Tomi? Šta su ti to uradili Tomi?!
Ako želite da uradite nešto kako treba, najbolje je da to sami odradite. Ova rečenica najbolje opisuje novu remasterovanu Grand Theft Auto trilogiju koju je izdao Rockstar Games, a na kojoj je radio Grove Street Games. Kolekcija je bila u razvojnom procesu oko dve godine, a prateći trend modernih igara, i ovaj naslov je uspeo već prvog dana da iznervira mnoge gejmere. Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition je došao u veoma lošem stanju, a igra je povučena na par dana iz prodavnica jer Rockstar Games Launcher nije radio. Ovo je bio prvi pokazatelj da kolekciju treba zaobići u širokom luku, i to vam već u ovom momentu savetujemo. Igre možda jesu stari klasici, ali mislimo da igrajući ove remastere ne možete da valjano iskusite ni jednu od ovih igara. Ali šta nije u redu sa novim remasterima? Udobno se smestite jer je lista prilično dugačka.
Zašto kiša želi da me ubije?
Koliko je zaista teško napraviti moderne portove za igre koje su izašle pre 17 i više godina? Pa, izgleda da je u pitanju gotovo nemoguć posao jer je Grove Street Games uspeo da pokvari mnoge elemente u svakoj igri iz kolekcije. Fascinantna je i odluka da se ovo nazove The Definitive Edition, pošto nedostaje muzika iz originala, a fale i određeni sadržaji. Rockstar nas je već dugo pripremao za izlazak ovog naslova, ali crvene lampice su se upalile onog momenta kada su objavili da su razvoj kolekcije poverili studiju koji je poznat po igrama za mobilne telefone. Rockstar već neko vreme sarađuje sa Grove Street Games studiom, koji portuje njihove igre na mobilne telefone, ali ako je ova trilogija pokazatelj njihovih sposobnosti portovanja na konzole i kompjutere, onda ne gajimo velike nade ni za buduće remastere.
Koliko god želeli da se ne fokusiramo na grafiku, jer je to samo jedan element igre, vizuali u igrama iz kolekcije idu od lenjih do totalno užasnih. Kiša u GTA 3 je toliko loše odrađena da čini igru skoro neigrivom. Developeri su posvetili minimum vremena raznim sitnim grafičkim detaljima, ali ovo nećete baš odmah primetiti. Međutim kada se sretnete sa određenim remasterovanim npc-jevima spremite se za šok. Ništa vas neće pripremiti za ove kreature koje izgledaju kao da su došli iz nepoznate igre sa mobilnih telefona ili dečjeg animiranog filma sa veoma malim budžetom. Karakteri se čudno kreću, ne izgledaju kao likovi iz originalnih igara, a senke čine sinematikse mnogo mračnijim. Čini se da se ove stare igre ne slažu baš sa Unreal Engine-om.
Nakarminisano svinjče
Mlađi čitaoci se verovatno ne sećaju, ali kada su mediji počeli da prave tranziciju na slike visoke rezolucije, konačno smo mogli da vidimo koliko pudera se potroši na ličnosti na malim ekranima. Razočarenja su bila pregolema i mnoge simpatije su pale u vodu, a takav neki osećaj smo stekli i igrajući Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition. Iako igra poseduje visoku rezoluciju, a tim iz Grove Street Games-a kaže da je ubacio nova osvetljenja, unapredio senke i modele karaktera i vozila, nama izgleda su sva ova ”poboljšanja” učinila igre sterilnim. Nema nekih jasnih stilskih razlika između igara, a i atmosfera je nestala, kao što je slučaj sa Grand Theft Auto 3 iz kojeg je izbačena blaga magla. Upravo su ovi sitni detalji činili GTA serijal specijalnim, ali developeri ove triologije su pokušali da uštede vreme gde god su to mogli. Dobar primer je i identična špica za GTA San Andreas, koja je samo ubačena iz stare igre sa starom grafikom. Da li smo spomenuli i da smo se susreli i sa dobrim brojem gličeva? O da, tu su leteća kola, zamrznuti karakteri, nevidljivi mostovi i još mnogo toga.
Malo pozitivnih stvari
O gempleju nema mnogo da se kaže jer gotovo svaki gejmer zna o čemu se radi u Grand Theft Auto serijalima. Originalni naslovi nisu imali baš sjajne kontrole, a i igre nisu bile poznate po lakom korišćenju oružja, tako da u ovom delu ne znamo šta su ostaci stare igre, a šta novi problemi. I pored velikog broja problema uspeli smo da nađemo i neke pozitivne stvari. U igru je ubačen GPS za lakše snalaženje po gradovima. Tu je i točak za biranje oružja, tako da ne morate da prolazite kroz čitavu selekciju da bi došli do onog koje želite da koristite. Ako fejlujete misiju mnogo brže ćete moći da je ponovo igrate, ali ovo je gotovo sve što smo primetili.
Završni komentar
Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition nije kolekcija koju preporučujemo ni ljubiteljima originalnih igara, ni igračima koji nikad nisu igrali GTA 3, GTA Vice City i GTA San Andreas. Igre su prepune loših grafičkih odluka i nedostataka, a možete lako uporediti remastere i originale jedne pored drugih, i primetiti da određeni delovi starih igara definitivno izgledaju bolje od ovoga na čemu je radio Grove Street Games. Pogotovo ako gledate obe igre dok rade, a ne samo frizirane slike remastera po internetu. Čak se i youtube kanal Digital Foundry pozabavio optimizacijom igre i pokušali su da shvate šta je pošlo naopako. Najbolju stvar koju možemo da kažemo za ovu kolekciju je da sadrži tri igre.
Pozitivno
- GPS, točak za oružja i popravka problematičnih misija
Negativno
- Brdo loše implementiranih grafičkih poboljšanja
- Bagovi, gličevi i loša optimizacija
- Nema prepoznatljive muzike
- Svaka igra izgleda sterilno i previše ”čisto”
OCENA: 30