Iznedrivši korektan i dobro ocenjen naslov Darksiders u kojem se igrač našao u ulozi jahača apokalipse Rata, THQ je odlučio da odobri Vigilu da razviju nastavak – Darksiders 2. U njemu, iz nekog razloga u dominantnoj ljubičastoj boji, upravljate Smrću, drugim jahačem. Priča se odvija u isto vreme kada i prvi deo igre – kao što je poznato, Rat je optužen da je bez razloga pokrenuo apokalipsu zbog čega je osuđen od strane Saveta na stogodišnje zatočeništvo. Smrt, znavši da je Rat najčasniji i najnekorumpiraniji od četvorice jahača, kreće u odbranu imena svog brata. Ono što do sada nismo znali jeste da su jahačli zapravo svojevrsna fuzija anđela i demona i da su, kako bi održali balans u univerzumu, iz Saveta odabrali četvoricu jahača da ubiju sve druge nefilime (to su ovi fjuzirani anđmoni odnosno denđeli). Smrt, kao, jelda, smrt, dobila je zadatak da nakon ubistva sačuva sve duše pobijene „braće“. To je sasvim dovoljno informacija da možete da krenete sa igranjem, čak i ukoliko niste odigrali Darksiders 1, mada ćete tako propustiti neke sjajne reference i zanimljive situacije kao kada na primer u ulozi Smrti prvi put sretnete Vulgrima.
Radeći na nastavku, Vigil je uneo neke promene u gameplay koje su najviše smetale igračima dok su upravljali Ratom. Tako sada Smrt poseduje jedno primarno oružje i to je naravno kosa, odnosno u slučaju junaka ove igre – dve kose, svaka u po jednoj ruci. Pored tog primarnog oružja možete se opremiti i sekundarnim – noževima, mačevima, čekićima, sekirama, „kandžama“ i slično. Sekundarno oružje tako može biti ili snažno i sporo ili brzo i slabije, sve u zavisnosti od vašeg stila igre i kombinovanja sa primarnim. Sve ovo je usledilo prvenstveno iz razloga načina igranja prvog dela – svi su mahom koristili samo mač kao primarno oružje a drugo naoružanje vrlo retko i u specifičnim situacijama. Tako da su već nakon polovine igre igrači shvatili da je najbolje „budžiti“ mač a svu ostalu opremu ostaviti u drugom planu. Sada jednostavno ni nemate mogućnost izbora, jer vam je kosa (odnosno dve) iovako prirodno naoružanje koje ide uz Smrt.
Takođe, u prvom delu ste mogućnost jahanja konja dobili tek kasnije, dok je ovde Očaj (Despair) uz vas od samog početka igre. Smrt ima još jednog saputnika, Prašinu odnosno gavrana po imenu Dust koji služi kao ispomoć za pravac kretanja i trenutke „zaglavljivanja“. Oba možete pozvati na pritisak tastera a posebno je zanimljivo što konja možete koristiti i kao oružje ukoliko ga „zakucate“ u protivnika. Pored standardnog zdravlja i mane, skupljate i treći tip „poena“ – arcane, kojeg potom možete da upotrebite da se pretvorite u „Reaper“ formu i tako, makar na kratko, izgledate kao Smrt kakvom se ona najčešće i predstavlja – kao spektralna utvara ne tako jasnog izgleda. Naravno, transformacija nije samo kozmetičke prirode, kao „Žetelac“ imate znatno veću snagu i dodatni set pokreta i poteza.
Smrt poseduje osam karakteristika i mogućnost napredovanja po pitanju nivoa, poput RPG igara. Svaki iskustveni poen omogućava vam da unapredite lika i otključate mu neke nove poteze i znanja. Ostale statistike unapređujete najčešće obezbeđivanjem predmeta za oblačenje (čizama, rukavica, pantalona, štitova…) a tu su i talismani sa specifičnim unapređenjima. Svu ovu opremu možete naći usput, dobiti na poklon ili najčešće kupiti za novac kojeg ste prikupili tokom putešestvija. Novcem možete kupiti i nove poteze i pokrete od „trenera“. Zanimljivo je pomenuti da se u igri pojavljuju i „stonebites“, specijalno kamenje razbacano po svetu kojeg u grupi od tri morate odneti do Blackroot karaktera. On će vam, u skladu sa tipom Stonebite kamenja kojeg ste mu doneli, otključati specifična unapređenja.
