Sinoć je Kripparrian u saradnji sa Heartharena portalom, specijalizovanim za Hearthstone arenu, izbacio zanimljiv video koji se bavi problemom neizbalansiranosti startovanja kao prvi ili kao drugi igrač u areni. Hearthstone igrači koji igraju arenu su otprilike oduvek znali da je i te kako prednost startovati prvi, pogotovo igrači koji vode ličnu statistiku, ali ono što nam je Kripp prezentovao u statistici sinoć je premašilo sva očekivanja. Ispostavilo se da je trenutno procenat pobeda veći za skoro 9% ukoliko partiju startujete prvi, što je ogromna razlika!
Statistički uzorak je rađen na osnovu preko 9,5 miliona zabeleženih partija od izlaska Whisper of the Old Gods ekspanzije, tako da je i više nego precizan. Situacija je najgora kod Warlocka, čiji je win % veći za skoro 12% ukoliko partiju startuje prvi, a prati ga Paladin koji odnosi 10% više pobeda ukoliko startuje prvi. Najmanje razlike ima kod Warriora, oko 5%, što je opet zabrinjavajuće velika razlika za takvu stvar kao što je to da li igrate prvi ili drugi.
Nije oduvek bilo ovakvo, jer je u vreme prvih par ekspanzija ova brojka uglavnom išla od 3,7% (GvG era) do 4,9% (BRM era). Skok u razlici se desio sa izlaskom The Grand Tournament ekspanzije u vreme koje je je razlika iznosila oko 8,1%. Razlog ovome je što je arena u Hearthstoneu vremenom sve više i više postala zavisna od tempa, izuzetno je važno imati dobar curve (1-drop, 2-drop, 3-drop, itd) i biti stalno ispred protivnika na tabli, jer je sa povećanjem broja karata broj kvalitetnih “comeback” karata postao vremenom sve manji, što znači da je sve teže i teže vratiti se na tablu ukoliko izgubite tempo.
Ovakav negativan trend za arenu ima veoma loše posledice, i nadamo se da će Blizzard uraditi nešto po ovom pitanju, mada znamo da je Blizzard često na arenu gledao kao na zapostavljeno dete, kada se setimo problema sa Warrirom i diskutabilnim retkostima nekih jakih karata ( Keeper of Uldaman, Flamewreathed Faceless, Faceless Summoner). Potrebno je na neki način povećati ponudu spellova i balansirati retkost karata kod klasa, ili uvesti standard format i u areni, kako bi se povratio balans i mogućnost da procenite šta vaš protivnik može da odigra.
Pogledaje ceo Krippov video ispod: