Jedna od finalnih prezentacija kojoj smo prisustvovali na ovogodišnjem GamesCom-u je igra FireFall. Pre toga doduše moramo da pomenemo Trolls vs Vikings, simpatičnu igru MegaPopa koja nažalost ne predstavlja ništa više od običnog klona igre Plants vs Zombies, ali je zaista pohvalno što su se ljudi iz MegaPopa potrudili da ponude alternativu. Da nas ne shvatite pogrešno, igra je simpatična, ali pored PvZ 2, prosto nema šta da traži na tržištu.
Eh sada, FireFall. U pitanju je igra koju smo pokušali da odigramo na show flooru ali nam nije pošlo za rukom zbog bagova i laga. Ujedno, to je igra sa kojom smo se prvi put sreli prošle a možda čak i pretprošle godine na GamesCom-u (ko će više da pamti).
U pitanju je masovna multiplayer pucačina koju pokreće Project Ofset engine. U pitanju je engine kojeg su napravili istoimeni likovi i pod istim imenom planirali lansiranje igre. Međutim, u jednom trenutku ih je kupio Intel i od igre ništa nije bilo. To isto tako znači da je FireFall jedina igra koja koristi ovaj engine.
Firefall pravi Red 5 studios sa trenutno oko 150 ljudi među kojima je preko 100 developera. Igra je sa razvojem krenula u 2006 godini i pre dve godine je ušla u zatvoreno beta testiranje. Sada je, od juna u otvorenoj beti i u tom će stadijumu ostati “neodređeno vreme”. Red 5 njihovu betu poredi sa Gmail betom – sve radi, ali i dalje nije finalna verzija.
Što se tiče same priče, na Zemlji se, 300 godina od današnjeg dana svemirski zaputio na daleke pute. Međutim, warp nije uspeo i brod se vratio u Zemljinu atmosferu i skucao pravo u Brazil. Usled čudnih dešavanja u tom warpu, čitavu planetu brzo je prekrila otrovna masa koja je uništila sve izuzev Brazila. Upravo to je jedina sigurna zona jer su motori svemirskog broda u sebi krili nešto “magično” što je sačuvalo Brazil od prekrivanja ovom masom. I naravno, pošto je otrovna, masa je dovela do pojave protivnika koji upadaju sa svih strana u sigurne zone FireFall-a.
Igra nema klase već su svi likovi ljudi istih karakteristika, ali je štos u tome da njihovi oklopi odnosno odela u koja uskaču imaju specijalne karakteristike. Sistem napredovanja i odela prerađen je nekoliko puta, čak i u potpunosti menjan tokom svih godina tako da je poprilično napredan.
Pre svega imate 5 osnovnih battle-frame-ova. Tu su assault odnosno napadačka, biotech koja je tipična healerska rola (ali ima dosta dobre napade i za protivnike) potom engineer koji baca bombe i može postavljati turrete, recon koji je svojevrsni snajper i Dreadnought koji je jaki oklopnjak koji ubija sve pred sobom. Kao što smo pomenuli, jedan lik lako može menjati oklop koji koristi tako da nema potrebe iznova kreirati nove likove. Inače, ovde nije kraj. Postoji primarno oružje specifično za battle frame, potom sekundarno koje se bira iz “šešira” u kojeg mogu svi battle-frameovi da “zavuku ruku”, tu su i brojni dodaci, specijlani predmeti i poboljšanja kao i H.K.M. specijalni udarac koji se puni vremenom i zaista nanosi puno štete.
Pored svega ovoga postoje i moduli koji donose unapređenja poput veće brzine, mogućnosti letenja, većeg skoka … Međutim, svaki od modula i dodataka ima određenu težinu, što kasnije utiče na to koliko brzo trčite ili skačete. Tako da uvek možete iskoristiti da ne uzmete dodatke ali da budete znatno mobilniji ili bilo koja kombinacija između.
Igra je Free-to-play uz mogućnost kupovine dodataka i raznoraznih kozmetičkih unapređenja. Kažu da naravno nisu pay2win, već da jednostavno igranjem možete otključati sve što biste ovako mogli da kupite, izuzev što ćete kupovinom to dostići brže.
Okruženje je PvE i programeri obećavaju da će vremenom otvarati nove “sigurne zone” tj. zone bez mase koja ubija sve pred sobom i da će to dovesti do pravljenja frakcija u među igračima kako bi kontrolisali delove mape i resurse koji se na njoj nalaze. Takođe, u budućnosti je u planu kompletan PvP ali se on sada, u fazi dva razvoja ove igre, bazira samo na borbenim arenama. U njima može učestvovati 5, 10 ili 15 ljudi u svakom od timova a modovi su dobro poznati, TDM, Attack-Defend, Control Point i Jet Ball. Poslednji je jedini specifičan i podrazumeva kombinaciju fudbala, ragbija i pucanja na sve što se kreće :)
Grafički igra izgleda jako prijatno za engine iz 2006 godine (koji su programeri, kako kažu, kompletno preradili) a bilo im je jako bitno da sama mehanika i osećaj pucanja budu kvalitetni. Navode da je cilj bio da pucate na kamen koji se ne pomera i da taj osećaj bude dovoljno dobar. Reći ćemo da se slažemo sa ovim ali ćemo ipak sačekati da sami isprobamo FireFall i donesemo sud o tome, jer nije isto u našem redakcijskom okruženju i u pet minuta isprobavanja negde na sajmu u nekom od štandova.