Izveštaj Srboljuba Hetlerovića sa okupljanja u Moskvi koje je organizovao Gaijin Entertainment, razvojni tim koji stoji iza popularne MMO flight combat igre War Thunder. Pročitajte Srboljubove utiske koji je ovom okupljanju prisustvovao kao predstavnik “zapadnih medija”.
Moj radni dan počinje zvonjavom mobilnog telefona pre nego što se oglasi budilnik na istom. Klijenti ne mogu da čekaju, a još manje njih zna da sam legao da spavam u 4 ujutru… Ranije nije bilo tako. Sve je krenulo početkom 2013 kada sam krenuo da igram War Thunder…
U današnje vreme, kada se ne odvajamo od kompjutera i raznih drugih „pametnih spravica“, jako je teško naći čoveka koji nije našao neku igru za sebe u virtuelnom svetu. Za mnoge je to bio World Of Tanks, na današnji dan najpopularnija online igra vezana za tenkove u periodu oko Drugog svetskog rata. Meni su, kao nekom ko je svoje detinjstvo proveo tako što je maštao da postane pilot, uvek nedostajali avioni. Igrao sam uglavnom igre koje su bile offline, kao MS Flight Simulator ili Wings Of Fury. Upravo igra Wings Of Fury je bila prva koja me je vezala za WWII tematiku i oduševila u svoje vreme, a istu je tada pravio mladi razvojni tim iz Rusije – Gaijin Entertainment. U januaru 2013 sam slučajno saznao da je pušteno otvoreno beta testiranje igre War Thunder od Gaijin-a i od tada sam svako veče na virtuelnom nebu…
Ne tako davno, a ako ćemo preciznije, 1 novembra 2013, War Thunder je praznovao godišnjicu otvorenog beta testiranja. Za godinu dana, igra je skupila 5 miliona igrača, postala jedan od naslova koji će biti dostupni na Sony Play Station 4, dobla nagradu za najbolju simulaciju na GamesCon izložbi u Kelnu, a na Igromiru u Moskvi su igrači imali šansu da igraju modul koji je posvećen tenkovima. Kao znak zahvalnosti svojim predanim igračima, Gaijin je rešio da organizuje nekoliko akcija u igri tokom novembra, a za najbolje igrače iz Rusije (domovine War Thunder) – sastanak sa razvojnim timom igre.
Pošto pisac ovog teksta čita novosti o War Thunder projektu i na engleskom i na ruskom sajtu igre, a pri tom je i pasionirani igrač War Thunder-a – naravno da mi nije promakla vest o sastanku igrača sa razvojnim timom u Moskvi početkom novembra. Još dva parametra su uticala na odluku da probam da „upadnem na žurku“ – član sam jednog od jačih klanova sa Balkana u War Thunder-u (SAG – Serbian Army Group) i, za divno čudo, živim u Moskvi.
Postojao je samo jedan problem – na sastanak su zvali 30-ak igrača koji su najbolji u raznim disciplinama. Nažalost, još uvek nisam među njima…
Uz pomoć kolega iz klana, ali i uz veliku podršku Olega, community menadžera za Balkan sa engleskog foruma War Thunder (tj. preko veze J), sam postao „predstavnik zapadnih medija“ na ovom događaju.
Sam „događaj“ je počeo sa okupljanja u metrou u 18:30, 1 novembra, na moskovskoj stanici Sviblovo. Posle kratkog skupljanja igrača koji su bukvalno raznih generacija (od 18 do 50) i pokušaja objašnjavanja mesnoj policiji da nismo tu da pravimo „nesankcionisani“ miting, krenuli smo do obližnjeg tržnog centra gde nas je čekala bioskopska sala s posterima War Thunder i Nvidia.
Čovek koji nas je okupio u metrou, doveo do bioskopa i prvi pozdravio (a, kako se kasnije ispostavilo, i uopšte organizovao okupljanje) je bio Valerij Baraksanov, koordinator RU community-ja. On nam je predstavio prvog čoveka iz razvojnog tima War Thunder – Pavla Kulikova, producenta igre.
