Pre dva broja bavili smo se beta verzijom Starcraft 2: Heart of the Swarm, drugim delom sage drugog Starcrafta. Logično, Heart of the Swarm se nastavlja na događaje iz Wings of Liberty, što je kampanja koja se okretala oko terrana. Jim Raynor je spasio Kerigan od Zergova i zajedno sa Valerian Mengsk-om pokušava da otkrije da li je Kerigen ponovo i u potpunosti pripadnik ljudske vrste ili i dalje u njoj postoji nečega “zergovskog” (ipak im je bila kraljica, jelda).
Ispostavlja se da nije baš “najčistija” pa je Mengsk hoće mrtvu, ali Rejnor to pokušava da spreči. Kerigen uspeva da pobegne, Džim ne baš, i u tim trenucima kreće Heart of the Swarm. Kerigen više ne može da se kontroliše, ponovo joj se rađa sve ono zergovsko i iznova pokreće napad na terane ali i protose. Možda nije baš najoriginalnija priča ali pije vodu, ako ništa, do trećeg dela – Legacy of Void, gde očekujemo veliko finale i nadamo se da neće biti ikakvih razočarenja. Doduše, moramo biti iskreni i reći da će u priči najviše uživati fanovi Starcrafta jer će im biti drago na koje je sve načine Blizzard uspeo da uveže priču, ubaci nove likove, vrati neke stare, uradi par “obrta” i nepredviđenih situacija. Ali sa druge strane, isto tako, novi igrači neće biti toliko oduševljeni i čini se da će za njih Heart of the Swarm biti suviše plitka igra bez neke posebno zanimljive priče.
Ono gde moramo reći da Blizzard tradicionalno blista jeste sam prikaz Kerigenove, njeni monolozi i dijalozi sa podanicima, komunikacija sa protivnicima i uopšte čitav scenario i gluma glavnih likova zaslužuju sve pohvale. A što je verovatno poznato i onima koji nisu najveći fanovi video igara, ono po čemu je Blizz nadaleko najčuveniji jesu – međuscene. Sinematici su napeti i u tradicionalno sjajnom maniru, toliko da ćete poželeti da ih pogledate nekoliko puta i nevezano za to da li ste već prešli kampanju za jednog igrača ili ćete tek.
Što se same kampanje tiče, već smo pomenuli u našoj beti šta su noviteti i razlike. Zergovi su brza rasa, nema puno mesta i vremena za razvoj i pravljenje građevina, već je sve u brzini, refleksima i što ranijem napadanju. Pored ove činjenice, drugi razlog nešto komplikovanijeg “uletanja” u Zergovske misije treba tražiti u novim jedinicama, o kojima smo takođe pisali. Tu je i opcija odabira na koji će način vaši zergovi evoluirati, i pregršt drugih novotarija koje komplikuju stvari.
Međutim, ono što jeste realan problem ogleda se u 20 misija, koliko ih u Heart of the Swarm ima. Možda i previše, imajući u vidu da već od polovine stvari postaju pomalo dosadne, predvidive i repetitivne. Već negde posle 15. počinje aktivna dosada bez jasne priče, dubine i nekog posebno izazova i kreativnosti. Blizzard je ubacio i sistem napredovanja “heroja”, koji bi trebalo da proširi mogućnosti koje glavni likovi u igri poseduju, ali je sistem implementiran na tako loš način da je najbolje na njega trenutno zaboraviti i okrenuti se tradicionalnom načinu igranja – skupljajte minerale, širite se, ubijajte sve zerglinzima, skupljajte još minerala i tako u krug.
Hajde da se na kratko podsetimo novih jedinica koje krase multiplayer. Terrani poseduju više snage pri sredini svake partije kroz hellione i widow mines. I u beti kao i sada ističemo mine kao zaista dobrodošli dodatak koji može da promeni tok bitke. Ukoliko ih postavite kako treba, a obuhvataju solidne delove mape, dogodiće se da blokirate zerlinge, pobijete ih i na taj način ne samo sprečite napad na sopstvene jedinice već i uništite protivničku vojsku. Zergovi su ojačani za Swarm Host i Viper-a. Swarm Host se može zariti u zemlju i potom uništiti veće i jače jedinice u kasnijim delovima partije. U suštini u pitanju je siege tank samo na strani Zergova. Viper je više strateška jedinica koja proširuje mogućnosti u vazduhu a najčešće se može koristiti za zlostavljanje osnovnih jedinica koje prikupljaju minerale.
Konačno, Protosi su dobili Oracle, Tempest i Mothership Core. Tempest je Carrier u donekle prerađenoj verziji, Oracle je jedinica koja može da uspori kopanje minerala protivničkih jedinica dok je Mothership Core moćna jedinica koja dolazi do izražaja u kasnijem periodu igre.
Heart of the Swarm je solidan naslednik Wings of Liberty-ja i na neki način očekivani “prosek” jer predstavlja drugi od tri već najavljena dela koji je tu da “premosti” do trećeg i finalnog. Donosi zanimljive jedinice za multiplayer uz ne toliko zanimljivu kampanju, ali je sigurno da će biti uspešan naslov. Sad samo da onaj poslednji deo ne razočara!
Autor: Luka Komarović
PLAY! Zine br. 59 – MART 2013