Već dugo su eSports premije u rangu nekih profesionalnih sportova, neke su davno premašile, a pošto eSport doživljava brzu ekspanziju i reorganizaciju od polu amaterskog sistema u profesionalni sa platama i novim profesijama koje se rađaju unutar njega, sve ovo nije moglo da zaobiđe one dovoljno informisane unutar vlada i ekonomskih struktura države o količini novca u ovom biznisu.
Evropske kolege već duže vreme imaju rešenje za sve mlade eSportiste, a u SAD tek nameravaju da i ovu profesiju oporezuju na drugačiji način.
Naime, u bolje organizovanim državama Evrope su već duže eSportisti u mogućnosti da se prijave kao umetnici i talentovane osobe, što im omogućava specijalni sistem oporezivanja, koji njihove zarade računa na nivou pet ili deset godina, i na osnovu toga oni isplaćuju porez državi, izbegavajući neugodne situacije poput ogromnih zarada unutar jedne godine na osnovu nekog kapitalnog turnira, i nepostojeće zarade tokom sledeće godine zbog neuspeha, koja bi ih u drugačijem sistemu jako skupo koštala.
U ovom dugom videu Johan n0tail Sundstein(Dota2) priča između ostalog o rešenju skandinavskih država za problem oporezivanja eSportsa
I neki drugi Dota igrači su davali izjave kako rešavaju problem plaćanja poreza, između ostalih PPD koji je objašnjavao da EG kao organizacija aktivno prati da li njihovi igrači ispunjavaju svoje obaveze prema državi, a sad i USA IRS(državna poreska služba) smišlja plan kako da sve ovo dovede u uniformni sistem koji važi za sve, a ne samo na osnovu matične države unutar SAD iz koje je igrač.
Ono što su smislili, nije ni malo dobro po igrače jer žele da ih poistovete sa profesionalnim sportistima najigranijih i najpopularnijih američkih sportova, što je donekle priznanje eSportu ali sa druge strane, branši u povoju gde igrači nemaju garantovane zarade predstavlja ogroman problem.
Naime, igrači bi na osnovu dana provedenih u svakoj od američkih saveznih država, trebali da plate porez procentualno izražen kroz broj tih dana. Ovo bi u odnosu na trenutni sistem stvorilo velike dodante ishode za igrače, i nesumnjivo negativno uticalo na razvoj eSporta u SAD, koji je sam po sebi jedno od najvećih svetskih tržišta.
Ostaje nam nada da će sve ovo biti završeno na neki lakši i lepši način koji neće negativno uticati na eSport.