Danas smo nakon WildStar-a posetili i dobre ljude iz Wargaming.net-a. Od njih smo saznali neke novitete o proizvodima koje spremaju za naredni period. Odmah da kažemo, oko Warships-a se ne zna puno i sve što smo videli je prezentacija tokom E3 sajma kojoj smo prisustvovali. Sve ostalo je obavijeno “velom tajne”, izuzev činjenice da se izdavanje planira za 2014 godinu.
Prvo što smo pogledali je prezentacija World of Warplanes. Mehanika u igri je završena, sve se odvija onako kako bi dizajneri želeli i trenutno se radi na balansu igre. Analizira se progres karaktera, kako oni napreduju i koje opcije poseduju i sve se to dovodi u red. Iskustvo iz World of Tanksa Wargaming je prebacio i na World of Warplanes, pa će ceo proces biti znatno kraći.
U ovom trenutku se u igru ubacuju britanski i japanski avioni, zajedno sa svojim specijalnim karakteristikama, tako da će svaki od njih uneti nešto novo u Warplanes svet. Recimo, Yak-7 je lak i okretan ali lako uništiv avion, zbog svojih slabih karakteristika zaštite unutrašnjosti aviona od napada.
Naravno, igra se startuje u vazduhu, nema poletanja i sletanja i odmah ste spremni za borbu. Dok se igra učitava, loading screen izbacuje karakteristike drugih aviona i direktna poređenja sa vašim, po čemu ste bolji a po čemu lošiji od njih i kako se odnosite prema baš tom specifičnom avionu. Borbe u vazduhu su skroz zabavne i deluje da neće biti tako teško “upasti” u njih. U skladu sa istorijski preciznim podacima, avioni u nebo mogu da idu samo do određene granice u skladu sa svojim karakteristikama, pa samim tim praktično ne postoji fizički “zid” tj. kraj mape, već sve u skladu sa mogućnostima aviona.
Naravno, Wargaming.net potencira svoj free2win sistem i mogućnost da bez ikakvog ulaganja budete dobri, a ako želite da se poboljšate možete da kupite premium nalog. A taj isti premium nalog se od skoro zove “United premium account” što znači da jedan nalog koristite i za World of Tanks i za World of Warplanes a kasnije i za Warships. Odmah da odgovorimo i na to pitanje, ne postoje ideje da se iskombinuju sve igre i da budu jedan naslov na jedinstvenom serveru.
Jedan od noviteta je naravno World of Tanks za Xbox 360 koji poseduje isto izvođenje i sistem monetizacije kao PC varijanta. Igrači neće moći da igraju međusobno a Xbox 360 verzija je doživela neke promene u odnosu na PC verziju. Prvo, upgrade tenkova se radi po “paketima” a ne custom za svaku od opcija kao što je slučaj sa PC-jem. Tu je naravno i svojevrsna pomoć pri nišanjenju, kako biste lakše igrali joypad-om. Sva okruženja u igri su iznova doterana kako bi odgovarala velikom ekranu konzole, a isto se odnosi i na same tenkove. Za početak će u igri biti 60 tenkova, 6 mapa i dve nacije – Nemci i Amerikanci. Naravno, igra će se vremenom unapređivati kako vreme bude odmicalo sa novim updateovima na nedeljnom nivou.
Xbox igru u najvećoj meri obrađuje BigWorld server, tako da je na konzoli ostavljen ostatak – grafika, što obezbeđuje upravo najveći mogući kvalitet grafike u igri. Takođe, zbog specifičnosti konzolnog sistema, postoji opcija lakog povratka u igru ukoliko ona iz nekog razloga pukne.
Ono što nam se posebno dopalo jeste World of Tanks Blitz, verzija za mobilne platforme – iOS i Android. Izgleda zaista sjajno i deluje jako igrivo. Kontrole su naravno karakteristične za mobilne platforme, po ekranu pomerate prstom i tako se pokreće tenk ali i puca, što u početku deluje dosta konfuzno i komplikovano, ali kako vreme odmiče sve se lakše privikavate. Deluje kao zaista interesantna i “skromnija” verzija WoT-a za igranje dok ste u pauzama sastanka ili nešto slično. Za sada ne postoje precizni detalji kada će se naći u prodaji.