želimo developerima, za koje se vidi da na pravi i iskren način pokušavaju da video igre pokažu u jednom potpuno novom svetlu.
Never Alone izlazi 4. novembra na PSN, Xbox Live i Steam. Cena će biti 15 dolara.