Prošle nedelje nam je stigao veliki patch koji smo svi čekali, nerfovane su ključne problematične karte koje su to potpuno zaslužile, mada je za neke stigao nerf već poprilično kasno, no važno je da je tu, makar i zbog Wild formata.
Ipak, mnoge karte su se “provukle” bez nerfova, iako smatramo da bi u perspektivi trebalo da prođu kroz sličan tretman, ako ne zbog toga što su sada prejake, onda zbog toga što imaju ozbiljan potencijal da budu veoma problematične u budućnosti.
Ultimate Infestation
Prvo mesto verovatno nikog ne iznenađuje, pa smo zato izabrali ovako očigledan primer. Još nikome nije jasno kako je ova karta uspela da prođe nekoliko ciklusa nerfova bez da bude iole dodirnuta.
Nije problem kod ove karte to što je ona moćna sama po sebi, hajde da kažemo da 10 mana karte i trebaju da budu moćne. Problem je u “rampovanju”, odnosno u ubrzavanju dobijanja mane na uštrb prednosti u kartama, jer UI bukvalno negira svu tu vašu žrtvu, brzo dođete do 10 mana i onda stabilizujete sa UI.
UI pravi tempo preokret na tabli, stabilizuje vam život i plus vam napuni ruku resursima za sledeće poteze. Dovoljno je pogledati Ancient of Lore koji je nerfovan jer je bio odlična “dopuna” za ruku nakon rampovanja, i onda će vam biti jasno koliko je presmešno jak UI.
Jedna od onih karata gde se prosto osećate prevarenim jer protivnik je žrtovao svoje karte i tempo da bi bio u prednosti sa manom, ali onda svu tu njegovu “žrtvu” negira UI. Čak iako sada neće biti toliko moćan, pogotovo nakon što ode Jade paket, opet je karta na koju se mora gledati redovno, jer svakog trenutka može da poremeti balans.
Call to Arms
Karta koja se na kilometar videlo koliko je “broken” i koja samo čeka pravi Aggro špil u kome će da hara. Za 4 mane ne samo što povučete 3 karte, već ih odmah i odigrate. U poređenju sa ovom kartom, Small-Time Recruits izgleda smešno, a čak je i snaga Divine Favor dovedena u pitanje.
Karta je jednostavno loša zato što daje previše za svoju vrednost i omogućava Aggro špilovima da anuliraju njihovu jedinu manu, a to je manjak karata, jer odmah nakon dobrog čišćenja table, protivnik može samo da odigra ovo i vrati se nazad u partiju.
Druga stvar zbog koje mislimo da Call to Arms treba da popije nerf, a što je generalna tema svih ovih karata, je to što ograničava budući prostor za dizajn, jer svaki sledeći dobar Paladin ili neutralni minion koji košta 1-2 mane, sada mora da prođe kroz prizmu toga “da li je previše jak”, ako se izvuče na tablu na ovakav način.
Neki naš nerf bi bila cena od 5 mana, umesto 4, koja omogućava više prostora za kunterovanje i zalazi u dom realne vrednosti koju dobijamo za tu cenu.
Shadowstep
Karta koja je toliko puta bila deo problematičnih špilova da više ne možemo ni da ih nabrojimo. Praktično svaki Rogue špil na ovaj ili onaj način igra Shadowstep, jer daje veliki kombo potencijal, ali i burst.
Deo legendarnog Leeroy+Shadowstep+Shadowstep paketa, bila je udarna snaga i Quest Roguea, ali i Mill Roguea gde se kombinuje sa Coldlight Oracle.
Oduvek je bila udarna snaga i u raznim varijacijama Tempo/Aggro Roguea, jer ubrzava Burst sa Charge minionima, omogućava višestruko korišćenje dobrih Battlecry efekata, ali i omogućava neke ozbiljno naopake stvari kao što je Turn 1 trodupli Prince Keleseth.
U svakom slučaju, istorijski se pokazalo da sve dobre karte koje koštaju 0 mana po pravilu budu previše jake, pa smo već imali nerfove karata kao što su Soulfire i Hunter’s Mark, te nas uopšte ne bi čudilo da Shadowstep prođe kroz sličan tretman.
Jade Idol
Znamo, znamo, reći ćete da ova karta uskoro odlazi u Wild i da više nije ni bitno. Ali mislimo da je zaista bitno i da Wild jeste bitan baš kao i Standard, iz perspektive balansa. Prosto, Jade Idol je tip karte koji momentalno pobeđuje bilo kakav ekstremno spori Control ili Fatigue špil i jednostavno je previše lak način da trajno pobedite Fatigue.
Rešenje za nerf ne bi bilo previše komplikovano i zapravo predstavlja najelegantnije rešenje koje je postojalo na netu, umesto kopija ove karte, u špil se promešaju 3 karte od 1 mane koje samonuju Jade Goleme i ništa više. Tako bi karta i dalje bila resurs na duge staze, ali više ne bio Fatigue bez kraja.
Primordial Glyph
Odvratna karta čije postojanje nismo sigurni da razumem, odnosno nije nam jasno kako su mogli da je puste ovako neizbalansiranu da ostane skoro godinu dana. Problem sa ovom karatom je što stvara situacije koje ne samo da nisu fer, nego još i ne možete da igrate oko njih.
Kada protivnik odigra Glyph, uvek morate da pazite na 5 mana Flamestrike, 8 mana Pyro blast, četvrti po redu Ice Block…. Prosto karta ne samo da daje veliku prednost sa jeftinim spelovima po potrebi, već i preko toga ima Spell sinergiju i probija granice oko kojih možete da igrate.
Prostor, Discover je sjajna i skill mehanika, ali samo kada je dobro balansirana, inače postaje apsurdno jaka. Mi mislimo da bi trebalo ili da obara cenu samo za 1 manu, ili da košta isto, ali da “popust” važi samo do kraja poteza kada ste odigrali Glyph. U trenutnom stanju je jenodstavno prejaka i stvara mnoge nefer situacije oko kojih niste mogli da igrate.
Eto, to je naših pet karata koje mislimo da bi jednom trebalo da se nađu na nerf listi. Koje karte bi vi nerfovali?
AUTOR: Nikola Savić