Vrlo verovatno se po imenu da zaključiti šta možete da očekujete od Minimuma. Jasno je da je u pitanju igra sa vizuelnim stilom već milion puta pomenutog Minecrafta a potom i gomile njegovih klonova. Možemo čak da kažemo i da je igra jako slična Blockstormu, čiji opis takođe možete da čitate u ovom broju časopisa. U pitanju je pucačina (doduše u trećem licu, za razliku od pomenutog BS-a) sa minimumom detalja na mapama. Stariji gameri će verovatno sa oduševljenjem dočekati ovu informaciju, jer tako malo detalja nisu imali prilike da vide još od Quake 2 sa custom konfiguracionim fajlom koji isključuje sve detalje i teksture.
Za razliku od drugih igara u kojima ili nemate klase koje birate ili ih formirate na početku, Minimum od vas zahteva da tokom igranja napredujete i tako „gradite“ robota-figuru kojim inače upravljate. Ova „izgradnja“ obavlja se i tokom samog meča, pa u slučaju da vidite da vam ne ide najbolje sa puškom i granatama, možete da prebacite na bacač raketa i jači štit, ako stvari priguste. A ako vidite da dominirate protivnicima, zašto ne biste probali borbu mačem, prsa u prsa?
Humanhead studios, inače poznat široj javnosti po naslovima Rune i Prey potrudio se da već i u beta izdanje (odnosno early access) ubaci veliki broj oružja i predmeta a obećavaju da će u finalnoj verziji cifra znatno skočiti, približivši se tako recimo Borderlandsu. Pored naoružanja, morate voditi računa i o oklopu. Ne samo da menja vaš izgled, već donosi i važne karakteristike. Da li ćete biti brži, jači, više skakati ili pojačati oružja, zavisi od toga šta odlučite da „obučete“ tog dana.
U igri se za sada nalazi samo jedan mod – Titan, koji je donekle inspirisan MOBA igrama. Dva titana, za svaki tim po jedan, pojavljuju se na početku mape i kreću ka protivničkoj bazi. Kontroliše ih računar. Računar kontroliše i veliki broj znatno slabijih vojnika koji su tu da pomognu vama, i titanu, da dođete do protivničke baze. Vaš cilj je naravno da uništite protivničkog titana a potom i njihovu bazu. Ubijeni titani ostavljaju za sobom važne dodatke koji će vam pomoći da napredujete do protivnika, nadajući se da ćete stići pre nego što se njegov titan iznova pojavi.
U trenutnom obliku, u igri se nema šta puno videti pored samih okršaja na mapama. Koristeći iskustvene poene i resurse osvojene tokom borbe igrač može da napravi nova oružja i opremu koju potom može iskoristiti već sledećeg puta. Dizajneri kažu da uskoro ubacuju i free-for-all deathmatch mod kao i treću mapu a da će vremenom dodati i kooperativne modove i kompjuterski vođene saborce.
Sama igrivost je doduše nešto na čemu će Humanhead morati dosta da poradi. Trenutno stvari ne deluju baš najbolje po njih, odnosno Minimum, jer je gameplay krut, ne donosi posebnu satisfakciju i likovi se ne ponašaju baš onako kako biste očekivali i kao što ste navikli. Ovo su veliki problemi za igru koja pretenduje da bude ozbiljan multiplayer shooter, sa ozbiljnom cenom – košta 20 evra. Prilično je jasno da će pasti u brzi zaborav ako cena ostane ista a kvalitet samih okršaja na nivou na kojem je sada.
Autor: Stefan Starović