Jedna od prvih konferencija kojoj smo prisustvovali je nVidia konferencija na kojoj smo se upoznali sa svim novitetima koje ova kompanija ima da ponudi. nVidia se trudi da bude dosta bliska gamerima, zbog čega su odlučili da budu na GamesComu ove godine. Gaming im je veoma važan i odlučili su da rade dosta sa razvojnim timovima i distributerima, kako bi iskustvo igranja bilo još bolje i kvalitetnije za sve koji koriste nVidia grafičke kartice.
Prvi deo prezentacije bavi se hardverom u računarima i onome što pokreće najnovije i najzahtevnije video igre današnjice. Zanimljivi podaci iz nVidije kažu da trenutno postoji preko 75 miliona Steam igrača, milijardu google play igrača i preko 43 miliona aktivnih Twitch gledalaca na dnevnom nivou. Ukupna vrednost tržišta je, ako je suditi po nVidia statistikama, je 22 milijarde dolara.
Gameworks je novi nVidia projekat. U pitanju je kompletan ekosistem koji je započeo kao set alata za bolji i lakši razvoj video igara, ali je prerastao taj koncept i postao nešto potpuno drugačije. Trenutno u sebi poseduje bazu od preko 300 inženjera koji su posvećeni rešavanju problema drugih developera i studija i pomoć u razvoju video igara. Oni takođe nude i kompletne biblioteke, alate, tehnologije, SDK, engine i sve drugo što developerima može biti od koristi. Kako bi potkrepili svoje reči, naveli su nekoliko igara koje uspešno koriste gameworks sistem – Warface, Watch Dogs, Strife, WarThunder, Borderlands The Pre-Sequel i još mnogo drugih. Slično je i sa developerima i izadavačima – 2k Games, Rockstar, SOE, EA, Ubisoft, Riot, Gameloft, Activision, Bungie su samo neki od izdavača koji uspešno sarađuju sa nVidia po pitanju GameWorksa. Imali smo prilike da pogledamo Project Cars demo u 4K rezoluciji koji zaista izgleda jako dobro. U svakom slučaju, Gameworks nije nešto što će biti interesantno prosečnim igračima, već je više alat koji posredno dovodi do toga da igre koje igramo izgledaju tako dobro kako trenutno izgledaju. To smo, pored Project Cars, videli i na primeru Witcher 3 i Borderlands Pre-Sequel.
Naredni deo prezentacije odnosio se na nVidia SHIELD tablet. Kao što je dobro poznato, mobilne platforme su velikoj ekspanziji zbog čega je nVidia odlučila da se priključi tom vozu pre nekoliko godina, kada je predstavila nVidia Shield prenosni uređaj. Shield portable je sada već u drugom planu jer je proizvođač najavio nVidia Shield tablet, prenosni uređaj koji pokreće novi Tegra K1 čip. Tablet od 8 inča koji poseduje gumirani osećaj koji je dosta sličan kao materijal od kojeg je napravljen Nexus tablet poseduje i jako dobre stereo zvučnike koji su jako važni i zbog video igara ali i zbog filmova. Proširiv je SD karticom do 128GB, poseduje HDMI konektor za povezivanje sa televizijom kao i naravno micro USB i magnetni poklopac koji ujedno može da služi i kao držač. Tu su i prednja i zadnja kamera za snimanje video sadržaja i fotografija.
Naravno, ono što nas je najviše interesovalo jeste kako sam nVidia SHILD funkcioniše u praksi. Imali smo priliku da vidimo kako uređaj radi povezan na TV. Konzola se startuje u Shild Hub-u. Hub poseduje nekoliko osnovnih opcija – mogućnost nalaženja novih igara, startovanje instaliranih naslova, puštanje video i audio materijala. Lista igara u Hub-u samo je lista predloženih naslova koji se mogu preuzeti inače sa Google Play Store, tako da nVidia putem svog Hub-a ne vrši prodaju naslova.
Kao što smo već pomenuli u nekoj od vesti o nVidia SHIELD, igra koja stiže u paketu sa tabletom je Trine 2. Ceo gameplay je kompletno identičan kao i na PC-ju odnosno na PS3 konzoli. Trine 2 je zaista dobar primer toga kako radi K1 čip u SHIELD-u jer igra teče glatko sa velikim brojem detalja i specijalnih efekata u punoj HD rezoluciji. Kada smo kod rezolucije, sam tablet poseduje nešto veću rezoluciju nego što je full HD, ali za potrebe kačenja na TV radi se downscale.
Pored SHIELD-a, nVidia je predstavila i svoj džojped koji dosta podseća na Xbox kontroler i koji poseduje standardni set funkcija jednog kontrolera ali i touchpad za kontrolu miša, prilikom surfovanja internetom. SHIELD Tablet inače podržava do četiri ova bežična kontrolera koje možete nakačiti na jedan uređaj.
Igre su naravno najvažnija stvar kod tableta, ali možete instalirati i ostale Android aplikacije – Google Play Music, gledati filmove, pregledati slike, instalirati Twitch i posmatrali live stream-ove i još mnogo toga drugog. Naravno, jedan od glavnih “selling pointa” nVidia Shield tableta je strimovanje video igara sa PC-ja na SHIELD kako biste igru sa vašeg PC-ja igrali na tabletu dok ste u nekoj drugoj prostoriji, ispred kuće i slično. Shield Tablet možete koristiti i kako biste strimovali igru na svoj televizor u dnevnoj sobi, u slučaju da računar nije povezan sa njim i potom igru kontrolisati putem Shield kontrolera. Strimovanje je moguće čak i putem interneta, možete se povezati na računar i u drugoj kući, gradu, zemlji, ali naravno strim opcije i brzina tada zavise od same brzine interneta koji posedujete.
Poslednja stvar koju smo videli na prezentaciji je bila prezentacija Unreal 4 enginea na SHIELD tabletu. Naravno da je demo pomalo “namešten” ali ono što smo videli jeste impresivno, engine deluje glatko, dobro radi i izuzetno je impresivno videti nešto ovako iz malog mobilnog uređaja. Postavlja se pitanje koliko će vremena proći dok kompletan računar sa naprednom grafikom ne bude u okviru jednog USB drajva koji možete nositi sa sobom i nakačiti na bilo koji televizor ili monitor koji vam je “pri ruci”.