Nova LoL sezona počela je za sve nas, što znači da nas čeka pad u ranku nakon 10 odigranih partija, ako ikada odlučite da ih odigrate.
Ovogodišnji ranked nije “Hard Reset”, tako da ne biste trebalo previše da opadnete na ranked lestvici nakon završenih 10 placement mečeva. Ranked partije umeju biti previše stresne, nekada ćemo pobediti sve partije, a desiće se da dođe dan kada nećemo čuti za pobedu. Porazi su neizbežni, kao i loši saigrači sa vremena na vreme, ali postoji nešto što nam donekle može pomoći i eventualno povećati win rate, a to je naša igra.
Mnogi od vas, pa čak i ja, kada izgubite partiju kažete “ja sam ovo odigrao savršeno, ali imam mnogo loš tim”, ali to baš nije sto procentno tačno, zapravo, često je daleko od toga. Nakon izgubljene partije uvek krenite od sebe, pitajte “Gde sam pogrešio, šta sam mogao bolje da uradim?”.
Perfektna igra ne postoji, već zavisi od toka same partije, tako da nije baš dovoljno da iz partije u partiju samo radite copy-paste vašeg nastuap u gejmu. Postoji nekoliko stvari koje odlučuju tok same partije, a ja ću vam danas pričati o njima, a tiču se stvari unutar same partije. Neke od ovih stvari sam lično primenio, i primetio veliki napredak u količini pobeđenih partija u svom “match history”.
Wardovi
Prva i osnovna stvar su, naravno Wardovi. Vision je jedan od najbitnijih segmenata minimape, bez njega mapa vam je totalno crna i protivnik lako može praviti zamke ili lagano doći do Zmaja ili Barona, a da mi to i ne znamo. Ne, neću sada mnogo pričati o tome kako morate koristiti Wardove, već više o pravilnom postavljanju istih. Ukoliko pratite profesionalne mečeve, možete videti da svaki igrač kada ode nazad potroši 150 i više para na 2+ Control Warda, pa sam to počeo i ja da primenjujem. Osim toga što dobijate Ward koji nema rok trajanja, onemogućavate vision protivnicima na istom mestu, što otvara priliku za gank od strane vašeg junglera, dok ukoliko protivnički igrač dođe da ga počisti imate šansu da napravite manji trade ili eventualno uzmete kill.
Kupovinom više Control Wardova, takođe možete osigurati svojoj ekipi objective, bez da gubite vision. Na primer, ako ste support, uzmite 3 Control Warda, tržite vision oko bota sa jednim, drugi upotrebite da uzmete Zmaja bez da budete viđeni, a treći potom vratite na mesto na kojem je bio prvi pre nego što je istekao uzimanjem Zmaja. Ista taktika trebalo bi da se primenjuje u lejt gejmu. Dva Control Warda u inventru dosta znače kada gradimo vision oko Barona ili Elder Zmaja ili ukoliko hoćete da napravite zamku. Ukoliko se nađete u ulozi supporta, obavezno je završiti Sweeper kako biste čistili protivničke Wardove i tako imali ogromnu prednost u visionu.
Pored Wardova, savetujem konstatno gledanje u mapu, jer minimapa može reći više nego što mislite. Kretanje protivničkih igrača može vam odati njihov sledeći potez, ili vama omogućiti agresivniju igru ukoliko se protivnički jungler pokaže na minimapi na totalno drugom kraju mape od vas. Wardove nije bitno samo postaviti, već ih i upotrebiti na postavljenim mestima, jer vision je jednim delom ključ za pobedu i razvoj taktike svačijeg tima.
Manje nervoze
Jedan od najvećih problema sa kojima se igrači suočavaju, jeste tilt tokom gejma. Tilt veoma loše utiče na našu igru. Pored toga što ćemo da se posvađamo sa monitorom i možda isprebijamo neki deo naše opreme ili sobe u kojoj igramo, tilt će se katastrofalno odraziti na našu igru tokom gejma. Koncentracija opada, odluke se donose bez prevelikog razmišljanja, farm opada, maše se skillshotovi… jednostavno, sve ide na gore.
