Redakcija KlanRUR-a je pre nekoliko dana imala priliku da popriča sa dvojicom glavnih programera koji rade na razvoju igre The Mandate. Ole Herbjornsen, koji je izvršni producent i vodeći dizajner i Robert Halvarsson, glavni dizajner, su nam detaljno objasnili kako će funkcionisati The Mandate . Više informacija o samoj igri možete naći na www.mandategame.com
KlanRUR: Recite nam kako ste dobili ideju za igru The Mandate
Većina sci-fi igra se više fokusiraju na svemirski brod nego na posadu. Želeli smo da napravimo igru koja stavlja veći akcenat na ljude koji upravljaju letelicama a kao inspiracija su nam poslužile tv serije kao što su Battlestar Galactica , Star Trek i Firefly . Interakcija između likova je ono što je obeležilo ove serije i zato su bile tako popularne. Ali to ne znači da ćemo u potpunosti zapostaviti svemirske brodove.
KlanRUR: Recite nam nešto o načinu igranja i kako se razlikuje od sličnih igara u ovom žanru
Mi želimo da napravimo space RPG igru koja će obeležiti epohu a to ćemo postići tako što ćemo uzeti najbolje stvari iz hitova kao što su recimo X-com, FTL ili druge klasične “space sims”
The Mandate će imati tri različita moda. Prvi je naravno Exploration & diplomacy mode gde vi letite galaksijom, istražujete, izvršavate razne misije itd. Drugi je Base management mode gde se bacite istraživanjem tehnologija, unapređenjem modula baze ili broda(va) ali i treniranjem ljudstva. Treći aspekat igre je Tactical mod gde u “real-time” kontrolišete svoje brod (ili više njih) kao i jedinice koje pokušavaju da zauzmu neprijateljsku krstaricu. Igre koje su nam poslužile kao inspiracija za Exploration mod su Pirates! i Mount & Blade ali mi ćemo implementirati mnogo kompleksniji diplomatski sistem od onog koji postoji u njima. Što se tiče Base management tu nam je uzor bio X-Com serijal. Tactical mod bi najlakše opisali kao mix gameplay iz X-Com, Jagged Alliance i Men of War.
KlanRUR: Kako funkcioniše crew managment i zašto je on toliko bitan?
Pa vaš svemirski brod ne može da leti sam od sebe. Potreban mu je disciplinovana i dobro obučena posada. Takođe ako želite da se iskrcate na neprijateljski brod ili odbijete napad na sopstveni trebaće vam i marinci.
Vi kao kapetan možete izdavati naređenja celokupnoj posadi ili to prepustiti prvom oficiru u zavisnosti do zadatih parametara. Na primer kada nema borbe treba da odmorite vašu posadu. A kada počne bitka najpametnije bi bilo da pošaljete više ljudi da upravljaju oružjima ili štitovima. Ako neprijatelj uspe da se ukrca na vaš brod onda treba promeniti taktiku i poslati posadu da čuva važna čvorišta i na taj način onemogući neprijatelju da zauzme strateški bitne pozicije. Mi ne želimo da opteretimo igrača sa preteranim micro-managment pa smo planirali da stvorimo nekoliko desetina predefinisanih rasporeda koji se lako mogu implementirati
KlanRUR: Kako će izgledati borba između dva svemirska broda?
Vodite računa da vi ne kontrolišete mali lovac već ogroman svemirski brod. Pokreti brodova su postepeni jer je čak i najmanja fregata duga preko 200 metara i teška nekoliko hiljada tona. S obzirom da se borba odvija u 3D možete biti napadnuti sa bilo koje strane. The Mandate podržava nišanjenje posebnih sistema pa tako možete prvo uništiti brodske motore, oružje, sistem za komunikaciju pa tek onda probati da ga zarobite. Recimo ukoliko uništite sistem za veštačku gravitaciju i opremite vaše marince sa magnetnim čizmama imaće te jasnu prednost u odnosu na posadu protivničkog broda. U borbi pobeđuje onaj ko prvi ugleda neprijatelja pa što je vaš brod teže otkriti imaćete veće šanse za pobedu. Letelicu možete učiniti manje vidljivom tako što ćete protivnike vrebati u asteroidnom polju ili koristiti uređaj za nevidljivost.
KlanRUR: Objasnite nam kako izgleda RTS deo koji se odigrava kada pokušate da se ukrcate na protivnički brod
Ukrcavanje na protivnički brod se dešava paralelno sa borbom u svemiru. To znači da morate pažljivo birati protivnike koje želite da zauzmete jer vam se može desti da se nađete između dve vatre. Najbolje je prvo delimično onesposobiti brod koji želite da zauzmete, zatim eliminisati dodatnu opoziciju iz okoline i tek onda poslati marince u akciju. Ipak ukoliko se desi da se pojavi još neki brod lako se možete prebacite iz jedne borbe u drugu. Takođe tokom singl-player kampanje možete pauzirati igru da bi ste lakše isplanirali svoj sledeći potez.
