Nova League of Legends sezona ispunjena je gomilom promena, kao i svake godine. Izmene koje su pogodile LoL pre mesec dana imaju potencijal da ovu sezonu učine raznovrsnijom, zabavnijom i donesu nam više slobode u igri. Kada spomenem raznovrsnost i slobodu u igri, najviše mislim na novi sistem runa, koji je od osme sezone potpuno drugačiji nego što je bio u proteklih sedam godina postajanja LoL-a.
Dve najveće promene za sezonu osam jesu kompletno novi sistem runa i transfer Influence Poena, poznatiji kao IP, u plavi Essence. Konvertovanje IP-ja u Blue Essence, BE kako smo ga do sada prekrstili, ne utiče na sam gejmplej, ali ću malo pažnje posvetiti i ovoj novini.
Kao što ste se do sada mogli uveriti ukoliko ste barem jednom upalili LoL klijent na svom računaru ovih dana, Influence poeni su otišli u zaborav i sada se svi heroji, ikonice i sve ostalo što se kupovalo IP-jem do sada, uzima sa Blue Essence. Sistem je, sam po sebi, jako kreativan, ali poprilično naporan. Konvertovanjem IP-ja u BE, takođe je ubačena mogućnost da vaš nalog bude i veći nivo od nivoa 30, kao što je na primer u HOTS-u. Međutim, mnogi, pa i ja, vide ovaj potez poprilično nelogičnim, jer se od nove sezone IP, odnosno BE, dobijaju samo kada se vaš nalog podigne za viši nivo.
Kao nagradu za level up, dobijamo Champion kapsule koje nam daju jedan ili više champion shardova, koje mi posle možemo pretvoriti u heroja ili jednostavno upotrebiti opciju „disenchant“ kako bismo te heroje prodali za BE. Kada ovako pročitate sistem funkcionisanja, pomislićete da način „farmanja“ BE-a i nije toliko loš, ali tu dolazi do malog problema zbog kojeg se većina aktivne LoL zajednice neće složiti sa vama. Da biste vaš nalog podigli na viši nivo, potrebno je da odigrate veliki broj partija, a za to kao nagradu možete dobiti heroje poput Annie, Nunua, koji vrede samo 90 BE-a. U trenutku pisanja ovog teksta, moj nalog je 48. nivo i do 49. nivoa potrebno je sakupiti 3460 xp. Ne bi to bilo mnogo da jedna 5v5 partija donosi više od 150xp po partiji, što znači da ja moram odigrati oko 34 partije kako bi svoj nalog podigao na viši nivo. Za igrače koji igraju dve do tri partije dnevno, to je dve nedelje posla, a kao nagradu za dvonedeljni trud u kutiji dobiju heroje koje vrede 90BE-a. Naravno, dešava se da u kutijama dobijate i heroje u vrednosti od 6300BE-a, od kojih možete zaraditi i do 3000BE-a ako ih prodate za Blue Essence. Iako su se ljudi žalili Riotu kako je sistem sakupljanja BE-a jedno veliko đubre, Riot smatra da dobijamo dovoljno veliku nagradu za uloženi trud. Kako ne bi u potpunosti izdali fanove, ubacili su misiju „First win of the day“ koja nam donese 50BE i 500xp, što znatno pomaže u brzini levelovanja naših naloga. Ali i pored svih pokušaja i dalje ostaje utisak da previše vremena posvećujemo igranju za malu svotu BE-a.
Promena koja najviše utiče na gejmplej jeste kompletno novi sistem runa koji je ubačen po završetku sezone sedam. Rune se više ne kolektiraju i ne kupuju, već su potpuno besplatne za sve. Iako se zove Rune sistem, meni to više liči na masteries, koje su takođe uklonjene sa starim runama. Kao što je već naglašeno, rune su od sada besplatne, ali se rune stranice i dalje kupuju po standardnoj ceni od 6300BE. Realno gledano, ukoliko ste znali da namestite mastery stranu za manje od 20 sekundi, ništa drugačije vam neće biti i da podešavate nove rune, koje se nameštaju identično kao do sada masteries. Nove rune donose nam raznovrsnost u igri i mnogo su više naklonjene ranked mečevima nego blind pick partijama. Umesto da imate 20 rune strana sa 20 različitih kombinacija koju birate u zavisnosti od vaše i protivničke kompozicije, rune sada možete menjati tokom champion selecta, što vam omogućava da uštedite BE na kupovanje rune pagea, kao i mogućnost da rune page izmenite u zavisnosti od vaših protivnika.
