Igre u svemiru nisu ništa neobično. Od kada je Kickstarter pokrenuo trend 2009-e, igre finansirane od strane igrača su postale normalna, ako ne i omiljena pojava na igračkoj sceni. Ali kada spojimo dve gore pomenute pojave zajedno, dobijemo fenomen koji svakodnevno obara rekorde zvani Star Citizen.
Međutim, da bi razumeli sadašnjost, najbolje je krenuti od početka. Stariji igrači se sigurno sećaju zlatnog doba 90tih, kada su borbe u svemiru bile na vrhuncu popularnosti, zahvaljujući legendarnim igrama kao sto su Wing Commander i Starlancer, čiji su duhovni naslednici kasnije bili Freelancer i (nesrećni) film po imenu Wing Commander.
Pilotiranje i borba u svemiru drži posebnu čar, pogotovo kada je mehanika igre bliža simulaciji nego arkadi. Nekom ko je upravo završio rundu u Battlefield 4 ovo će može izmamiti podsmeh na licu i pitanje kako je iko mogao da shvati igru sa grafikom iz 90tih kao simulaciju. Ako zanemarimo nekoliko nelogičnosti u tom pitanju, kao i samu osobu koja bi postavila to pitanje, pa uzmemo kontekst pitanja kao validnu formu, odgovor nije teško naći.
Chris Roberts, tvorac gore pomenutih igara, je i sam bio nezadovoljan tehnologijom u to vreme, kako objašnjava u Star Citizen Kickstarter videu, pa je jedva dočekao da dobije šansu i napravi igru iz svojih vizija, koja ne samo sto će biti mehanički, nego i grafički potkovana. Okružen sa solidnim timom veterana igračke industrije, Chris veruje da konačno ima mogućnosti da napravi najbolju, najlepšu i najrealističniju svemirsku simulaciju ikada. Igra će imati podršku za raznorazne džojstike i leteće palice, Oculus Rift, kao i 4k rezoluciju.
Ako je neko ostao budan posle uvoda o prošlosti, možda će pomisliti, pa dobro šta je tu fenomen? Pogled na Star Citizen Kickstarter stranicu pokazuje da su skupili nešto preko 2 miliona USD, što iako impresivno, nije ništa posebno gledajući druge igre: Wasteland 2 – 2.9m, Torment: Tides of Numenera – 4.1m rekord.
Gospodin Roberts, videvši oduševljenje i interesovanje za Star Citizen, omogućio je “slacker backer” sistem uplate za svoj projekat, na svom sajtu , što mu je za uzvrat omogućilo preko 27 miliona američkih dolara da troši kako zna i ume. A da zna i ume da napravi dobru simulaciju u svemiru veruje skoro 300.000 ljudi koji su dali pare da pomognu projekat. Pored poverenja u Robertsa, video reklame za brodove koji se mogu kupiti zajedno sa igrom, kao recimo Super Hornet, su verovatno doprineli skupljanju ove neverovatne cifre.
Ceo projekat se sastoji iz dva dela, single player zvani Squadron 42 i MMO zvani Star Citizen.
Kako Gosn’ Roberts objašnjava, Squadron 42 ce biti “full blown” kampanja, gde igrač kreće tako što ga regrutuju u vojsku da bi dobio državljanstvo od Zemaljske (Američke) imperije u budućnosti zvane United Empire of Earth (UEE). Struktura igre će biti duhovni naslednik od Wing Commander serijala, duboka i zanimljiva priča, igrač leti sa raznoraznim brodovima u borbi iz misije u misiju, upoznaje, a posle i bira svoje saputnike i saborce. Zahvaljujući budžetu igra bi trebalo da sadrži nekoliko različitih pravaca i završetka, u zavisnosti od odluka igrača tokom kampanje.
E kad se pređe Squadron 42, vojni rok je odslužen i igrač postaje, wait for it… – Star Citizen. Što je u stvari drugi deo igre, predviđen kao Free To Play Massive Multiplayer Online (MMO), gde igrač nastavlja svog lika, sa odlukama i pozadinom koju je sam sebi iskrojio tokom kampanje. To znaci da će igrači imati ogroman deo svemira na raspolaganju, da istražuju, osvajaju, skupljaju resurse, trguju, otimaju i pucaju. Predviđeno je da će se igrači skupljati u organizacije podeljene u trgovce, rudare, lovce na glave, pirate i tako dalje. Taj svet će imati NPC-je i igrače, tako da igrač može imati NPC kopilota ako je bez ikoga na svetu. Ili recimo, rudarska kompanija će biti u potpunosti pod kontrolom kompjutera, dok ne dođe grupa igrača, pa otkupe ili otmu kontrolu. Svaki sistem i planeta će imati svoju ekonomsku, vojnu i političku scenu. Trenutno je dosta toga samo idejni koncept, ali je plan da se realističnost prožima kroz svaki segment igre.
Na RSI forumu se može naći dosta informacija i diskusija šta bi igrači voleli da vide/igraju. Zanimljivo je pomenuti da je na forumima ogroman broj diskusija gde ogorčeni igrači iz EVE i drugih MMO igara revnosno iznose gde su te druge igre grešile, pa se nadamo da će Star Citizen biti bolji.
Ako ste neko koga iole zanima ova tema, savetujemo da pogledate sve epizode Wingman’s hangar, gde možete upoznati razvojni tim, priču o procesu pravljenja igre, šta je aktuelno, kao i pitanja igrača sa foruma i odgovore. Ako želite da platite i pomogne razvoj igre, pravac RSI pledge store, gde se mogu pazariti game paketi.
Ko je već kupio igru, može da skine Hangar modul i pari oči nad svojim brodom. Krajem ove i početkom sledeće godine, očekuje se Dog Fighting modul, gde će igrači moći da lete sa kupljenim brodovima i bore protiv NPC-ja i drugih igrača. Odličan sistem dizajniran da skupi vise novca, zadrži interesovanje, ali i testira svaki segment igre zajedno sa igračima.
Moramo da primetimo i to da im za neke od boljih brodova, cene izgledaju kao u zlatari, ali Chris Roberts obećava da to nisu najbolji brodovi u igri, da će svi brodovi biti dostupni igračima konvencionalnim putem zarade u samoj igri, i da će ultimativno sve zavisiti od znanja i umenja pilota, a ne od debljine novčanika.
Za suzdržanije, postoji jeftina varijanta od $35, koja sadrži alpha i beta access, celu igru kada izađe, i početni brodić za Star Citizen. Ko je original ili veteran backer, ima mogućnost da pazari, za sebe i druge, game pakete koji dolaze sa doživotnim osiguranjem na sve kupljene brodove (LTI), ali to važi samo do 26. Novembra. Isto je korisno znati, da planiraju veliku rasprodaju pre nego sto ukinu LTI 26tog, pa ako ste u mogućnosti, to je odlična prilika da obezbedite sebi jeftin ili redak brod uz svoju kopiju igre, kada bude izašla krajem 2014-e.
Autor: Marko Petrović