Sistem „tamnica“ je takođe dobrodošao dodatak u svet Darksidersa. One će vam, u skladu sa tipom, vrstom, veličinom i slično doneti solidan broj predmeta i unapređenja, ako sve odradite kako treba. Problem je, i ovde ćemo početi sa problemima u ovoj igri, što ne postoji jasni pokazatelj na kojem je nivou taj sporedni zadatak i da li ste u tom trenutku sposobni da uspešno prođete kroz „tamnicu“ ili ne. Međutim, savet bi bio da čim se neka otključa odete u nju, jer ukoliko odlučite da se vratite kasnije, nagrada koju ćete dobiti će biti „smešna“ za trenutni nivo na kojem se vi nalazite.
Drugi veći problem je portovanje igre. Prvo, u grafičkom smislu. Dok su animacije tečne i Smrt izgleda kao zgodni mladac, ostatak a posebno pozadine i senke deluju kao prvi Pandemonium pre 15 godina. Sve ovo naravno pričamo o PC verziji, verovatno onoj koju će najviše ljudi i odigrati. Drugi, znatno veći problem jeste maestralno loša podrška za miša i tastaturu što posebno čudi nakon uspešnog prvog dela igre sa kojim problema nije bilo. Ne samo da konstantno osećate kao da vam nešto nedostaje dok klikćete okolo, već vam ni igra ne pomaže svojim savetima koje dugme da pritisnete. Kaže vam u početku da sa SPACE skačete, da na levi taster miša udarate, a onda i da na polukružnu strelicu na dole otvarate kovčege. Mhm … samo iskustvom i činjenicom da je na „E“ najčešće akcioni taster uspeli smo da se snađemo.
Dalje, kada dobijete prvi iskustveni poen otvara vam se mogućnost da kupite prvi specijalni udarac, svojevrsni teleport udarac gde Smrt velikom brzinom prođe kroz protivnika. Ima ta „magija“ svoju prečicu tokom borbe, samo treba da pritisnete Space. Međutim, kvaka je u tome što iako sistem registruje pritisak (ikonica zasvetli) potez se ne događa. Nema veze, postoji i hotkey na tastaturi. Jedini problem je što je u pitanju broj 6, a vi sad stavite prste na WASD i vidite koliko je lako pritisnuti 6 dok ste u žaru borbe. Tastere naravno možete prekombinovati, ali gde ćete onda sa „magijama“ koje su na 1, 2 ili 3 ako neki od tih tastera dodelite ovom potezu sa 6? Tako da će svi oni koji su zapravo želeli da igraju PC verziju zbog tastature i miša a da bi izbegli džojped, morati da prikače isti ukoliko žele da imaju iole zanimljivo iskustvo. Dodajte uz sve to i nekoliko bagova koji onemogućavaju da skrolujete delove teksta, selektujete opcije u meniju i slično i shvatićete kroz kakvu muku morate da prođete.
Iako je atmosfera u igri zaista sjajna i donosi dobar osećaj igranja jedne od onih starih dobrih akcionih igara u sličnom maniru, u današnje vreme očekujemo i da priča prati atmosferu, a ovde je dosta „mlaka“, te sa njom možemo da zatvorimo poglavlje negativnih osobina igre.
Darksiders 2 je dobra akcija koja nema konkurenciju, posebno na PC platformi. I dok su verzije za konzolu svakako bolje zbog nepostojanja ovih port problema i komplikacija sa tastaturom i mišem i ova za PC donosi sasvim solidnu porciju zabave i vredan nastavak prvog dela igre, posebno zbog toga što su Vigil-ovci zaista ispravili sve ono što nije valjalo u kecu i dodatno unapredili jake segmente.
Autor: Bogdan Diklić
Platforma: PC, XBox 360, PS3
Razvojni tim: Vigil Games
Izdavač: THQ
Web: www.darksiders.com
Preporučena konfiguracija/podržava:
- OS: Windows 7
- CPU: Intel C2D 2Ghz
- RAM: 2 GB
- HDD: 20 GB
- Grafika: GeForce 9800 GT 512MB
Ocena: 77
Za: Sistem nadogradnje lika
Za: Dobra atmosfera
Za: Tamnice i skupljanje predmeta
Protiv: Bagovi u PC verziji
Protiv: Loš port
Protiv: Slaba priča
PLAY! Zine br. 54 – SEPTEMBAR 2012