I ovom prilikom bavićemo se temom koja je više okrenutna ka novijim igračima i ljudima koji su tek ušli u svet Hearthstone zajednice. Kao i svaka grupacija, tako i ljubitelji Hearthstona su vremenom razvili svoj specifičan govor na internetu, koji predstavlja miks klasičnih internet meme-a i stvari vezanih specifično za Hearthstone. Svako od nas je imao prijatelje koji, kada su bili još uvek sveži u igranju Hearthstona, su nas stalno pitali da im za razne izraze koje su vremenom negde na netu pročitali, ili ih je neko pomenuo na četu nekog streamera, damo objašnjenje. Neki od ovih izraza se tiču ozbiljnih stvari vezanih za igru, dok su neki čist meme koncept vezan za Hearthstone zajednicu.
Meta – Ova reč označava presek trenutno popularnih špilova/verzija špilova i karata koje se u ovom trenutku igraju. Dobro poznavanje mete ključno je za pravljenje adekvatnih odgovora i uspešno penjanje na laderu. Meta, i ako u osnovni svuda slična, sama po sebi nije univerzalna, tako da je različita meta recimo na EU serveru od onog na NA serveru, ali i na različitim nivoima samih ladera, drugačije ćete špilove viđati da se češće igraju na, recimo, 12 ranku i 2 ili 3 ranku. Takođe, meta nije statična i ona stalno evoluira, jer uslovljava samu sebe na evoluciju, upravo traženjem odgovora na trenutnu metu dolazi do stvaranja novih meta špilova proisteklih kao odgovor na veliku popularnost određenih “buildova” koji igračima mogu praviti probleme.
Tempo – Tempo jeste način igranja gde je igraču bitnije da razvije svoje prisustvo na tabli i ravnomerno “tempira” svoje poteze, nego što mu je bitno da izvuče maksimalnu korist iz karata. Ljudi koji preferiraju igranje na tempo često će, na primer, u drugom potezu spustiti na tablu svog Ooze-a i iako igrač nema oružije koje se može uništiti, jer mu je važno da održi tempo igranja i konstantno prisustvo na tabli. On dakle bira tempo umesto Value-a.
Value (eng. vrednost) – Value jeste izvlačenje maksimuma iz svojih karata. Ponekad ono dolazi prirodno, a ponekad igrač rizikuje i taktizira u nadi da će izvući veću vrednost iz svojih karata. Igrač koji ceni value svojih karata će , na primer, radije u drugom/trećem potezu primiti udarac više od nekog 3/2 miniona dok igra sa Mageom, ali će ga zato u dva kruga pingovati(pogoditi svojom hero osobinom) i ubiti, umesto da je potrošio frostbolt koji je držao u ruci ili spustio nekog miniona da izvrše razmenu. On je dakle žrtvovao nešto života heroja i tempo zarad pravljenja prednosti u kartama. Value igrač će držati AoE ( area of effect ) spell-ove u ruci dokle god misli da može da izvuče više ubijenih miniona iz njih.
BM – Skraćenica od bad manner, i odnosi se na nepristojno ponašanje igrača. Igrači koji vole bm će često spamovati emoticone u pokušaju da dosade protivniku ili da ga iznerviraju, na pozdrav odgovaraju pretnjom, a ukoliko pobeđuju, najčešće će pokušati da nanesu najveću moguću štetu protivniku i pritom odigraju sve moguće karte koje drže u ruci bez ikakve potrebe. BM može biti i prijateljeske prirode ukoliko se dešava među igračima koji su u prijateljskim odnosima i tada je njegova svrha zabava.
RNG – skraćeno od “random number generator”, i odnosi se u globalu na nasumični faktor u igri. Svaki spell ili efekat čiji rezultat ne zavisi u potpunosti od igrača (delimično ili potpuno nasumičan) podpada pod rng. Adekvatnim potezima igrači mogu maksimalno suziti epilog rng karata, tako da se on desi njihovu korist.
YOLO Rag – YOLO je dobro poznati akronim od You Only Live Ones (eng. Samo jednom se živi), dok je Rag skraćeno od jedne od najpopularnijih legendarnih karti u igri – Ragnarosa. YOLO Rag se odnosi na trenutke kada igrač u odmakloj fazi ima Ragnarosa u ruci, protivnik osrednje ili malo healtha i par miniona na tabli od koji je jedan veća pretnja. Tada se igrač odlučuje da umesto taktiziranja, odigra YOLO potez i jednostavno spusti Ragnarosa na tablu i završi potez nadajući se najboljem ishodu Ragnarosovog efekta po njega.
Rag Roulette – Slično kao i prethodni potez, samo se odnosi na igrača koji ispred sebe kao pretnju ima Ragnarosa. Ukoliko trenutno nema adekvatno rešenje za Ragnarosa ili je potrebno da potroši previše karata i miniona kako bi ga ubio, igrači se ponekad odlučuju da ignorišu Ragnarosa i natrpaju što više malih/srednjih miniona na tablu kako bi Ragnaros imao puno meta. Ovakva situacija se zove Rag Roulette jer je svaki kraj poteza rulet koga će Ragnaros pogoditi.
YOLO Face – Još jedan “jednom se živi” momenat, ovoga puta se radi o situacijama kada igrač odluči da zanemari sve ostalo i pokuša da izgura pobedu tako što će sve resurse da usmeri direktno u protivnika bez sigurnosti da će to da mu donese pobedu.
RNGesus – Meme božanstvo Hearthstone igrača i igrača uopšte. Nastalo kao rezultat previše srećnih ili nesrećnih situacija kroz koje igrači prolaze tokom random situacija u igri. Kada dođe do poteza gde vas jedino sreća deli od pobede ili poraza ne preostaje vam ništa drugo do da se molite RNGesusu :)
Dennis – Dennis je Hearthstone igrač protiv koga je na ladderu jednom prilikom igrao popularni streamer Kripparian. Nakon te partije postao je opšti sinonim za loše i nelogične poteze u igri, tako da ćete često da naletite na pominjanje imena ovog igrača pri svakom pogrešnom potezu nekih igrača ili igranju koje naizgled može da izgleda početnički. U međuvremenu, koji mesec kasnije, u par sezona je izvesni Dennis bio među top 100 legendarnih igrača na NA serveru, a uspeo je u revanšu i da pobedi Krippariana, ali mu ni to nije skinulo sa leđa teret večitog sinonima za loše i početničke poteze.
Bamboozle play – potezi koj služe da obmane igrača tako što će delovati totalno nelogično ili pogrešno, i tako pokušati da opuste protivnika i stave ga u situaciju da potencijalno napravi grešku. Ovoj taktici se najčešće prilazi kada su sve ostale opcije potrošene, jer zahteva od igrača da uradi nešto nelogično što će zbuniti protivnika i naterati ga da se pita zašto je to uradio. Ponekad, međutim bamboozle može da bude samo prividan, kao što je to Amaz jednom prilikom doživeo