Riot Games je objavio jedan od najobimnijih dev apdejta u poslednjih nekoliko godina, najavljujući seriju ozbiljnih promena koje stižu sa pečom 25.24 i tokom 2026.
Od dolaska WASD kretanja, do potpune revizije Ranked sistema i uklanjanja Atakhana, Riot tokom sledeće godine donosi najveću transformaciju League of Legends-a još od preuređenja džungle.
.@RiotMeddler and @RiotPabro are joined in this Dev Update by @RiotPhreak, @RiotEndstep, @DashiJador, and Riot CallMeKT to talk about:
🏰Season 1 2026 Theme
👀Summoner's Rift Gameplay Changes
🥇Ranked
⏩Swiftplay
⌨️WASD
😢And moreTimestamps:
Intro: 0:00
Season One Theme: 00:37… pic.twitter.com/bkaYUFD6UZ— League of Legends (@LeagueOfLegends) December 1, 2025
WASD kontrole stižu 3. decembra – ali ne u ranked
Riot je zvanično potvrdio da WASD kretanje stiže u igru sa pečom 25.24, 3. decembra. Ovaj alternativni sistem kretanja bio je mesecima dostupan na PBE-u, dok su se rešavali bagovi i prikupljao feedback od igrača.
WASD će biti aktivan u svim queueovima osim u ranked i normal draft modovima, dok se ne proveri koliko je sistem izbalansiran u poređenju sa tradicionalnim point-and-click komandama.
“Cilj nam je da WASD bude održiva alternativa na svim nivoima igre, ne samo za nove igrače,” izjavila je Kellye Smith, Riot Software Engineer. “Redovno pratimo navigaciju, wall sliding, locked kameru i druge detalje.”
Iako se ne očekuje da esport pređe na ovaj sistem, ova opcija značajno povećava pristupačnost novim igračima.
Ranked 2026 donosi najveće promene u matchmakingu do sada
Riot je za sledeću sezonu najavio potpuno nov pristup rešavanju najvećih frustracija igrača: autofill, dodging, duge queueove, loše MMR poravnanje i neujednačenu rank distribuciju.
Novi matchmaking pokušava da:
- spaja autofillovane igrače jedne u odnosu na druge u istim rolama
- ili da obezbedi jednak broj autofillovanih igrača u oba tima
- ako to nije moguće, tim sa više autofill slotova dobija igrače sa višim MMR-om radi kompenzacije

Ako autofill igrač osvoji C mastery ili više, aktivira se Aegis of Valor:
- dupliran LP gain, ili
- zaštita od gubitka LP-a
Cilj: smanjiti dodžovanje i ohrabriti igrače da odigraju partiju čak i kada su ubačeni u sekundarne role.
Kazne za dodžovanje i boostovanje postaju strožije:
- autofill status se prenosi u sledeći lobby
- dodžovanje na Master+ rangu računa se kao poraz
- Riot uvodi strože kontrole za boosting aktivnosti, dozvoljavajući duo queue na svim rangovima, čak i Challengeru

Brži champ select i bolji odnos ranga i MMR-a:
- champ select se skraćuje za oko 30 sekundi
- više neće biti moguće banovati šampiona kojeg saigrač drži na hoveru
- uvodi se climb indikator koji upozorava igrače kada njihov vidljivi rang zaostaje za MMR-om
- Flex i Solo/Duo MMR će biti bolje usklađeni

Sve Ranked promene stižu u januaru, na početku nove sezone.
Atakhan se uklanja iz igre – vraća se First Blood/First Turret bonus
Najveća gameplay promena stiže uklanjanjem Atakhana, neutralnog boss-a predstavljenog početkom godine. Riot navodi “preopterećenje objektivima” kao glavni razlog, čak i nakon ranijeg pokušaja prilagođavanja mehanike (uklanjanje druge forme i drugog vala grubs-a).
Sa Atakhanom se uklanjaju i Feats of Strength i Blood Roses & Petals sistem.
Umesto toga se vraćaju: bonus gold za First Blood, bonus za First Turret i povratak pojave Baron Nashora u 20. minutu.

Brži early game, jači epik monsteri i važniji split push
Brži početak partije:
- minioni kreću da se pojavljuju na 30 sekundi
- jungle kampovi se spawnuju 35 sekundi ranije
- kasnije tokom igre minioni stižu svakih 20 sekundi
Epik monsteri postaju više tenki:
Epik monsteri (Baron, Zmajevi) dobijaju više HP-a, ali je moć više preneta u: jače buff-ove, comeback XP i značajnije steal-ove i kasne contest borbe.
Split push dobija novu mehaniku: tower charge
- strukture postepeno akumuliraju energiju
- može se aktivirati za dodatan damage nad turretima
- uz izmene turret plates sistema, split push će davati veće bonuse
Više informacija o svemu ovome možete pročitati na zvaničnom sajtu.