Nove rune sastoje se iz 5 grana, a imajući u vidu kakve stvari dobijate biranjem određene grane, može se reći da skoro svaka od 5 grana može biti izabrana na svakom heroju. Nažalost, mi možemo izabrati samo dve, što omogućava više različitih opcija za igranje. Kao primer uzeću Zed build. Ogroman broj Zed igrača uzeće Electrocude, keystone koji radi isto kao Thunderlords, odnosno main grana biće vam Domination. Kao sekundarnu granu, veliki broj igrača uzeće Sorcery, kako bi pomoću The Ulitmate Hat i Transcendence mastery smanjili cooldown na svom ultiju. Druga opcija je da uzmete Precision granu i izaberete neke od mastery koje se uzimaju na adc herojima, kao na primer Triumph koji vam vraća HP kada uzmete kill ili assisst, ili Legend Tenacity koji vam daje čak 20% tenacity, što nije mala stvar kada igrate heroja kao što je Zed.
Najveća raznovrsnost javlja se kod bot lejn heroja. Veliki broj Adc heroja igra sa Precision kao primarnom granom, ali pitanje je šta uzeti kao sekundarnu. Sorcery je solidan, može dati magic damage shield, cooldown reduction, smanjenje cooldown na ulti svaki put kada ga iskoristite i još mnoge druge stvari, Domination vam može dati heal kao i lethality, dok uzimanjem Resolve ili Inspiration grana možete pomoći sebi u igranju mirnije igre. Kao osoba koja nije baš najbolja u farmanju i voli da igra preagresivno, Inspiration mi je u 90% slučajeva sekundarna grana na runama. Stil igre kakav praktikujem često ume da me košta smrti i zaostatka u goldima u odnosu na protivnika. Zašto to ne nadoknaditi Inspiration granom iz koje mogu uzeti „Early game Zhonya-u“, Stopwatch, i mogućnost da od shopkeepera pozajmljujem golde, odnosno da mu se zadužujem, i tako kupim item iako nemam dovoljno para za njega? Stopwatch se može iskoristiti samo jednom, što praktično znači da samo jednom možemo da se prevarimo i napravimo pogrešan potez. Slična priča važi i za support heroje.
Razne opcije imamo za grane koje uzimamo kod supportova. Kao najbolji primer za to uzeću Rakana, heroja koji je tenk support, a uzimajući u obzir koliko mu fali tankyness, pa je više mage support. Ukoliko želite biti tenk support, odlučićete se za Resolve granu i Guardian keystone koji daje shield vašem saigraču svaki put kada primi damage, dok će vam Summon Aery iz Sorcery grane biti primarna runa ukoliko želite da budete mage support. Kao i kod svih ostalih heroja i supportovi imaju više opcija za biranje secondary strane, pa su Inspiration, Resolve i Sorcery, opet ti koji se najčešće uzimaju u zavisnosti od protivnika, saigrača, kao i od izbora primarne grane.
Raznovrsnost u biranju novih runa može donekle negirati vaše greške, a takođe i pomoći u lejnu uzimanjem pravih runa protiv pravog protivnika. Nova godina je tek počela, pa samim tim turnira još nema, ali kroz par nedelja počinju LoL lige širom sveta, pa ćemo videti kako će se novi rune sistem pokazati u ozbiljnim mečevima. Možda u solo queue i normal mečevima i ne deluje toliko zabavno i bog zna koliko specijalno, ali mogu doneti širinu Esport mečeva u kojima nećemo konstantno gledati istu priču i „copy-paste“ mečeve. Za sada novi rune sistem ostavlja pozitivan utisak i jedva čekam da ga vidim na delu u competetive mečevima, kao i veliki broj Esport fanova!
AUTOR: Nikola “Mićko” Milićević