InterWave Studios nam je ustupio na testiranje betu verziju za Dark Matter, njihov novi projekat za čiji završetak su se okrenuli kickstarter kampanji. Ovaj holandski studio svakako još uvek nije postao poznato ime u svetu indie developera ali se zato nadaju da će im njihov take na Metroidvania žanr sa sci-fi/horror/action platformerom Dark Matter pomoći u tome da sebe pozicioniraju na mapu indie developera koja u poslednje vreme rekli bi smo postaje pomalo i prenatrpana.
Pre nego što krenemo sa kratkim predstavljanjem Dark Matter, prvo što bi hteli da istaknemo je da su Kickstarter i Steam Greanlight zaista u jako puno slučajeva svetlo na kraju tunela za veliki broj talentovanih studija koji inače svoje ideje teško da mogu da objasne ljudima iz ogromne i premoćne biznis mašinerije koje zanima isključivo krajnja – plus računica celog projekta. Za to kako da do ove računice dođu, oni će se razumljivo osvrtati na to šta već postoji i funkcioniše na tržištu. Kako i da znaju za drugo kad je biti aktivan gejmer i imati day to day posao koji se sastoji od odlučivanja na koji način će biti uložen novac jedne kompanije jednostavno nemoguće pomiriti. Dan nam svima traje 24 sata a gejming je u tom smislu vrlo specifičan i njegovo aktivno upražnjavanje zahteva dosta više vremena nego drugi hobiji. Imajući sve ovo u vidu, kako onda i da očekujete da takav neko prepozna nešto novo i kreativno? Problem nikad nije u pojedincima, ceo sistem je jednostavno tako postavljen da sve dok se nisu pojavili servisi koji se direktno okreću publici još u fazi razvoja i finansiranja projekta, mnoge nove ideje jednostavno nisu mogle tako lako da pronađu svoj put do realizacije.
Ali šta se onda desi kada se okrenete publici i zatražite da vam pomogne u fianansiranju projekta koji ne nudi ništa novo, pa ni čak preterano zanimljivo u okviru već viđenog. Svaki sistem pa i kickstarter može da bude iskorišćen na pravi ali i “ne baš pravi” način. Ako vam nedostaje novca za dati projekat, svakako da je potpuno logično da ćete probati da na što više načina do njega dođete. Međutim takođe je i činjenica da dobar ugled servisa kao što je kickstarter pomalo trpi udarce pojavom kampanja koje se vode isključivo tom last resort filozofijom.
Dark Matter je projekat koji je već u prilično poodmakloj fazi razvoja. Kostur igre je potpuno već realizovan, ono što je ostalo da se uradi je da se igra izbalansira i doživi finalni polish. U pitanju je platformska igra sa shooting mehanikom smeštena u sci-fi/horror setting. Odmah u samom startu se nadamo da je developerima bilo jasno da je ovaj tip igara već urađen nebrojeno puta i da bi se istakli, moraju da ponudite nešto više od “dovoljno dobro”. Međutim Dark Matter u samom startu, već kroz tutorijal odaje vrlo snažan utisak svega osim nečeg specijalnog. Grafika deluje relativno ok sa tehničke strane međutim generički art stil svakako teško da će koga uspeti da pridobije. Igra ovog tipa, imajući u vidu da znate od starta da sve što će ona ponuditi je već toliko puta viđeno, mora da poseduje “ono nešto” čime bi vas kupila. Nešto što će vam odmah privući pažnju i sve vreme vam stajati u pozadini kao stvar uz koju bi hteli da ostanete. Mi to nešto na žalost u našem kratkom druženju sa Dark Matter, nismo uspeli da pronađemo.
Kada krenete da igrate Dark Matter verovatno će vam prvi utisak biti da su kontrole prilično trapavo odrađene. Kretanje uz pomoć WASD tastera plus mišem okretanje nišana levo ili desno (a i samog lika) je izuzetno neprijatno u samom startu a osećaj samo malo izbledi kako se na kontrole naviknete. Skok je prilično neprecizan, animacija prilikom pokreta izuzetno siromašna. Deluje kao da developer u jednoj u suštini platformskoj igri nije dovoljno pažnje posvetio tako core elementima kao što je kontrola lika i navigacija prostora.
Mehanika pucanja takođe na žalost nije nešto što će na vas ostaviti bilo kakav drugi utisak od prosečnog. Customizable oružja jesu za pohvalu ali način na koji se to obavlja (zajedno sa celim crafting sistemom) sve ukupno ne deluje intuitivno i imaćete utisak kao od vas zahteva previše vremena i pažnje a za uzvrat ne pruža puno toga.
Nivoi su prilično jednostavni. Kao što je i za očekivati od ovog žanra, što više istražujete nivoe, otvaraće vam se novi delovi na mapi. Igra se na sve načine trudi da kreira mračnu i napetu atmosferu. Protivnici su prilično agresivni a to kako ćete sa njima izlaziti na kraj je prilično pokvareno generalnim utiskom koji ostavlja shooting mehanika. Igra je prilično neizbalansirana i na momente bespotrebno teška ali na ovome se nećemo previše zadržavati pošto je to upravo deo zbog koga je i pokrenuta kickstarter kampanja. Ono što bi eventualno mogli da istaknemo kao interesantan momenat je implementiranje light i dark mehanike iz okruženja u combat ali i ovo, bar u onome koliko smo bili u prilici da testiramo, ne deluje dovoljno razrađeno.
Sve ukupno, Dark Matter na žalost ne uspeva da se udalji od utiska proseka u svakom smislu. Nama se čini da kickstarter, naročito u ovoj kasnoj fazi i nije bio tako dobra ideja. Da je u pitanju rana faza razvoja, mislimo da bi obraćanje komjunitiju imalo više smisla.
Međutim treba reći da bi ispolirani Dark Matter verovatno našao svoju publiku. Ako ste neko kome sci-fi sa mračnim primesama zvuči kao nešto što morate konzumirati po svaku cenu, bacite pogled na Dark Matter kickstarter. Možda vam bude delovao bolje nego nama.
Autor: Nikola Jovanović