Battlefield Hardline je najnovije izdanje poznatog shootera iz prvom licu koji nam već godinama unazad u raznoraznim varijantama stiže iz Electronic Artsa. Ono što je zanimljivo napomenuti na samom startu jeste da igru ne razvija veteran Battlefielda – Digital Illusions CE (DICE) već kompanija koju mnogo bolje znamo po nekim drugima igrama, na primer Dead Spaceu. Da, pogodili ste, u pitanju je Visceral Games.
Battlefield Hardline u potpunosti menja koncept BF serijala i više ne govorimo o vojnicima i vojsci koja se bori diljem planete, već o policajcima i borbi protiv kriminala. Glavne frakcije samim tim nisu vojska sa jedne i arapi u svim veličinama i oblicima sa druge već zapravo policajci i kriminalci.
Sve to menja i modove igre – Heist predstavlja tipičnu jurnjavu pandura i krimosa po ulicama grada, dok Blood Money predstavlja prikupljanje keša iz „zajedničke kasice“ uz mnoštvo ubijenih sa obe strane. Prva frakcija koja skupi pet miliona dolara, pobeđuje. Hotwire donosi vratolomnu jurnjavu ulicama grada i konačno, Rescue predstavlja tipični mod u kom S.W.A.T.ovci pokušavaju da izbave taoce.
Reći ćemo odmah, modovi su gotivni! Iako su samo fejslifting već poznatih uz pomalo novotarija, predstavljaju fino osveženje u inače svežem okruženju koje je Visceral uneo u Battlefield serijal. Modovi su dinamični i donose osećaj zadovoljstva igraču već posle prvih nekoliko minuta jer su bazirani na ostvarivanju malih, mini ciljeva. Sve to uz dosta akcije i napetih situacija čini solidnu zabavu u trajanju od nekoliko sati.
Ono gde Visceral nije baš zabriljirao, a moguće i da im Dice nije dovoljno pomogao, jesu mape. Nema tu onog „genija“ kog poseduju Digital Illusions momci, vidi se da Visceralci pre umeju da stvore dobru singleplayer mapu nego nivo za okršaje u multiplayeru. Doduše, mapa ima malo, beta je u pitanju, možda je upravo na osnovu utisaka igrača do izlaska igre, što je kraj oktobra, ubaciti neka zaista dobra rešenja.
Interesantan dodatak mapama su okolni objekti koji vam mogu pomoći, bilo da ste krimos bilo da ste pandur. Tu su užad za brz prelazak sa jednog dela na drugi, potom helikopteri, motorcikli, oklopna vozila i sve ono drugo što biste i mogli da vidite na ulicama nekih razvijenih gradova kada dođe do pravog obračuna policije i ljudi sa druge strane zakona. Sistem napredovanja i otključavanja narednih iskustvenih nivoa naravno donosi i brojne bonuse po pitanju ne samo vas kao igrača već i opreme i vozila koja možete upotrebiti.
Što se tiče grafike i uopšte samog osećaja prilikom igranja, zamislite atmosferu neke od novih modernih open world igara, poput Watch Dogs ili Sleeping Dogs ili što da ne, Grand Theft Auto, a onda ih iskombinujte sa onim što pamtite iz Battlefield serijala i dobićete nešto što je Hardline. Da se razumemo, ovde nema ni „o“ od te razmere otvorenih svetova kao u tri pomenute igre, ali atmosfera je tu.
Za sada sve izgleda i podseća na dobar deo Battlefield serijala, iako se ne uklapa u dosadašnji kalup. Da se razumemo, ima tu još jako puno posla da bi Hardline postao onakva igra kakvu bi očekivali od sledećeg Battlefield nastavka. Visceral je na pravom putu. Samo je još potrebno da EA odradi dobar posao sa serverima kada igra bude lansirana, da ne bismo videli još jedan fijasko kao sa Battlefield 4.
Autor: Bogdan Diklić