Pavel se zahvalio za podršku igri, veoma iskusno izbegao nekoliko pitanja u vezi tenkova i predstavio ljude iz razvojnog tima koji su bili prisutni u sali.
Prvi iz njih je bio Aleksandar Poljakov, vodeći programer. On nam je objasnio kako funkcioniše sistem Flight modela aviona i objasnio sve o fizici tenkova koju ćemo uskoro moći i sami da probamo.
Aleksandru se pridružio Vjačeslav Bulanikov, game dizajner koji je opisao sistem oštećenja aviona i tenkova. Eduard Borisov, vodeći 3D dizajner za tenkove, pokazao nam je nove screen shot-ove tenkova i opisao koliko je detaljna grafika koja se koristi u tenkovskim borbama. Jedna od stvari kojom se Gaijin ponosi je to da su gotovo svi delovi tenkova realno modelovani, tj. gusenice su kao prave (iz delova), točkovi fizički reaguju na teren, a većinu delova tenka je moguće deformisati ili čak otkinuti od tenka pri direktnom pogotku.
Sergej Kapicin, vodeći 3D dizajner za avione je pokušao da odgovori na pitanja o tome kako se prave modeli aviona u igri i pokazao koliko je igra napredovala u grafičkim detaljima od početka projekta, a art direktor Vasilij Lukjanenko je stavio akcenat na menije i interfejs same igre, kao i na novu grafiku u hangaru i dizajn dolazećih garaža za tenkove.
Pasionirani igrači War Thunder-a su postavljali sve teža pitanja razvojnom timu dok se nije umešao Pavel i predložio poklone – svaki gost je dobio crvenu War Thunder kesu sa šalom, majicom, dva USB fleša i najvažnije – pilotskom satom War Thunder.
Sa ovim je bio završen oficijalni deo našeg okupljanja. Seli smo u autobus i, posle kratke vožnje, stigli do paba gde nas je čekao praznični sto sa pivom, hranom i tortom posvećenom godišnjici otvorenog beta testiranja. U ovoj opuštenijoj atmosferi, uspeo sam da popričam malo sa razvojnim timom (koji je ostao sa nama), pa čak i da snimim kratki video intervju s Pavlom na ulici ispred paba. Ono što me je poprilično obradovalo je da mnogi ljudi u War Thunder timu imaju jako pozitivan stav ka igračima i uopšte ljudima sa naših prostora. Meni je pripala čast da budem jedini stranac na ovom sastanku, što mnogo govori samo po sebi.
Posle nekoliko sati priče za stolom, nebrojeno puta podignutih krigli piva, jela i svega što uz ovo ide, razišli smo se oko ponoći u metrou.
Za vreme koje je prošlo od 1 novembra do danas, Gaijin Entertainment je objavio da će početkom decembra krenuti zatvoreni beta test tenkova u War Thunder-u, a da će svaki vikend u novembru imati Golden Eagles događaj (Golden Eagles je premijum valuta u War Thunder-u). U Srbiji se polako formira svoja War Thunder zajednica, koja ne živi samo na netu i u klanovima, već se sprema da sledeće godine organizuje sastanak sa ljudima iz razvojnog tima u Beogradu. Skoro se očekuju podrška za srpski jezik u igri i jugoslovenske kamuflaže za avione.
I još tenkovi… Tenkove u War Thunder-u očekuju mnogi – neki zbog poređenja sa World Of Tanks, neki zbog toga što će biti moguće leteti avionom i voziti tenk u istoj misiji, a neki zbog ljubavi ka gusenicama, topovima velikog kalibra i blatu… Moj pogled na sve to – ako tenkovi budu dobri koliko avioni – svakako da ću igrati tenkove! Samo je pitanje ko će objašnjavati mojim klijentima zašto ne odgovaram ujutru na mobilni telefon…
Autor: Srboljub Hetlerović
UPDATE: Srboljub nam je u međuvremenu poslao i video izveštaj sa ovog događaja. Pogledajte ispod:
[youtube_video id=”eBEVkZfwqEE”]