Ubisoft “turneju” smo započeli novim Settlersima, simpatičnom igrom koja poseduje dosta potencijala. Kao što ste već uspeli da primetite po materijalima koji kruže netom, novi Settlersi će pored dobro poznatog moda igre koji ih je krasio proteklih godina biti obogaćeni i jednim novitetom – hack’n’ slash elementima koji će ovu franšizu približiti više Diablo svetu.
I to je ujedno i glavni izazov sa kojim će se susresti igrači koji su do sada voleli Settlers – da li će se snaći u hack’n’slash svetu. Iako su developeri pokušali da nas ubede da će igrač moći da bira da li želi da se okrene izgradnji i razvoju kao do sada ili pak akcionim elementima, prava reč je “fokus”, što ne znači ekskluzivnu mogućnost da odaberete jednu ili drugu stvar, već jednostavno morate igrati obe, u manjoj ili većoj meri.
Što se tiče heroja, nemačka ekipa pod imenom Limbic Entertainment zadužena je za dalji razvoj ove franšize. Oni su već radili adventure pakete za Heroes VI, potom Might & Magic X Legacy i još nekoliko manjih sitnijih projekata. Konačno, njihovo vreme je došlo i dobili su priliku da razviju glavni naslov franšize. Kao što znate, Heroes of Might & Magic kao brend nije u rukama Ubisofta, pa se ovaj francuski izdavač odlučio za mali trik. Kako drže prava na “Might & Magic” oni su serijal M&M iz svog FRP okruženja prebacili u poteznu strategiju HoMM sveta, dodali “Heroes” nakon M&M i tako zapravo dobili igru Might & Magic: Heroes koja ima i dodatak “VII”, iako naravno nije sedma igra po redu u ovoj korelaciji, već zapravo ukupno sedma po pitanju franšize koja je, nakon trećeg dela, po mnogima doživela sunovrat, sve do šestice koja je bila svojevrsni “reboot”. I, eto nas kod sedmog dela.
M&M Heroes VII najavljen je danas na GamesCom-u pa smo među prvima imali prilike da vidimo šta to ova igra ima da ponudi. Igra se održava između Heroes VI i Heroes V. Ovo zvuči malo čudno, ali imajući u vidu da se Heroes VI održava četiri veka pre Heroes V, ima smisla. U igri pratimo Ivana, heroja koji će postati glavni vladar u Herojima V, dok će Heroji VII pojasniti kako je on zapravo došao do trona. Njegova glavna ideja – okončati rat i doneti mir. Ivan poseduje šest savetnika koji će ispričati svoje priče i priče svog naroda, što će naravno biti priče koje će i igrači ispratiti tokom partija.
Kao što znate, Heroji VII su strateška igra, potezna strategija da budemo precizniji, gde razvijate svoju armiju, razvijate svoj grad, rastete i napadate i branite se. Tu su naravno i resursi kojih ovoga puta iznova ima 7, umesto samo 4 koliko ih je bilo u Heroes VI. Ekonomija je važan aspekt igre zbog čega su se dizajneri i odlučili da u naslov vrate svih sedam resursa, naravno pod uticajem komune. Logično, heroji moraju da napreduju i zbgo toga postoji jako razvijeni RPG deo igre u kojoj igrači razvijaju i unapređuju svog heroja.
Što se tiče same igre, videli smo pre-alfa verziju koja je donekle nedovršena ali koristi potpuno novi engine koji izgleda jako dobro, posebno za tip igre kakvi su heroji. Engine je zapravo modifikovani Unreal 3 engine, što omogućava dobar rad igre na većini PC računara koji se nalaze u domovima širom sveta danas.
Igra se održava po dobro poznatom sistemu iz heroja i sama borba je dosta slična kao borba u prethodnim delovima. Noviteta nema puno i mahom se odnose na prepreke koje su postavljene na mapi i koje morate da zaobiđete prilikom napada na protivnika ili pak iskoristite kao odbranu za sebe. Postoje i borilišta koja izgledaju kao lavirinti, gde prvo morate vizuelno pronaći protivnika pa ga potom napasti. Ovo takođe omogućava i da se prikradete protivniku i napadnete ga sa leđa, čime ćete ostvariti veću štetu, a morate se paziti i da vama ne priđu sa leđa. Ovo je novitet u Heroes franšizi koji do sada nije viđen.
Cilj dizajnera je da dodatni fokus prebace i na samu mapu a ne na borbe, pa je dodat poseban strateški element i na mapu po kojoj se krećete i na samo vaše naselje. Primera radi, možete da postavite mostove na strateškim pozicijama kako biste lakše prišli protivniku, ali zato sa druge strane iste te mostove možete da srušite u slučaju da vas protivnik napada a želite da ga dodatno usporite.
U Heroes 7 vraćen je stari sistem učenja magija, kao što je bio slučaj u starijim Herojima, tako da više nemate mogućnost da naučite nove magije kroz trošenje iskustvenih poena. Sada iznova morate graditi za to specifične građevine u svom kraljevstvu i lagano izučavati nove mogućnosti kako biste ih koristili u borbi. Dizajneri kažu – iznova odluka doneta u saradnji sa igračima. Warmachines se takođe vraćaju u igru, ne baš na isti način kao pre, ali dizajneri nisu bili spremni da nam otkriju još detalja o tome.
Igra izlazi naredne godine, za sada nije objavljeno kada. Igrači, odnosno fanovi mogu već sada da odu na sajt igre – www.mmh7.com i odluče koje će nove frakcije biti ubačene u igru kao i neke druge aspekte same igre. U igri trenutno postoji šest aktivnih frakcija a igrači trenutno glasaju za jednu od dve ponuđene – patuljci ili elfovi. Kažu, Elfovi trenutno vode.