Sa tiltom se nije lako izboriti, ali kada jednom shvatite posledice tilta, moguće je rešiti ga se. Na primer, ukoliko vas protivnički jungler kampuje, ili jednostavno opasno gubite lejn, najbolje je da “zagrlite turret” i pokušate da farmate pod turretom i sa magijama da probate da pokupite što više miniona dok se oni još nalaze na sredini lejna. Nemojte brinuti o svom skoru toliko mnogo, budite 0-3, ali imajte adekvatan farm da uzmete bitne iteme i imaćete šanse u lejt gejmu. Ogradite se defanzivnim Wardovima i ukoliko primetite da vam se sprema dive, jednostavno se pomerite, bolje ostaviti kulu protivniku nego umreti pokušavajući da je odbranite. Mislite pozitivno čak i kada se nađete u ovakvoj situaciji, jer, kao što sam rekao, ako imate dobar farm i bitne iteme, skor je ni od kakvog značaja. Uostalom, koga briga za KDA, dokle god se meč pobedi.
Ne gubite vreme na nebitne stvari
Za razliku od Riota, ja vam neću pričati bajke kako je loše flejmovati igrače, jer realno gledano, kada neko igra loše i konstantno pravi iste greške, toliko je logično da će mu neko nešto reći povodom toga. Iako je okej povremeno reći po koju reč svojim saigračima ako rade pogrešne stvari, na konstruktivan način, flejm eventualno treba zadržati za kasniji deo meča, kada je timska igra najbitnija i treba motivisati lošije igrače da sarađuju sa nama. Ono na šta sam najviše hteo da obratim pažnju jeste pametno korišćenje vremena koje provodite mrtvi. Umesto da gledate šta se u gejmu dešava, vređate junglera za smrt ili vređanje protivnika zato što igra glupog heroja, death timer treba iskoristiti kako bismo analizirali našu smrt. Ukoliko detaljno analizirate svoje greške i razloge zbog kojih vam je ekran potamneo i to zapravo primenite u nastavku partije, primetićete da vam se igra poboljšala, postala je pametnija i broj grešaka se smanjio, a neke stvari se jednostavno neće ponoviti
.
Komunicirajte svoje poteze
Stvar koju ja smatram najvećim problemom jeste preveliko oslanjanje na saigrače. Koliko puta vam se desilo da uletite, napravite odličan potez, a ekipa vas jednostavno kulira, farmaju džunglu ili se međusobno prepucavaju oko toga ko je veća kanta u ovoj igri? Upravo ova, četvrta stavka, je uzrok najvećeg broja poraza u mom match history, jer kao support igrač moram da se oslonim na saigrače. Možda vi imate IQ 200 i vidite stvar koje drugi ne vide, baš zato dolazi do problema, jer pojedini igrači neće videti vašu ideju i jednostavno će odbiti da vas isprate, uradićete nešto čarobno, ali nedovoljno da sami dobijete fajt 1na5 i izgubićete gejm svojoj ekipi. Mnogi pro igrači ovo zovu igrom visokog rizika, jer je šansa da vas saigrači ispale i odrade nešto svoje, jako velika. U ovoj situaciji najbitnije je komunicirati sa saigračima i tako im dati do znanja da ćete napraviti neki plej, ali ukoliko vas tim ne isprati, jednostavno sa takvim stvarima treba prestati, zašto ponavljati istu grešu iznova, zar ne?
Ove četiri stavke nisu jedini problemi sa kojima se suočavamo tokom igranih partija, ali su zasigurno delovi igre u kojima igrači prave najviše grešaka. Pored toga što mnogi potenciraju fokus na iznešene stavke, mogu vam lično reći da se ogroman napredak u mojoj igri primećuje od kad sam počeo da se fokusiram na ove navedene stavke. Uspeh u rankedu će doći pre ili kasnije, u to budite sigurni, samo je pitanje vremena.
AUTOR: Nikola Milićević