Drugi dan GamesCom sajma počeo je veoma interesantno, sa aspekta broja ljudi na istom. Tek kasnije saznali smo da je ove godine u četvrtak, prvog dana za sve goste koji nisu profesionalni posetioci i novinari zabeležen najveći broj posetilaca GamesCom-a ikada, koji je veći čak i od subote na GC-ju prošle godine, dana koji je do sada držao rekord. E da smo to znali na vreme (mada ne znamo kako smo mogli) možda bismo izbegli lavinu ljudi u koju smo uspeli da upadnemo šetavši se do prostora gde se održavaju prezentacije “iza zatvorenih vrata”. Za prelazak nekih 50 metara vazdušnom linijom trebalo nam je bezmalo 25 minuta.
Naravno, sve što smo videli prvog dana bilo je ponuđeno i drugog, osim što je sada red za igranje igara suludo veći nego prvog dana. Ako je sudeći po redu šta će od igara biti hit, onda su to zasigurno Medal of Honor, Far Cry 3, Borderlands 2, ekspanzije za Diablo 3 i World of Warcraft ali na prvom mestu definitivno – Assassin’s Creed 3. Iz nekog autoru ovih redova nejasnog razloga, AC3 okupio je najveći broj fanova koji su bili spremni da čekaju više od pet sati da bi došli na red i odigrali petnaestak minuta igre. Ne mogu reći da mi je to baš normalno, moram priznati. Najzanimljivije od svega je što su se mnogi od njih dobro pripremili i poneli montažne stolice, ventilatore na baterije i slično, sve kao kada kreće prodaja nekog Apple proizvoda u Americi, na primer. Ostatak štandova kao i uvek organizuje žurke sa podelom majica i trakica za ključeve za kojima su nemci kao omađijani.
Sony nas je pre svega zainteresovao zbog noviteta u Little Big Planet svetu, imajući u vidu da njihove druge igre ili nisu dovoljno razvijene ili smo se njima već bavili. Little Big Planet, zanimljivi platformski naslov koji je uneo revoluciju u svet video igara, do sada je prodat u preko 8,5 miliona primeraka. Još važnije od toga, fanovi širom sveta izdali su preko 7 miliona nivoa za ovaj naslov, što znači da se na nedeljnom nivou objavi oko 35.000 novih nivoa. Veliki uspeh doživeli su i DLC paketi kostima za male simpatične lutkice, pre svega Diznijev paket, Men in Black i naravno superherojski Marvelov. Novitet u Little big planet svetu je i mogućnost da igru za dva igrača kontrolišete tako što će jedan upravljati standardnim SixAxis kontrolerom dok će drugi pak moći da upravlja PS Vita ručnom konzolom i na taj način dobije još dodatnih opcija i mogućnosti.
Kada smo već kod PS Vita tematike treba istaći da 19. septembra izlazi Little Big Planet za PS Vita i da će ovaj simpatični naslov izdati ekipa iz Terasier Studios i Double Eleven. LBP za Vitu održava se u interesantnoj zemlji zvanoj Carnivalia, koja je nekada bila divno i veselo mesto puno ljubavi i sreće gde je glavni puppetmaster kontrolisao sve lutke. Međutim, jednog dana se smorio i otišao te vratio mračniji nego ikad. Lutke su se razbežale a da malom sek boju je da vidi zbog čega je puppet master takav kakav je i vrati ga nazad u normalno i veselo stanje. Sve to deluje super na papiru ali u praksi stvari bivaju nešto komplikovanije.Pre svega zbog toga što pored kontrola na koje ste već navikli PS Vita poseduje i mnogo dodataka. Tako pritiskom na ekran možete da pomerate raznorazne objekte na ekranu a to se događa i kada dodirujete pozadinski touchpad. O svemu ovome već smo pisali prošle godine kada je PS Vita i predstavljena, ali se čini da je konačno veliki broj bagova ispravljen te da igra radi bolje nego kada smo je prvi put probali. Ono što nam se posebno dopalo jeste editor nivoa koji zaista radi jednostavno i efikasno. Naime, sve što želite možete da nacrtate prstom na ekranu i to će se pojaviti kao prepreka ili platforma u igri, a jednostavnim fotografisanjem prijatelja integrisanom kamerom i njih ćete ubaciti kao teksturu u igru. Naravno, svi kreirani nivoi i kostimi mogu se prebaciti i u PS3 verziju igre (i obrnuto) a već do sada je u zatvorenoj beti napravljeno preko 2000 novih i zanimljivih nivoa.
Drugi zabavni naslov iz LBP sveta je Little Big Planet Karting. Mislim da ne moramo posebno da vam pojašnjavamo odakle inspiracija dizajnerima da naprave ovakvu igru. Koncept tj. osnovna ideja je jednostavna i kaže da je potrebno da se svako ko uzme kontroler u ruke zabavi igrajući LBP karting, bilo da je muško ili žensko, dete ili penzos ili pak veliki fan LBP-a. Za razliku od osnovne igre koja je urađena u takozvanom 2.5D, LBP Karting je u punom 3D okruženju. Podržava split screen za do četiri igrača kao i online mod za osam. Način na koji će se birati sa kojih osam likova ćete se takmičiti (ukoliko nemate svoje prijatelje) krajnje je interesantan. Naime, nakon svake trke možete da birate okruženje, tip vozila, tip igre i još nekoliko specifičnih “pondera” koji će dovesti do toga da igrate protiv onih koji su izabrali sve to isto, čineći vas tako zanimljivom “ekipom”. Ni igra za jednog igrača nije ništa manje zabavna, jer je unapređeni AI tu da prati vaše promene skilla i omogućava vam da protivnici uvek budu taman toliko teški koliko je potrebno u tom trenutku.
