Evo nas i na specijalnoj prezentaciji posvećenoj trećem delu Witcher serijala. Za početak smo imali prilike da pogledamo sinematik koji najavljuje igru a koji smo već videli na YouTube-u oko nedelju dana pre samog GamesCom-a. Sada kreće nešto znatno interesantnije, stvarni gameplay. Žao nam je što ne možemo da snimimo bilo šta i pokažemo vam detalje iz igre, ali za sada sve deluje u potpunosti u duhu Wtichera, naravno grafički poboljšano u skaldu sa vremenskom razlikom između dve igre.
Pre-alfa bild igre deluje zaista dobro i poprilično fluidno. CD Projekt RED, kako kažu developeri, uspeo je da u Witcheru 1 nauči kako da napravi dobar RPG, u Witcheru 2 kako da napravi dobru priiču a u Witcheru 3 su sve to iskombinovali u jedno i poboljšali na mnogo načina.
Witcher 3 svet je ogroman i otvoren svet koji omogućava da ga istražite u potpunosti. Dizajneri kažu da igrač neće biti ograničen bilo čime i da će moći da istražuje okolo, traži okolne zadatke, bude svedok slučajno generisanih događaja i slično. Kažu da je svet Witchera 3 oko 35 puta veći nego svet prethodnog dela igre! Takođe, da biste prešli igru uz “standardno” igranje, trebaće vam, kako navode, oko 100 sati! Dešavanja u svetu zavise od okruženja, doba dana, vremenskih prilika ali naravno i onoga što radi sam Geralt odnosno njegovih mogućnosti.
Pored hodanja, Geralt uspešno jaše konja ali bogami i upravlja brodom. Zanimljivo je pomenuti da pored otvorenog sveta na suvom, Wticher 3 poseduje i otvoreni svet na vodi, koji se takođe može istražiti u potpunosti na način na koji vi želite. Sve što vidite u daljini, bilo koji grad, planina, predeo jeste nešto što možete da istražite tokom vremena, bez ograničenja.
Već smo pomenuli, ali grafika zaista deluje odlično. Sistem borbe je već dobro poznat iz Witcher serijala. Deluje fluidno ali na trenutke pomalo veštačko i katkad isprekidano, uz ne tako realan osećaj da nekome zapravo činite štetu kada ga udarate mačem ili na njega bacate neku od magija. Arsenal poteza Geralta od Rivije dodatno je proširen i ne postoji pokret koji neće odgovarati da se nekome od neprijatelja nanese dovoljna količina štete, ali i dalje ostaje problem toga da jednostavno ne postoji osećaj da nekoga oštećujete ili ranjavate udaranjem.
Odgledali smo i borbu Geralta sa jednim od većih kreatura na mapi, koji nije nijedan od “glavonja” i moramo rei da podseća na neku od borbi iz prethodnog dela. U međuvremenu, počea je da pada i kiša, što utiče na brzinu kretanja Geralta, na dostupnost predmeta i prirode, na količinu ljudi koje srećete i na mnogo toga drugog.
Inventar i enciklopedija znanja iz Witchera dodatno su unapređeni, intuitivniji i lakši za snalaženje. U njima ćete naravno uvek naći jako korisne i potrebne informacije oko protivnika na koje ćete naići, kako biste bili spremni za okršaje sa njima. Ono što smo do sada imali prilike da vidimo od gameplaya zaista deluje vrlo interesantno i priča, pošto prezentacija traje čitavih sat vremena, skoro da deluje kao radnja nekog fantazijskog filma. A podsećamo, ovo je samo tek stoti deo onoga što Witcher ima da ponudi. Naravno, ostaje mogućnost da su developeri za nas odabrali posebno zanimljiv deo i da pored ovoga ima i dosta “smor sekvenci”, ali to nećemo znati dok ne probamo full verziju. Ipak, znajući koliko su prethodna dva dela bila interesantna, ne sumnjamo da će i ovaj biti jednko ako ne i zanimljiviji.
Izbori u igri su zaista veliki i jako utiču na to kako će se igra dalje igrati, odvijati i kako će se priča razvijati. Baš kao u duhu prethodnih igara, izbori koje Geralt pravi nikada nisu “ispravni” niti “dobri”, najčešće je u pitanju odabir između dva zla, pa ni u trećem Witcheru ne očekujte hepi end ili priče koje imaju uvek srećan završetak.
(slikanje na prezentaciji na žalost nije bilo dozvoljeno ali je CD Projekt RED pripremio nove screenshotove iz igre)