Nakon tačno 33 sata od trenutka kada su vrata kompanije Nordeus otvorena za 48 odabranih programera podeljenih u 12 ekipa, završen je drugi po redu Nordeus Hackathon u izdanju za 2012 godinu. Naravno, 33 časa trajao je kompletan događaj, samo programiranje – već standardnih 24h. Po dolasku u zgradu i objašnjavanju osnovnih pravila takmičenja, svi timovi dobili su svoje prostorije u kojima će provesti naredna 24h ali i nešto mnogo bitnije – temu takmičenja. Ona je, ove godine, bila – “Shoot ’em up!”. Nama fino, imajući u vidu istorijat omiljenih igara KlanRUR ekipe. OK, ok, nismo očekivali Quake, ali nekakvo pucanje uopšte – skroz kul.
Timovi su potom brže bolje otišli u svoje odaje i krenuli da rade na kreacijama koje će im 24h kasnije, možda doneti vredne nagrade. Naravno, to nisu uradili praznog stomaka, pošto su fini ljudi Nordeusovci obezbedili tradicionalni domaći doručak – pecivo iz pekare i jogurt. Nije bilo masnog bureka although, ali eto ideje za naredni put.
Ovo su ujedno bili retki trenuci kada ste u 24h mogli da vidite takmičare. Naredni put kada su izmileli iz prostorija bilo je kada je poslužen ručak, kao i kada su stigle pizze za večeru. Tu količinu pizza na jednom mestu sigurno niste videli ni kod Bucka u dva ujutru vikendom. Nordeus zaposleni imali su ulogu mentora prijavljenim ekipama, kako bi ih savetovali po pitanju samog takmičenja ali i programiranja, a oni su vreme prekraćivali igrajući stoni fudbal, Guitar Hero ili napucavajući se Nerf pištoljima po hodnicima Nordeusa do duboko u noć. Takmičari sa druge strane, više su koristili pogodnosti sobe za relaksaciju i odmor, kako bi malo dremnuli, a naravno nisu se bunili kada je u tri ujutru poslužen finger food.
Jutro je svanulo, nije se znalo ko je umorniji, dal mentori dal takmičari, ali vremena nije bilo još puno – nakon sendviča za doručak nastavilo se sa finalnim “poliranjem” urađenih video igara, da bi u 12h sirena koja budi iz mrtvih (što su, složićemo se, takmičari u tim trenucima skoro pa bili) oglasila kraj Hackathona 2012, barem u delu programiranja. Usledio je “naredni korak” za prijavljene timove – pravljenje prezentacija za žiri i publiku. Svaki od timova imao je 15-20 minuta za prezentaciju svoje igre a to su sve mogli da prate u live streamingu gledaoci širom sveta putem Nordeus sajta. Po okončanju poslednje prezentacije serviran je ručak, žiri se povukao da veća i glasa za najbolje a takmičari su mogli da se prijave za turnir u stonom fudbalu, gde su takođe mogli da osvoje vredne nagrade.
Skoro tri sata kasnije žiri je doneo svoju odluku i moglo je da počne proglašenje pobednika … pre svega, dodeljene su nagrade u “sporednim” kategorijama, recimo to tako. Ekipa Phoenix Game Studio osvojila je nagradu za najbolju multimediju jer je njihova podvodna pucačina zaista izgledala najbolje. Osvojili su 4 x Razer Tron. Najbolja tehnička izvedba otišla je u ruke ekipe area 025, likova koji su potpuno razvili svoj engine igre i napravili simpatičnu pucačinu u kojoj ste u ulozi letelice koja brani organizam od virusa. Osvojili su WD 1TB eksterni hard disk, naravno četiri komada. Još jedna specijalna kategorija – najbolji gameplay, otišla je u ruke ekipe Gari, kao i GeForce GTX660 2GB.
U glavnoj kategoriji, treće mesto osvojila je ekipa Tanja Vetrović Marković i tako otišla kući sa četiri PlayStation 3 konzole. Drugo mesto uz temu “tenkića iz ptičije perspektive” osvojili su momci iz ekipe SG Indians koji su dobili na poklon četiri Galaxy S 3 telefona, dok je prvo mesto pripalo timu Infinity koji je osvojio četiri komaTa Apple-ovog tableta – iPad3. Ovi momci razvili su takođe “tenkiće” u dobrom starom pogledu iz vazduha, ali je njihova igra bila najzaokruženija celina – imali su glavni meni, opcije, pregršt jedinica u igri, protivnika, verzija tenka kojeg igrač može da koristi, oružja, štitova i tako dalje. Šta više, njihova igra je jedna od samo dve ili tri koja je potpuno igriva i funkcionalna, a pre svega zabavna i zarazna, po našem skromnom mišljenju.
Stoga, šta još ostaje – čestitamo svim pobednicima, čestitamo organizatorima, znate već, sve te standardne fraze. Nadamo se da će sledeće godine takmičenje biti još veće, bolje, lepše, da će privući i brojne ekipe iz okruženja i da ćemo dobiti jedan pravi gaming događaj makar u ovoj sferi, kakav Srbija i zaslužuje. Ale!