Posle dugog čekanja, gomile glasina i procurelih informacija, konačno smo saznali ono što smo želeli o jednom od najambicioznijih (i najskupljih) projekata u gaming industriji, novoj igri na kojoj rade tvorci Halo-a Bungie i iza koje kao izdavač stoji Activision.
Pa… tako je bar trebalo da bude ali izgleda da su se stvari ipak odigrale malo umerenijim intenzitetom nego što smo se mi prvobitno nadali. 17. februar bio najavljen kao dan kada ćemo konačno doći do zvaničnih informacija od samog Bungie-a. Ispostavilo se da te informacije zapravo gotovo da ništa novo nisu pokazale što već nismo znali prateći glasine na internetu. Štaviše, ono malo novog što smo saznali je uglavnom ili izazvalo malo negodovanje u gejming krugovima ili još dodatno zbunilo one koji su željno isčekivali otkrivanje novog projekta na kome radi jedan od najcenjenijih divelopera u industriji i koji finansira jedan od najmoćnijih izdavača. Ali krenimo redom.
Ono što smo dobili od najavljenog velikog otkrivanja nove franšize je zapravo kratak video sa komentarima divelopera, koncept art, malo screen šotova i bukvalno par sekundi gameplay-a. Slično su prošli i novinari koji su bili pozvani da posete prostorije Bungie-a i kojima je sve ovo i ništa više od toga prezentovano iza zatvorenih vrata.
Dakle šta je Destiny? Na žalost niko, pa ni sam Bungie za sada nema dobar odgovor koji bi stao u par rečenica. Halo u MMO stilu, ono što smo svi očekivali iz priča? Da i ne. Bungie kaže kako igra definitivno nije MMO i svakako neće biti bazirana na mesečnoj pretplati. Sa druge strane sve ono kako je opisuju uglavnom zvuči kao MMO style Halo. Gameplay će biti FPS, igra neće imati singleplayer kampanju u klasičnom smislu, zahtevaće stalnu internet konekciju (ovo je onaj deo koji smo spomenuli da se mnogima nije svideo), biće uglavnom bazirana na co op-u, postojaće klase likova, vaš lik koga vodite će vremenom napredovati i dolaziti do nove opreme sposobnosti i magija (da, i mi smo bili zatečeni, zvanično je rečeno da će u igri biti magic). Postojaće delovi sveta u kojima ćete samo ostvarivati interakciju sa drugim igračima u smislu komunikacije, trejdovanja i ko zna šta još ali bez kombata. Ovaj na kraju spomenuti aspekt će se odigravali sa kamerom iz trećeg a ne prvog lica. Postojaće smena dana i noći u realnom vremenu, vremenskih prilika…
Dakle sve ovo u mnogome zvuči kao MMO ali zato sa druge strane ostavlja jako puno pitanja bez odgovora. Ljudi iz Bungie-a nas uveravaju da ono na čemu rade ne može da se svrsta u bilo koji od postojećih žanrova i pred nas hrabro stavljaju potpuno novu konstrukciju koju do sada nismo čuli. Shared-world shooter.
Sam setting je nešto o čemu smo takođe obavešteni u kratkim crtama. U pitanju je daleka budućnosti. Čovečanstva je prošlo kroz golden age period dominacije celog solarnog sistema. Pojavljuje se misteriozna sila koja uništava sve osim poslednjeg uporišta na Zemlji koje spasava Traveller (onaj loptasti objekat koji ste sigurno primetili na slikama). Sada se ispod njega nalazi poslednji veliki grad čovečanstva koga alien sile uporno pokušavaju da unište. Vi ste u ulozi Gardian-a koji opremljen naprednom tehnologijom sa Traveller-a, ima zadatak da odbrani poslednje ostatke ljudske civilizacije.
Kao što smo već napomenuli puno toga nam još nije jasno. Kako će sve ovo izgledati u praksi, pre svega kada je u pitanju gameplay. Verujemo da možemo da očekujemo nešto slično dobro poznatom Bungie FPS konzolnom shooter-u ali kako će taj gameplay biti uklopljen u gore pomenuto ostaje da se vidi. Takođe šta je sa player versus player tipom gameplay-a koga svakako očekujemo u nekom obliku.
Sve ova suštinska pitanja su za sada ostavljena bez odgovora. Ono što znamo još iz davno procurelih dokumenata je da Bungie i Activision imaju ugovor za narednih 10 godina u kojima će Bungie raditi na Destiny univerzumu. Dakle ogroman projekat od jedne decenije sa više naslova i na raznim platformama. A da, platforme. Playstation 3 i Xbox 360 svakako ali i “konzole sledeće generacije”. Bungie je u međuvremenu izjavio kako bi voleli da Destiny prošire i na PC publiku i kako ta odluka ne zavisi od njih već od Activision-a. Za sada se ne spominje Wii U.
Osim ovoga spominje se i prilično obimna integracija sa social platformama, naravno ne u smislu gameplay-a već komunikacije sa drugim igračima. Još jedna interesantna stvar je u međuvremenu objavljena a to je da igra svakako neće izaći u 2013-oj. Ovo nam prilično jasno ukazuje na to da će već prvi nastavak biti cross-platform i da na Destiny možemo da gledamo i kao next-gen naslov na budućim Sonijevim i Microsoftovim konzolama.
I to bi od prilike bilo to, bar za sada. Na kraju ne možemo da se otrgnemo utisku da iako neke naznake potencijala možemo da primetimo već sada, Bungie još nije uspeo da nas ubedi da je Destiny sledeća velika stvar u gejmingu. Što naravno ne znači da on to neće biti, jednostavno vreme će pokazati. Bungie je već jednom ispisao značajne stranice u istoriji gejminga kada je doveo FPS žanr na konzole. Imajući u vidu njihovu reputaciju a i obim ovog projekta, jedino što sa sigurnošću možemo da kažemo za sada je da željno isčekujemo nove informacije u vezi Destiny-a.