Akcioni filmovi iz devedesetih godina su nešto što pokušava da se umuva na mala vrata u naše živote, nekad uspešno, nekad ne. Expendables su na primer jedan od kvalitetnije odrađenih “omaža” akciji sa kraja osamdesetih i početka devedesetih, dok je na primer novi Die Hard na drugom kraju spektra. Znajući da se trend vraća ali i da nešto što je hit u jednom delu zabavne industrije ne može biti prenebregnuto u drugom, bilo je samo pitanje ko će od timova prvi posegnuti za ovom tematikom. Izgleda da je kombinacija Arrowhead Games studija i Paradox-a kao izdavača ona koja je pobednička, barem po pitanju tajminga, a njihova kolaboracija iznedrila je Showdown Effect, igru koja će se pojaviti negde tokom marta meseca.
Ukoliko ne možete baš da se setite odakle vam je poznata ta glava iz koje viri strela, hajde da vam osvežimo pamćenje – Magicka. Iako je igra posedovala pregršt bagova koju su vremenom peglani, britak humor, mogućnost da sami kreirate svoje magije ali i da kao čarobnjak vitlate mašinkom doveli su do miliona prodatih primeraka kako originalne igre, tako i zvaničnih dodataka. Stoga, znajući ko stoji iza Showdown Effecta, imali smo velika očekivanja od ovog naslova.
Upravo ti problemi prilikom lansiranja Magicke i mnogobrojni patchevi doprineli su tome da se ekipa dizajnera sa posebnom pažnjom okrene “poliranju” Showdown-a ali i da sa posebom strategijom dogovorenom sa Paradox-om obezbedi datum izlaska koji će doneti dovoljno vremena za peglanje svih problema. Od startovanja igre vidi se da je sve u retro fazonu – glavni meni izgleda kao CRT televizor dijagonale 15” sa jajastim ekranom a likovi koje možete odabrati, njihova imena i biografije uzeti su redom iz svakoga od gotivnih filmova kojih se možete setiti iz perioda kada ste bili nešto mlađi. Igra je svojevrsna “desno”-skrolujuća (zapravo u svim pravcima skrolujuća) platformska pucačina u kojoj je tajming sve, ali i vaše umeće. Nemojte očekivati da se kroz Showdown provučete ili da bez dosta vežbe budete iole ok. Bićete nikad brža večera za iskusne igrače. Sve se odvija jako brzo, svi skaču, prave salto, klizaju se, propadaju kroz patos i padaju sa neba, toliko da će posmatraču sa strane biti potpuno nejasno šta se uopšte na ekranu događa. Dodajte tome da svako ima jedno hladno i jedno vatreno oružje ali i da skoro svaki objekat iz okruženja može biti iskorišćen kao oružje i već vam neće biti dobro. A tu su i specijalnosti svakog od karaktera kao što su jači skokovi, otpornost, specijalni dodaci, štitovi…
Iako je možda prva asocijacija Quake u trećem licu, i to nije asocijacija koja bi bila pogrešna, Arrowhead kaže da je glavna inspiracija potekla od Super Smash Brosa, osim što u slučaju Showdown-a možete da koristite i vatreno a ne samo hladno oružje i borbu prsa u prsa. Da biste uspešno eliminisali protivnika nije dovoljno da nišanite u njegovom pravcu, već morate nišaniti baš u njega precizno, jer će ga jedino tako meci pogoditi. To znači da vatreno oružje nije nimalo superiorno u odnosu na hladno, čak i ukoliko ste na suprotnom kraju prostorije, jer se svakim hladnim oružjem može blokirati neprijateljski projektil dok ne budete dovoljno blizu da zadate nekoliko brzih udaraca katanom. Stoga je idealno pronaći svoje omiljeno naoružanje u svakom od tipova i potom ih podjednako eksploatisati, za najbolje rezultate. A za odabir najboljeg će vam trebati dosta vremena jer pored mačeva, čekića, bodeža i buzdovana možete koristiti i stolove, slike, flaše … Krv i razrušene prostorije ostaju “zauvek” pa će manje od minuta biti potrebno da “čist” nivo izgleda kao poprište genocida.
Nakon svake borbe dobijate određeni broj novca unutar igre kojeg možete iskoristiti za otključavanje novog naoružanja, opreme ili karaktera. Očigledno će u ovom smislu i ići dalji razvoj igre, pa nije nemoguće ni da će Showdown biti besplatan za igranje a da će se naplaćivati dodaci, likovi, oružja, unapređenja i oprema. Oko toga, kažu u Arrowheadu, još nisu nasigurno.
Mi smo se tokom ove bete propisno zabavili, nadamo se da će isto reagovati i drugi igrači i da ćemo dobiti još jedno kvalitetno Arrowhead izdanje koje će postati pravi hit među igračima kojima grafika i “napucani” efekti nisu glavni prioritet.
Autor: Bogdan Diklić