Naravno, pored same vožnje glavni “štos” Little Big Planet Kartinga je upravo u kreiranju nivoa. Ovde ne pričamo samo o tome da napravite stazu i potom po njoj “terate” svoje prijatelje i radujete se kada naiđu na deo koji ne mogu da pređu dok se oni nerviraju, već i na sve drugo – možete kreirati tip igre, odnosno njen cilj – takmičenje na vreme, na krugove, skupljanje zvezdica, ubijanje protivnika pa čak i formirati igre kao što su fudbal ili skokovi ili driftovanje i modovi mnogo poznatiji i popularniji u naslovima kao što je na pirmer Need for Speed. Posebnu poslasticu čini opcija kreiranja intro i outro videa za svoj nivo u igri, ubacivanjem ne samo kadrova postojećih karaktera i tekstura već i snimanjem zvukova, ubacivanjem novih karaktera i slično. Tu je naravno i opcija kreiranja sopstvenog vozila, tipa, izgleda i naravno boja i tekstura. Little Big Planet Karting u kojem će biti napravljen i specijalan Journey nivo baziran na istoimenoj igri pojavljuje se 7. novembra.
Što se tiče Assassin’s Creed 3, omiljene igre dragog našeg člana ekipe Čilija, ne znam šta da vam kažem. Igra je i dalje jako spora, kretanje kao da je u slow-mo modu, protivnici vas napadaju jedan po jedan a one koji pak imaju pušku kojom mogu da pucaju koriste na svakih 10 minuta kada su sigurni da ste im pobili sve ortake. Borbe na brodu su zaista malo aktivnije i agresivnije, u tom smislu jesu zanimljivije, ali pod uslovom da vam se uopšte borbe na otvorenom prostoru dopadaju i da želite da igrate tako nešto. Pošto su navalne bitke a pritom iz davnih dana američke revolucije kategorija koja me ne može manje zanimati, uz čitav setting u koji je postavljen AC3, možda je najbolje da ne pišem više o igri da ne bih smorio fanove.
Od Ubisoft naslova imali smo prilike da pogledamo još i Rayman Legends i ZombiU, na zajedničkoj prezentaciji pošto su u pitanju igre za WiiU konzolu. Rayman je isti onaj Rayman kojeg ste mogli da igrate na PC-ju i konzolama prošle godine, ali je ZombiU nešto interesantno. Doduše, pitanje je kako ćete da podnesete to što igra poseduje grafiku na nivou recimo DOOM3, kao i to što WiiU kontroler nije baš idealan za ovaj tip igara. Pije vodu sve to bezobzirno ubijanje zombija na svim meridijanima i sve zanimljive načine, ali morate svoj mindset predodrediti tome pošto ćete snažno pogrešiti ukoliko ZombiU posmatrate kao tipični “FPS” naslov, da tako kažemo. Then again, morate i da imate specijalan mindset da biste WiiU kupili in the first place, pa je možda zapravo ZombiU upravo i napravljen za takve kao što ste vi.
Ako se pitate o Rocksmith gitarskoj igri a ne verujete reklamama u kojima govore da je to “najbolja igra sa gitarama ikada”, u pravu ste što imate sumnje. Dosta je teško postaviti naslov ovog tipa među zabavni softver. Opet, nije ni kompletna simulacija, mada bi mogla biti. Možda je najzgodnije reći da je u pitanju nešto poput Flight Simulatora samo u svetu sviranja gitare. Drugo pitanje koje se postavlja jeste da li je uopšte došlo vreme za reboot ritmičkih igara na ovaj način jer su brojke prodaje bile više nego smešne sa poslednjim izdanjima u ovom žanru. Možda više od bilo koje druge igre, ovu morate isprobati da biste videli da li vam se dopada i pritom se spremiti na solidne novčane izdatke za slučaj da vam se svidi.
FarCry 3, ah FarCry 3 … ako se neko seća mog stava o FarCry 2,onda se možda sreća i izjave nakon što sam probao igru, pa ću u tom svetlu ipak sačekati da FarCry 3 probam pre nego što donesem sud. Za slučaj da se ne sećate ili niste čitali, dvojka je bila igra koja je na “papiru” (elektronskom, onom na ekranima monitora) bila zaista dobra igre. Kasnije je to potvrdila i GamesCom prezentacija a ja bio više nego oduševljen. Međutim, onda se igra pojavila, ja je isprobao i potpuno se razočarao. Zato ću za sve dalje FarCry 3 izjave ipak sačekati da se igra pojavi pa dati dalju ocenu, jer mi je stav prilično sličan kao prilikom posmatranja FarCry 2 prezentacija.
Sutra nas očekuje još jedan zanimljiv dan sa velikim brojem simpatičnih naslova iz Activisiona i Electronic Artsa, tako da, znate gde da budete!