U toku svog keynote-a na Gamelab conference u Barseloni, game dizajner Jesse Schell je otkrio interesantne statističke podatke.
Njegova prezentacija ukazuje na to da igre koje imaju demoe u proseku lošije prolaze na tržištu on onih koje ih nemaju.
Naime prosečna Xbox 360 igra koja u promotivne svrhe koristi samo trejlere se proda u 525,000 primeraka posle 6 meseci. Ako igra u promotivne svrhe koristi trejlere i demo, prosečna prodaja ža 6 meseci je znatno manjih 250,000. Ukoliko igra ne koristi ni trejlere ni demo, prodaja je u proseku manja od 100,000.
Iz ovih podataka svakako ne treba izvući opšte pravilo, međutim činjenica je da gotovo sve najuspešnije igre na tržištu nemaju demoe. Najprodavanija franšiza u industriji Call of Duty je na primer poznata po tome što se demoi za igre pojavljuju nekoliko meseci kasnije u odnosu na full retail izdanja.
Bilo kako bilo, nama se game demoi sviđaju i definitivno ne bi smo voleli da ovakvi statistički podatci utiču na smanjenje njihovog broja.