Vrlo je bitno da unapred odredite zadatak svojim ljudima. Da li želite da zauzmete protivnički brod ili ga samo onesposobite. Da li spašavate zarobljenog člana posade ili kradete dokumenta, od vaših odluka će zavisiti i taktika.
Marince možete opremiti sa nizom različitih oružja kao što su EMP granate, uređaji za hakovanje i premošćavanje, detektori pokreta i tako dalje. Na njihovom putu do slave će se naći automatske turete, polja sile i neprijateljska posada.
KlanRUR: Kada i kako je moguće započeti ukrcavanje na protivnički brod?
Ceo proces počinje kada lansirate borbeno vozilo na protivnički brod. Ukoliko uspe da stigne do njega, “šatl” će se zakačiti za oplatu i aktivirati bušilicu kojom će napraviti prolaz za vaše marince. Vitalan član odreda za napad će biti i taktički oficir koji će imati specijalne veštine u zavisnosti od zadate misije.
KlanRUR: Na koji način će akcija igrača uticati na samu priču
Vodite računa o svojim odlukama jer čak i one koje doneste na samom početku igre mogu imati posledice kasnije. Vi imate potpuno slobodu delovanja a igra će se prilagođavati vašim akcijama.
Možete biti verni Imperiji ili se pridružiti pobunjenicima a možda rešite da budete Pirat. Ili ćete podržati jednu od manjih frakcija kao što su Europa, Black Eagle ili Arkwright . The Mandate vas ne prisiljava da za sebe izaberete jednu ulogu pa tako možete biti i običan trgovac. Ali znajte da svaka akcija ima reakciju pa recimo ako budete previše puta napali različite trgovačke brodove možete očekivati da se dve ili tri frakcije udruže u želji da vas unište.
Priča će se granti u zavisnosti do vaših odluka i akcija. Recimo nije isto ako budete progonili trgovce sa robljem ili ako budete sarađivali sa njima. Čak i to kako se ophodite prema posadi će imati uticaja na sam tok igranja.
KlanRUR: Kako će funkcionisati RPG deo The Mandate-a
RPG deo je tesno povezan sa svim modovima igranja. The Mandate počinje sa kreiranjem karaktera, tj Prologue, a vaš izbor će dosta uticati na dalji tok priče. Prolog pokriva događaje koji su doveli do vašeg hapšenja i suđenja ali priča neće biti ista ukoliko ste žrtva nameštaljke, lažne optužbe ili ste možda bili previše gramzivi. U zavisnosti od vaših izbora biće vam ponuđeno da pristupite raznim alijansama što će imati dalekosežne posledice po vas, naprimer koje ćete ugovore dobijate i tako dalje. Ako želite možete testirati ranu verziju Prologue na adresi www.mandategame.com
Kako je ovo RPG naslov očekujete pregršt raznih karakteristika, osobina ili mogućnosti za Vas, vašu posadu ili svemirski brod. Kako budete napredovali kroz igru moći ćete da prilagodite posadu sopstvenom stilu igranja. Takođe ćete provesti dosta vremena poboljšavajući sopstveni brod i njegove podsisteme.
Recimo u exploration & adventure mode će biti veoma bitno da li se pridržavate preuzetih ugovora ili ih kršite kako vam se ćefne. To će odrediti kakav će stav prema vama zauzeti razne frakcije.
Takođe biće veoma bitno kako se ponašate kao kapetan. Tu nam je Imperijalna Rusija bila bitan izvor inspiracije ali ne i jedini. Recimo od Britanske mornarice smo preuzeli pravilnik koji je postojao u doba jedrenjaka pod imenom “Article of War”. Ovaj dokument je dosta precizno određivao ponašanje kapetana i posade a mi smo dosta ovih članova ugradili u samu igru. Neki od njih su tu zbog same priče a neki će imati stvaran uticaj na vas i posadu. Naravno ako ste pirat “Article of War” vam neće ništa značiti a svoju posadu možete razvijati kako vi želite.
U želji da prenesemo atmosferu iz TV serija stavili smo poseban akcenat na interakcije kapetana i posade. Mi smo stvarno želeli da se vežete za vaše ljude pa će vam oni sa vremena na vreme ponuditi i neke misije.
Ponekad ćete biti prinuđeni da kaznite ili možda nagradite nekog od članova posade. Recimo ako neko napusti poziciju tokom bitke na vama je da odlučite da li ga ukoriti, zatvoriti neko vreme ili ga izbaciti kroz vazdušnu komoru u svemir. Sve to zavisi od vašeg mišljenja o tome koliko je ta osoba bitna za funkcionisanje broda. S obzirom da ste kapetan računajte na niz dužnosti kao što su: promocije, odlikovanja zaslužnih članova, sahrane, suđenja i tako dalje.
Autor: Aleksandar Ašković